Gå til innhold

Avslutte forsikring og kjøpe ny. Hvordan unngå å betale for begge en måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å bytte forsikringsselskap (bilforsikring) da jeg ikke er fornøyd med de jeg har. Jeg har valgt å betale for hver måned. Forrige måned betalte jeg regningen to ganger og derfor ble de månedlige regningene endret slik at jeg heller betaler litt mindre i månedene fremover. Jeg har hatt samme forsikring i over 1 år. Hvordan blir det når jeg skal melde meg ut? Slik at jeg ikke må betale hos to ulike selskaper samme måned. 

Anonymkode: d8f73...e72

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å bytte forsikringsselskap (bilforsikring) da jeg ikke er fornøyd med de jeg har. Jeg har valgt å betale for hver måned. Forrige måned betalte jeg regningen to ganger og derfor ble de månedlige regningene endret slik at jeg heller betaler litt mindre i månedene fremover. Jeg har hatt samme forsikring i over 1 år. Hvordan blir det når jeg skal melde meg ut? Slik at jeg ikke må betale hos to ulike selskaper samme måned. 

Man bestiller ny forsikring og ber forsikringsselskapet orden opp med det gamle selskapet. Da får du overført bonus og ordnet med oppsigelse uten å løfte en finger selv. Tilgodehavende skal utbetales av det gamle selskapet dirkete til kunden. Er det IF som roter her hos deg? De gjør nemlig veldig mye rart.....

Anonymkode: 5e6c0...e4b

• Liker 2
Skrevet

Du går og leverer skiltene hos vegvesenet. Med det samme dama hos vegvesenet har registrert innleveringen går du til siden. Da ringer du forsikringsselskapet som du ønsker å si opp hos, og sier at bilen er avskiltet. Så trekker du ny kølapp og ber vegvesenet levere ut skiltene. Så ringer du det nye forsikringsselskapet og alt er i orden. 

Anonymkode: 87711...125

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du går og leverer skiltene hos vegvesenet. Med det samme dama hos vegvesenet har registrert innleveringen går du til siden. Da ringer du forsikringsselskapet som du ønsker å si opp hos, og sier at bilen er avskiltet. Så trekker du ny kølapp og ber vegvesenet levere ut skiltene. Så ringer du det nye forsikringsselskapet og alt er i orden. 

Anonymkode: 87711...125

Idiot. 

Skal ts betale i dyre dommer for å få bilen avskiltet og påskiltet igjen med 5 minutters mellomrom? 

Snakk om å gi særdeles gode råd på nett :ironi:

• Liker 5
Skrevet

Dette ordner det selskapet du velger å ta. Man betaler ikke forsikring for samme objekt i flere selskap samme mnd, den ene opphører og den andre starter fra dato og klokkeslett.

Anonymkode: bb91b...da9

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man bestiller ny forsikring og ber forsikringsselskapet orden opp med det gamle selskapet. Da får du overført bonus og ordnet med oppsigelse uten å løfte en finger selv. Tilgodehavende skal utbetales av det gamle selskapet dirkete til kunden. Er det IF som roter her hos deg? De gjør nemlig veldig mye rart.....

Gjensidige. 

Skrevet

Det er 1 måneds oppsigelsesfrist, dvs hvis du går til ett nytt selskap i dag og tegner ny avtale, vil de overta ansvaret om en måned. Du vil da ikke betale dobbelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...