AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #1 Skrevet 23. september 2019 Heii. Er 25+1 og synes magen min kommer i snilefart, jeg er trossalt 6 mnd på vei, men det ser aldeles ikke sånn ut? Arbeidsgiver var til og med usikker på om jeg snakket sant da hun har «fulgt med» på utviklinga. Snakket sant om jeg fortsatt var gravid... 😅 Hadde kanskje ikke reagert like mye på det hvis ikke folk sier til meg (et eks🤣): «når du har bikka uke 12 kan du slappe av» og jeg bare.... «jeg er uke 25, jeg slapper av.....». Da er det klein stemning. Er det så lite som folk skal ha det til? Jeg blir jo bare bekymret når folk hele tiden kommenterer det med «oiii du har liten mage» og «du ser ikke engang gravid ut». Jeg er litt slank av natur da, veier 54 kg nå. Anonymkode: 92f50...071 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #2 Skrevet 23. september 2019 Du har jo mage du da.. Anonymkode: 03e7a...d1f 8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #3 Skrevet 23. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har jo mage du da.. Anonymkode: 03e7a...d1f Jeg synes jo også det da, eller gjorde hah... blir stressa av alle rundt 😅 Anonymkode: 92f50...071
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #4 Skrevet 23. september 2019 Jeg hadde også liten mage med førstmann, f.eks i 36 var magen lik venninna mi sin da hun var 22 uker. Med andremann så jeg ut som en hval. Anonymkode: 7b117...14e 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #5 Skrevet 23. september 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde også liten mage med førstmann, f.eks i 36 var magen lik venninna mi sin da hun var 22 uker. Med andremann så jeg ut som en hval. Anonymkode: 7b117...14e Godt å høre 😂❤️ Anonymkode: 92f50...071 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #6 Skrevet 23. september 2019 Syns du hadde veldig fin mage! Min vistes knapt på den tiden. Poppet i uke 29, da ble jeg GIGANTISK, og måtte nyte spørsmålet «sikker på at det ikke er to?» minst 3 ganger daglig. Anonymkode: af64e...87b 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #7 Skrevet 23. september 2019 Har du ikke vært på kontroll i uke 24? Da måles størrelsen på livmoren, og lege/jordmor kan fortelle om magen er liten/normal/stor. Anonymkode: 6890d...15b
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #8 Skrevet 23. september 2019 Fin mage, jeg hadde enda mindre med førstemann, det var sånn at jeg godt kunne skjule det til ganske nære termin hvis jeg ville. Men med andre og tredjemann var jeg svææær 😁. Jeg fikk høre det jeg også, men ikke bry deg om det, så lenge du vet at alt er i orden er det ikke noe å bry seg om. Lykke til! Anonymkode: 04875...265
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #9 Skrevet 23. september 2019 Jeg er i uke 35 og har bare litt større mage enn deg 😛 Andre er like stor som deg i uke 12. Svært varierende, og liten mage er like normalt som stor! Det trenger ikke bety noen ting. Mitt SF-mål er helt normalt selv om magen er pitteliten.. Anonymkode: a67b2...fda
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #10 Skrevet 23. september 2019 Barnet trives vel best "inhouse" da 😅 Kjempefin mage. Den ser kanskje mindre ut med klær på, de fleste bruker jo ikke helt tilsittende overdeler i disse dager 🤗 Du hadde sikkert ikke fått så mange kommentarer om du rulla opp toppen for dem 😎 Anonymkode: 0de9b...52a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #11 Skrevet 23. september 2019 Jeg hadde lik mage, og her har SF-mål vært litt over snittet. Men jeg får likevel kommentarer på «liten» mage. Jeg har konkludert med at folk flest ikke har peiling på hva de snakker om! Hør på lege/jordmor og ingen andre👍 Anonymkode: 98b4c...28a 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #12 Skrevet 23. september 2019 Folk har null peiling på mage. Jeg er i uke 38 og folk kommenterer at jeg er såååååå gigantisk. Men SF-mål er litt lavere enn snittet og jeg har bare gått opp 12 kg. Du ser helt normalt ut for uke 25. Kan det ha noe med hvordan du kler deg? Jeg syns selv jeg ser større ut i tettsittende, lyse klær. Anonymkode: 67cf4...abb 3
