Gå til innhold

Matpakke til flytur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise, og har lyst til å pakke med mat til flyreisen. Hva har man lov til å ta med? Kanskje noen har noen gode tips?

Anonymkode: 66a6a...ae1

Skrevet

Ja alt utenom alkohol husk må kjøpe drikke på kiosken etter sikkerhetssjekk kjøp der billigere en på flyet 

Anonymkode: 9dcbf...a4d

• Liker 4
Skrevet

Sørg for å ha masse makrell i tomat på skivene dine, da blir alle glade. :P 

• Liker 2
Skrevet

Og peanutsmør er også en vinner....not....

Anonymkode: fae5a...e76

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke ha med mat i matboks, den kan det hende de tar fra deg. Du kan ikke ha smørbart pålegg på maten, ikke dressing på salat, ikke vandige grønnsaker som tomat eller agurk, ikke flytende ting som yoghurt eller cottage cheese, ikke kaker med smørbart fyll eller frosting... Det er de tingene jeg vet om. Du kan være heldig å slippe gjennom, men du kan godt miste både mat og det du oppbevarer den i. Peanøttholdig mat kan du også miste dersom det er en allergiker ombord. 

Anonymkode: 73605...f47

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke ha med mat i matboks, den kan det hende de tar fra deg. Du kan ikke ha smørbart pålegg på maten, ikke dressing på salat, ikke vandige grønnsaker som tomat eller agurk, ikke flytende ting som yoghurt eller cottage cheese, ikke kaker med smørbart fyll eller frosting... Det er de tingene jeg vet om. Du kan være heldig å slippe gjennom, men du kan godt miste både mat og det du oppbevarer den i. Peanøttholdig mat kan du også miste dersom det er en allergiker ombord. 

Ikke lov med smørbart pålegg? kan man ikke ha smør på skiva si? 

Anonymkode: 82d49...583

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke lov med smørbart pålegg? kan man ikke ha smør på skiva si? 

Anonymkode: 82d49...583

Vet ikke hvordan det blir med smør, men de kasta kremosten min. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Tull.

Anonymkode: b60e3...917

• Liker 10
Skrevet

Her står det litt om hva du kan ta med og ikke.

Yoghurt og smørbart pålegg i boks og tube går ikke, men det går helt greit når du har hatt pålegget på brødskivene.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Hanne67 skrev:

Her står det litt om hva du kan ta med og ikke.

Yoghurt og smørbart pålegg i boks og tube går ikke, men det går helt greit når du har hatt pålegget på brødskivene.

De tok mine brødskiver med kremost i sikkerhetskontrollen i Gøteborg senest i forrige uke, og samboeren min måtte plukke av tomaten fra sine skiver. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tull.

Det kan du si så mye du vil, men dette er regler som praktiseres av noen kontrollører. 

Skrevet

Pleier å ha lomper med ost og skinke og paprika 🙂 

Anonymkode: c22e7...a6f

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan du si så mye du vil, men dette er regler som praktiseres av noen kontrollører. 

Nei. Har du med deg en boks kremost blir den selvfølgelig tatt fra deg. Ferdigsmurte brødskiver med grønsaker i matboks blir ikke det. Heller ikke om du tar med deg spagetti med ketchup og grøndsaker i matboks.

Hilsen en som jobber i sikkerhetskontrollen på Oslo Gardemoen.

• Liker 11
Skrevet

Aldri opplevd, jeg og exen reiste mye de årene vi var sammen, og hadde alltid matpakke med oss syltetøy, hamburger og avocado ol aldri blitt tatt fra maten de 8 årene vi var sammen, og kjenner heller ingen andre som har opplevd det. Hva er egentlig poenget med å skrive slikt tull egentlig?

• Liker 3
Skrevet

Jeg har alltid med meg matpakke når jeg reiser. Det er nesten alltid enten baguette eller pitabrød med kyllingsalat, og jeg har aldri fått noen kommentarer/ blitt fratatt maten.  Synes det høres helt merkelig at noen blir fratatt påsmurte brødskiver, men at man ikke kan ha med tuber el.l med pålegg har jeg forståelse for.

Anonymkode: 6710e...fce

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og peanutsmør er også en vinner....not....

Anonymkode: fae5a...e76

Han har ofte med det og jordbærsyltetøy på 🙂

• Liker 3
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Har du med deg en boks kremost blir den selvfølgelig tatt fra deg. Ferdigsmurte brødskiver med grønsaker i matboks blir ikke det. Heller ikke om du tar med deg spagetti med ketchup og grøndsaker i matboks.

Og her er problemet : reglene praktiseres forskjellig fra flyplass til flyplass. Enkelte steder er de rasjonelle, andre bat shit fuck34 c!#$

Anonymkode: f39e2...ddb

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og her er problemet : reglene praktiseres forskjellig fra flyplass til flyplass. Enkelte steder er de rasjonelle, andre bat shit fuck34 c!#$

Anonymkode: f39e2...ddb

Tull og tøys, ditt troll 🤡

• Liker 3
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

En av kollegaene dine tok spaghettien min den 16.. Eller, det var fussili, men jeg tror ikke det var poenget ditt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...