Rottenikken1 Skrevet 23. september 2019 #1 Skrevet 23. september 2019 Jeg tror at Gud finnes og at har krever at vi søker han. Jeg har gode grunner for å tro det. Vi har skaperverket i seg selv som er så innviklet og avansert er det umulig kan ha blitt til ved en tilfeldighet. Evolusjonsteorien er heller ikke bevist og ingen har sett noe utvikle seg i menneskehetens historie. Skaperverket syntes jeg er en god grunn til å tro på Gud men jeg har flere grunner. Jeg tror at Gud finnes også på grunn av oppfylte profetier uttalt flere tusen år siden for så å bli oppfyllt til minste detalj. Se feks Jesu profeti som skulle vise hans nærvær. (Matteus 24:3-14.) det er bare et av hundrevis av profetier som har gått i oppfyllelse til minste detalj. En annen grunn til at jeg tror at Gud finnes er bibelen selv. Selv om den ble skrevet av mennesker så fikk profetene syn og drømmer ett fra Gud og skrev ned det de så. Derfor kan man si at det er Guds ord. Det at Bibelens råd bestandig virker og er tidløse syntes jeg at tyder på at dens forfatter må være av gudommelig opprinnelse. Jeg føler lykke når jeg følger bibelens råd bestandig. Det kan ikke sies om menneskelig visdom. Enda en ting er at arkeologiske funn bekrefter bibelens nøyaktighet og også bekrefter mange oppfylte profetier. Dette er gode nok grunner for meg til å tro at Gud finnes. Noe annet jeg kan legge til er at da jeg en periode ikke søkte åndelige rikdommer var jeg aldri lykkelig. Nå søker jeg åndelige skatter og har blitt lykkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #2 Skrevet 23. september 2019 Jeg er meget lykkelig uten, så vi kan vel konkludere med at det er flere veier til Rom. Anonymkode: a735b...f26 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #3 Skrevet 23. september 2019 Du har blitt hjernevasket, derfor tror du på gud. Anonymkode: b23d3...bdb
Rottenikken1 Skrevet 23. september 2019 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er meget lykkelig uten, så vi kan vel konkludere med at det er flere veier til Rom. Anonymkode: a735b...f26 Men har du noen mening med livet hvis vi bare skal leve 70-90 år for så å dø? Hva er poenget med det? Bibelen derimot viser hva som er den virkelige meningen med livet. Den viser at vi skal leve evig
Rottenikken1 Skrevet 23. september 2019 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har blitt hjernevasket, derfor tror du på gud. Anonymkode: b23d3...bdb Jeg vil heller si omvendt. At de som ikke tror på Gud er hjernevasket av vitenskapen teori om evolusjon. Det er ikke engang bevist. jeg er ikke hjenevasket. Jeg har sett på fakta og trukket konklusjonen selv Endret 23. september 2019 av Rottenikken1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #6 Skrevet 23. september 2019 1 minutt siden, Rottenikken1 skrev: Jeg vil heller si omvendt. At de som ikke tror på Gud er hjernevasket av vitenskapen teori om evolusjon. Det er ikke engang bevist Det er ikke bevis på at gud, finnes. Anonymkode: b23d3...bdb
Rottenikken1 Skrevet 23. september 2019 Forfatter #7 Skrevet 23. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke bevis på at gud, finnes. Anonymkode: b23d3...bdb Jeg syntes at jeg har det. Men du har derimot ingen bevis for evolusjon
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #8 Skrevet 23. september 2019 Fint for deg at du tror på gud og setter slør på livet. Høres fantastisk ut. Anonymkode: 7733a...95f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #9 Skrevet 23. september 2019 Akkurat nå, Rottenikken1 skrev: Jeg syntes at jeg har det. Men du har derimot ingen bevis for evolusjon Hvilke bevis er det da? Anonymkode: b23d3...bdb
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #10 Skrevet 23. september 2019 4 minutter siden, Rottenikken1 skrev: Men har du noen mening med livet hvis vi bare skal leve 70-90 år for så å dø? Hva er poenget med det? Bibelen derimot viser hva som er den virkelige meningen med livet. Den viser at vi skal leve evig Jeg er ikke så kravstor eller redd at jeg søker evig liv. Alt trenger ikke ha en mening. Anonymkode: a735b...f26 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #11 Skrevet 23. september 2019 1 minutt siden, Rottenikken1 skrev: Jeg syntes at jeg har det. Men du har derimot ingen bevis for evolusjon Seriøst? Kan du ikke ha din gudstro uten å la være å anerkjenne evolusjonen? Høres ut som du faktisk er i tvil om din gudstro. Anonymkode: 7733a...95f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #12 Skrevet 23. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Kan du ikke ha din gudstro uten å la være å anerkjenne evolusjonen? Høres ut som du faktisk er i tvil om din gudstro. Anonymkode: 7733a...95f Enig. Flere religiøse er kjente vitenskapsmenn. Anonymkode: a735b...f26
Rottenikken1 Skrevet 23. september 2019 Forfatter #13 Skrevet 23. september 2019 (endret) Evolusjon er ikke en oppdagelse. Det er en teori. Einstein trodde på en skapelse. Endret 23. september 2019 av Rottenikken1
Ginny Skrevet 23. september 2019 #14 Skrevet 23. september 2019 Det finnes da masse som støtter opp om evolusjonsteorien, det finnes derimot ikke noe som motbeviser den. Gud derimot finnes det ingen skikkelig støtte for, men mye som motbeviser det.. Men, dersom din tro på Gud gjør deg lykkelig så kjør på 😊
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #15 Skrevet 23. september 2019 Akkurat nå, Rottenikken1 skrev: Evolusjon er ikke en oppdagelse. Det er en teori. Helt sant. Vitenskapen baserer seg på teorier. Fremdriften i vitenskap er at vi aldri konkluderer. Dere derimot har bestemt dere for at en eldgammel bok har svarene... Anonymkode: a735b...f26 1
Rottenikken1 Skrevet 23. september 2019 Forfatter #16 Skrevet 23. september 2019 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt sant. Vitenskapen baserer seg på teorier. Fremdriften i vitenskap er at vi aldri konkluderer. Dere derimot har bestemt dere for at en eldgammel bok har svarene... Anonymkode: a735b...f26 Og hvorfor har den svarene? Den har alltid vært til å stole på og det er den fortsatt. Rådene i bibelen gjør folk lykkelige, men verdens råd og mange livsrådgivere gjør folk ulykkelige. Feks teorien om at hvis du er rik er du lykkelig. Det er et tomt bedrag Bibelens alder er ingen grunn til å forkaste den. Endret 23. september 2019 av Rottenikken1
Chiyo Skrevet 23. september 2019 #17 Skrevet 23. september 2019 36 minutter siden, Rottenikken1 skrev: Evolusjonsteorien er heller ikke bevist og ingen har sett noe utvikle seg i menneskehetens historie. Dette er jo helt feil. For det første så virker det som om du tror evolusjon skjer over natten, og det er jo latterlig. Det er sant at for det meste så kan vi bare observere evolusjon etter lang tid, men i noen tilfeller så har det skjedd veldig fort. Her er et eksempel på en øgle som har gått gjennom evolusjon på noen tiår da forskere tok fem øglepar og slapp dem ut på en Kroatisk øy. Fra 1971 til nå har øglene utviklet seg helt annerledes for å tilpasse seg et nytt miljø. Kroppen har til og med endret seg for en ny mer plantebasert diet. https://www.nationalgeographic.com/animals/2008/04/lizard-evolution-island-darwin/
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #18 Skrevet 23. september 2019 1 time siden, Rottenikken1 skrev: Jeg tror at Gud finnes og at har krever at vi søker han. Jeg har gode grunner for å tro det. Vi har skaperverket i seg selv som er så innviklet og avansert er det umulig kan ha blitt til ved en tilfeldighet. Evolusjonsteorien er heller ikke bevist og ingen har sett noe utvikle seg i menneskehetens historie. Skaperverket syntes jeg er en god grunn til å tro på Gud men jeg har flere grunner. Jeg tror at Gud finnes også på grunn av oppfylte profetier uttalt flere tusen år siden for så å bli oppfyllt til minste detalj. Se feks Jesu profeti som skulle vise hans nærvær. (Matteus 24:3-14.) det er bare et av hundrevis av profetier som har gått i oppfyllelse til minste detalj. En annen grunn til at jeg tror at Gud finnes er bibelen selv. Selv om den ble skrevet av mennesker så fikk profetene syn og drømmer ett fra Gud og skrev ned det de så. Derfor kan man si at det er Guds ord. Det at Bibelens råd bestandig virker og er tidløse syntes jeg at tyder på at dens forfatter må være av gudommelig opprinnelse. Jeg føler lykke når jeg følger bibelens råd bestandig. Det kan ikke sies om menneskelig visdom. Enda en ting er at arkeologiske funn bekrefter bibelens nøyaktighet og også bekrefter mange oppfylte profetier. Dette er gode nok grunner for meg til å tro at Gud finnes. Noe annet jeg kan legge til er at da jeg en periode ikke søkte åndelige rikdommer var jeg aldri lykkelig. Nå søker jeg åndelige skatter og har blitt lykkelig. Synes ikke det var en eneste god grunn bortsett fra at du har blitt lykkelig, men det handler nok i grunn ikke om at du følger bibelen. Mange ulykkelige troende også, så ingen magikk her. Jeg blir lykkelig av blant annet trening og venner, så hver vår vei. Evig liv ønsket jeg heller ikke og synes det er greit å vite at den dagen jeg dør så finnes jeg ikke mer. Anonymkode: 58afe...40e
Aragorn ll Elessar Skrevet 24. september 2019 #19 Skrevet 24. september 2019 22 timer siden, Rottenikken1 skrev: Evolusjon er ikke en oppdagelse. Det er en teori. Einstein trodde på en skapelse. Lær deg forskjellen på vitenskapelig teori og vanlig teori. Nei det gjorde han ikke. 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 24. september 2019 #20 Skrevet 24. september 2019 23 timer siden, Rottenikken1 skrev: Jeg syntes at jeg har det. Men du har derimot ingen bevis for evolusjon Det er mer en nok av bevis for evolusjon. Du velger bare å ignorere dem siden det passer ikke inn i din feilaktige oppfatning av hvordan ting er. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå