Gå til innhold

Hvilken vinterjakke skal din 6-åring ha?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har vært fornøyd med både "kjede-jakker" og f.eks Reima. Jeg synes det er viktigst med glatt for. For av fleece synes jeg er litt klønete, særlig hvis barnet har feks en fleecejakke på seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 8-åring har en skijakke fra Skogstad og en dunjakke fra Bergans. Veldig fornøyd med begge to.

Anonymkode: e00b8...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bergans dunjakke fra ifjor som fortsatt passer, har ufôret skalljakke som funker god med tykk ullgenser under, tenker å kjøpe til en reimatec vinterjakke. Alle tre kan brukes til ski, kommer an på temperatur. Da har vi nok å bytte på hvis blir vått.

Anonymkode: d3cb2...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer ikke! Kvaliteten på hm er dårlig! Varmer svært dårlig. Hadde aldri kjøpt noe sånt til mine barn.

Anonymkode: fb627...069

Da får du bare være uenig. :) Mine er mye ute, er på lange speiderturer o.l. og har aldri vært kalde uansett merke på jakken. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte isbjørn. Ville ha noe som varmet skikkelig. Jakker varer erfaringsmessig i 2 år, og kjøper man på sommeren på salg er det ikke så dyrt.

Anonymkode: f3511...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hummel parkas og en fra reima . Hadde hummel i fjor og den var vanntett, vindtett, sid og god . Perfekt på et værhardt sted der barna står og  venter på skolebussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt kaxs fra kappahl de siste ti årene, til to forskjellige barn. Er superfornøyd! 

Dressene har også vært best i test noen ganger, Og da vunnet over HH, Didrikson o.l.. 

vet ikke hvordan de har gjort det i år, men jeg kjøpte fra dem :) 

Regntøyet deres er også helt supert. Holder år etter år. 

Anonymkode: 86f76...19b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvaliteten kan ikke sammenlignes om man er mye ute i virkelig kaldt vær. Jakker fra H&M er helt grei, men å si at de har samme kvalitet som jakker til flere tusen kroner blir feil.

Anonymkode: 69636...b36

Jeg må spørre... (Og kommer til å angre.)

Hvordan kan en jakke med samme vannsøyle og/eller samme type og mengde fór/fyll være dårligere/bedre enn den andre kun pga pris?

Anonymkode: 480d5...ccf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Didrikson fra xxl. :)

https://www.xxl.no/didriksons-harje-jacket-vinterjakke-barn-marine-bla/p/1133964_2_style?gclid=EAIaIQobChMIqYHg04Pn5AIVGuWaCh2noAypEAQYByABEgLUnPD_BwE&gclsrc=aw.ds

Brukt denne til eldre søsken og den er slitesterk og praktisk. 

Anonymkode: 0637e...dbc

Så bra, har kjøpt den vi også 👍

Anonymkode: ac94b...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg må spørre... (Og kommer til å angre.)

Hvordan kan en jakke med samme vannsøyle og/eller samme type og mengde fór/fyll være dårligere/bedre enn den andre kun pga pris?

Anonymkode: 480d5...ccf

Fordi du går ut fra at alle materialene er like med de samme egenskapene bare man kaller de det samme?  At to jakker med 10000 mm vannsøyle, nylon utside og polyesterfór er like gode er jo ikke tilfellet, sånt kan du finne tusen forbrukertester på. Det betyr ikke nødvendigvis at den dyre er bedre enn den billige, men folk får da bruke pengene sine slik de vil...

I år har jeg kjøpt ganske dyre dunkåper til jentene. Har hatt billige før, men de jakken var hverken så varme som forventet  eller særlig solide i ytterstoffet. Nå ble det dyrere med bedre ytterstoff (men begge er jo nylon, bare helt forskjellig) og 90% dun i forhold til fjær (den billige var 50/50 dun/fjær). Passform og finish er også bedre. 

Anonymkode: 74d89...a41

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet om denne vinterjakken holder en 6 åring varmt og tørt? 

https://www.kappahl.com/nn-NO/barn/ytterplagg/jackor/jakke-86-128/651679 

Anonymkode: c1c29...31b

Den er tykk, men syns foret virker fluffy, så ikke sikker på om den er så varm som den fremstår. Særlig vanntett er den ikke da.

Anonymkode: 9efa3...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er Kaxs god kvalitet? Har lest her inne før at mange unngår yttertøy fra kjedebutikkene til barn pga. kvaliteten.

Anonymkode: e7d67...164

Kaxs har helt grei kvalitet. Eneste jeg syns som trekker ned er at det er litt stivt ytterstoff.

Anonymkode: 9efa3...179

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...