Gå til innhold

Din verste opplevelse ombord på et fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv kom jeg hjem fra Egypt i natt, og hadde en ubehagelig opplevelse. Fikk bare beskjed om å sette oss ned og ta på oss sikkerhetsbeltet, og etter det fulgte 30-40 minutter med ganske heftig turbulens. Jeg vil ikke si jeg har flyskrekk, da jeg har flydd MYE, men har aldri opplevd turbulens som dette. Mye bevegelser i alle retninger. Folk begynte å skrike og flere ble ordentlig redde. Når én begynner er det lett at flere følger etter, og folk som i utgangspunktet ikke var redde - ble redd. Er vant til at kapteinen gir litt info når turbulens inntreffer - hva som skjer, at det ikke er farlig osv. Dette ble ikke gjort her, hørte ikke et pip fra de og jeg syns det var dårlig. Kan ikke forstå hvorfor, det er vel i deres interesse at reisende forholder seg rolige? Jeg så at enkelte var helt utslitt av gråt og fortvilelse når vi var på bakken igjen. 

Flere historier? 

Anonymkode: c2f2b...513

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satt på flyet fra Oslo til Bangkok da det var noe bombefly-styr over Russland og Ukraina. Det hadde vært rolig en periode, så piloten hadde fått klarsignal til å fly den vanlige ruta. Da vi nærmet oss Russland ble det gitt beskjed om at et russisk kampfly ble observert rett i nærheten, så vi måtte fly en lang omvei for å komme oss rundt med trygg avstand. Den flyturen tok noen timer ekstra, og flyvertinnene var veldig stive en god stund.

Anonymkode: 0cc60...ff4

• Liker 5
Skrevet

Ble angrepet av en mann mens jeg sov...han dro opp skjørtet mitt og tok meg i underlivet... det var om natten og ingen andre fikk det med seg.. 

• Liker 8
Skrevet

Da jeg skulle lande på Gardermoen en gang var det veldig kraftig vind. Da det var cirka 10 meter igjen før vi traff bakken trakk plutselig kapteinen i spakene og satte på full fart igjen for å få flyet opp i luften igjen. Det ble flere forsøk før vi landet. 

Hatt ganske kraftig turbulens flere ganger og det har vært ganske ubehagelig.

Skrevet

Nå vil jeg ikke si at jeg har opplevd noe veldig ille egentlig, men det føltes helt jævlig da jeg satt i et fly som skulle lande på Vigra en gang. Flyet ristet som faen og jeg trodde seriøst at flyet skulle dette fra hverandre. 

Anonymkode: bca68...9bb

• Liker 4
Skrevet

Fløy inn til Kavala flyplass for noen uker siden og kom inn i en forholdsvis kraftig turbulens. Jeg blir ikke lett flysyk, men da ble jeg overmåte kvalm og måtte kikke etter om det var papirpose i setelommen. Når vi så da er nesten nede og jeg tenkte at det heldigvis var over, hører vi motorene skru seg kraftig opp og vi stiger med høy hastighet. På høytaleren meddeler piloten at det var trafikk på rullebanen, så vi måtte ta en ekstra sightseeingrunde. Folk gråt og det luktet angstsvette. 😨

Da vi satt og ventet på flyet hjem, så vi det som trolig var trafikken. Enorme mengder med fugl på området mellom rullebanen og taxebanen. For mellom taxebanen og rullebanen var det kornslått. 😉 

• Liker 1
Skrevet

Brann i begge motorene under avgang fra fra Værnes, det ble nødlanding og full utrykning fra nødetatene.

Anonymkode: a9b35...bd5

• Liker 5
Skrevet

Var en eldre mann som fikk hjerte innfark på flyet fra Oslo til Bangkok. Vi stoppet på en liten flyplass i India og ble sittende der i 7-8 timer da de ikke ville la ut lette. Vi fikk heller ikke forlate flyet siden vi ikke hadde visum. Tror Norwegian til slutt betalte de riktige folkene og vi fikk tilatelse til å lette.

Anonymkode: 10858...7b3

• Liker 10
Skrevet

Sånn rent bortsett fra fæl turbulens, så tror jeg det verste må ha vært da jeg satt ved siden av en mann som trolig ikke hadde fått vann på kroppen siden fostervannet gikk. Han luktet død og pine. Jeg trodde ikke det kunne bli verre, men selvsagt tok han av seg på føttene også.... Det var 3 lange, lange timer. 

• Liker 29
Skrevet

Har opplevd flere interessante og artige flyturer med mye turbulens og andre værfenomener. Men den eneste gangen jeg har vært nervøs var da jeg skulle fly fra en øy til en annen øy i et lite propellfly med plass til 6 passasjerer i det ost indiske hav.

Piloten var av av den rødlige engelske eller skotske slaget, hadde garantert tatt seg et par pjoltere før avreise, setene i flyet var så slitt at det var hull i de, flere av instrumentene fungerte ikke, fikk liksom følelse av å sitte på med flåklypa grand Prix hvor alt bare hang og slang. 

Savnet solan gundersen der et lite øyeblikk 🙄

• Liker 15
Skrevet

Har opplevd turbulens.Var som å kjøre Berg å dalbane.Skikkelig ekkelt å tenke på i ettertid. Det kunne vært farlig. Skal ut å fly om seks dager. Gruer meg veldig kjenner jeg. Er så reddd det styrter .Da Er livet over.

Anonymkode: 48b6c...0d0

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Brann i begge motorene under avgang fra fra Værnes, det ble nødlanding og full utrykning fra nødetatene.

Å sykt så skummelt. Når skjedde det ?Er det noen her som har fått flyskrekk etter guffne  fly opplevelser.?

Skrevet

Satt sammen med en familie med et barn på to-tre som skrek og skrek og skrek, hele flyturen på 4 timer midt på natten. Type ukontrollert skriking, ingenting hjalp.

Anonymkode: b36bb...735

• Liker 17
Skrevet

Den verste opplevelsen var vel strengt tatt den gang jeg hadde plass ved siden av en dame som ble synlig mer og mer kvalm. (Jeg har emetofobi...) 

Noe mindre angstbetont, men heller ikke direkte lystbetont var da jeg reiste med Widerøe inn mot en av småflyplassene i Nord-Norge og det var relativt friske vindkast inn fra siden og en fjelltopp rett ved innflygningen. Etter den landingen vet jeg hvordan klær i tørketrommel må føle seg. 

Anonymkode: b8677...ea0

• Liker 5
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å sykt så skummelt. Når skjedde det ?Er det noen her som har fått flyskrekk etter guffne  fly opplevelser.?

Desember 2009: https://www.aftenposten.no/norge/i/86dgd/Nodlanding-pa-Varnes

Det var ikke særlig hyggelig men jeg ble med det neste flyet som ble satt inn, sjansen er ikke særlig stor for at det kan skje to ganger på en dag.

• Liker 4
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ikke denne før jeg svarte ovenfor, ellers hadde jeg lagt den i samme innlegg. Jeg har fått flyskrekk etter en guffen opplevelse som jeg ikke var med på. Noen få dager før Torghattenulykken så reiste jeg samme rute, med eksakt samme fly (jeg la merke til kjennetegnet på et bilde av ulykkesflyet og husket det igjen). På samme tid var en slektning pilot i Widerøe. Da ulykken skjedde tok det sin tid før jeg fikk vite om min slektning hadde vært med. 

Slektning hadde ikke vært med, så slik sett gikk det bra, men jeg som aldri hadde vært redd for å fly før ble det med ett. Antakelig kom det for nær. Det hjalp heller ikke på at en stund senere så var SAS utsatt for en del bombetrusler, og selvsagt, på min første tur ETTER jeg hadde fått flyskrekk så var det en koffert mer enn passasjerer på det SAS flyet jeg skulle reise med. Det var naturligvis falsk alarm men det ble en solid forsinkelse siden all bagasje måtte ut igjen. 

Flyskrekken har mildnet med årene, men jeg liker fremdeles ikke fly.

Anonymkode: b8677...ea0

• Liker 3
Skrevet

4 timers flytur med vindusplass, hvor personen i midtsetet var veldig overvektig og tok store deler av setet mitt. Fullt fly (ikke mulig å bytte plass), 30 grader, og svett sideperson uten deo 🤢 

Anonymkode: 6a33a...f00

• Liker 17
Skrevet

Fikk midtsete ved siden av en mann som var så tjukk at han ikke fikk ned armlenet. Skikkelig ubehagelig å bli dynket i noen andre sin svette. 

• Liker 10
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4 timers flytur med vindusplass, hvor personen i midtsetet var veldig overvektig og tok store deler av setet mitt. Fullt fly (ikke mulig å bytte plass), 30 grader, og svett sideperson uten deo 🤢 

Anonymkode: 6a33a...f00

6 minutter siden, prt90 skrev:

Fikk midtsete ved siden av en mann som var så tjukk at han ikke fikk ned armlenet. Skikkelig ubehagelig å bli dynket i noen andre sin svette. 

Selv om det er vanskelig, må man si ifra til kabinpersonalet og kreve flytting. Disse passasjerene skulle bestilt to seter. Armlenene SKAL være nede ved takeoff og landing. Og går det da, får de forbli nede.

Anonymkode: ec01c...74e

• Liker 14
Skrevet
6 timer siden, Rucula skrev:

Ble angrepet av en mann mens jeg sov...han dro opp skjørtet mitt og tok meg i underlivet... det var om natten og ingen andre fikk det med seg.. 

Gav du ikke beskjed til en flyvert/vertinne??

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...