Mrs Robinson Skrevet 23. september 2019 #13 Skrevet 23. september 2019 Min er ca like stor i uke 27 slapp av, den kommer tidsnok
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #14 Skrevet 23. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Heii. Er 25+1 og synes magen min kommer i snilefart, jeg er trossalt 6 mnd på vei, men det ser aldeles ikke sånn ut? Arbeidsgiver var til og med usikker på om jeg snakket sant da hun har «fulgt med» på utviklinga. Snakket sant om jeg fortsatt var gravid... 😅 Hadde kanskje ikke reagert like mye på det hvis ikke folk sier til meg (et eks🤣): «når du har bikka uke 12 kan du slappe av» og jeg bare.... «jeg er uke 25, jeg slapper av.....». Da er det klein stemning. Er det så lite som folk skal ha det til? Jeg blir jo bare bekymret når folk hele tiden kommenterer det med «oiii du har liten mage» og «du ser ikke engang gravid ut». Jeg er litt slank av natur da, veier 54 kg nå. Anonymkode: 92f50...071 Du har større mage enn meg 😜 men er bare 23 uker jeg da.. Anonymkode: ed5c2...2dd
Anonymemeg1298 Skrevet 23. september 2019 #15 Skrevet 23. september 2019 Du har en flott mage! Synes generelt det er en uting at folk skal kommentere magen til gravide, ved mindre de har noe pent å si (som ikke er relatert til størrelse). Man er i en sårbar periode av livet og trenger absolutt ikke at andre sår tvil om man er «riktig» størrelse eller ei. 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #16 Skrevet 23. september 2019 Kjempefin mage! Og det er ikke noe galt med størrelsen. Som mange her sier, det varierer så veldig fra kvinne til kvinne hvor stor magen blir, og også fra svangerskap til svangerskap. Min mage har en annen fasong, som gjør at den sitter høyere og stikker mer ut på en måte. Den vokser liksom rett ut i en tut. Det gjør at den er godt synlig, og jeg får kommentarer ala "er det helt sikkert at det ikke er to da?" Men ut i fra sf-mål er den helt vanlig den også. Anonymkode: 0bae4...698
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #17 Skrevet 23. september 2019 Veldig fin mage. Her var magen knapt synlig før de siste fem ukene. Før det var magen veldig liten. De fleste trodde ikke på at jeg var gravid. Magen var helt flat frem til uke 28 Anonymkode: 653bb...820
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #18 Skrevet 26. september 2019 Innlegget hjalp ganske mye, de sa ikke så mye på kontroll når jeg spurte 😬 Spurte ikke noe særlig om det heller, for fikk ikke kommentarer før jeg annonserte etter oul og folk visste litt mer om min gravide tilstand hehe 😅 Enig i at det er en uting også drive på med alle disse kommentarene, for jeg ble bekymra for noe heeeelt unødvendig.. Jordmor ristet på hodet på nylig kontroll da jeg nevnte det, og sa: «vet du, folk må kutte ut med det, din graviditet kan ikke sammenlignes for det er så individuelt» takk for svar dere ❤️🌷🙏🏻 ts Anonymkode: 92f50...071
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 26. september 2019 #19 Skrevet 26. september 2019 Synes du ser helt normalt stor ut.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #20 Skrevet 26. september 2019 Ulike kvinner, ulike kropper. Jeg har nettopp født for andre gang og fikk de samme kommentarene. «Oj, så ikke at du var gravid engang, du hadde ingen mage?» Jeg innrømmer at når det blir så fokus på liten mage, selv fra jordmødrene, så ble det et tema også for meg. Andre mente jeg var heldig som slapp å bære så tungt og hadde sikkert mindre plager. Ovenfor de fleste smilte jeg bare «ja ha mhm ja», men det var to venninner som begge hadde store og flotte gravidplager i sine graviditeter som fikk høre sannheten da de visstnok misunte magen: -Jeg gikk opp mine 14 kg -Babyen var estimert 3,8 kg og 50cm (var 3,9 og 52cm, 38 cm rundt hode...) -Vokste innover= «mer» press på tarmer og indre organer -Det var fortsatt tungt og umulig å bøye seg, kle på sko osv -Halsbrann, hvesende hval og låsninger i bekken var dagligdagse plager -Vanskelig å sove Jeg vet det er lettere sagt enn gjort på tyngre dager, men gi F i hva andre kommenterer. Anonymkode: 8adf9...c35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå