Gå til innhold

Er 80% stilling fire fulle arbeidsdager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva får dere som jobber det utbetalt i 80%? Jeg er så møkk lei 08-16 hver dag. Ingen mulighet for å jobbe kveld eller natt heller i min jobb. 

Anonymkode: f1017...6fb

Videoannonse
Annonse
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Hva man får utbetalt avgjøres jo av grunnlønna. Hva har du i 100%? Bare å regne ut. Samme gjelder timer man jobber, hva er 100% stilling? Regn ut 80% av dette. 

Skrevet

Jeg får 34k i mnd. 

Du får jo 80 % av lønnen din brutto, litt over 80 % netto avhengig av hvordan skatt treffer. 

Hva 80 % utgjør avhenger jo av hva du tjener i utgangspunktet. 

Anonymkode: c4dde...6af

Skrevet
1 minutt siden, Lama_Drama skrev:

Hva man får utbetalt avgjøres jo av grunnlønna. Hva har du i 100%? Bare å regne ut. Samme gjelder timer man jobber, hva er 100% stilling? Regn ut 80% av dette. 

Jeg spurte jo ikke hva jeg tjener i 80%, men hva de som gjør det tjener.

ts

Gjest Lama_Drama
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ts

Det spørs jo hva de jobber som? En lege kan tjene 1,2 mill i 80%, er det relevant for deg?

Endret av Lama_Drama
Skrevet

Jeg jobbet 3 fulle dager på 80%, 7-15.

Anonymkode: aa412...96f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ts

Hva andre tjener i 80% er hysterisk irrelevant for din situasjon. Andre har sine jobber og sin lønn, og du har din. 

Og til spørsmålet i overskriften. Ja.

Anonymkode: e4a00...fd1

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet 3 fulle dager på 80%, 7-15.

Anonymkode: aa412...96f

Hvilken jobb har 28 timer og 10 minutters arbeidsuke (evt 30 hvis lunsj er inkludert) på 100%? Den jobben vil jeg ha :) 

Skrevet

For meg: 80% er fire fulle arbeidsdager (7,5 timer om dagen) i uka, eller 6 timers arbeidsdag fem dager. Kan også dele det opp med å ha to halve dager i uka + tre fulle, eller jobbe fullt og avspasere det hele som ferie.
Lønn er 80% av vanlig lønn, litt mer utbetalt pga skatt.

Anonymkode: bc93d...fc3

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva andre tjener i 80% er hysterisk irrelevant for din situasjon. Andre har sine jobber og sin lønn, og du har din. 

Og til spørsmålet i overskriften. Ja.

Det er ikke hysterisk irrelevant nei. Jeg er nysgjerrig og spør fordi jeg vil vite. 

9 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Det spørs jo hva de jobber som? En lege kan tjene 1,2 mill i 80%, er det relevant for deg?

Skrevet

100:5=20

20x4= 80

Svar: 80% er fire fulle arbeidsdager.

Men hvis du ikke liker 8-16 og vil redusere stillingen der du er så driver du med feil ting og burde bytte jobb.

Anonymkode: 04824...cc8

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke hysterisk irrelevant nei. Jeg er nysgjerrig og spør fordi jeg vil vite. 

Hva folk tjener i 80% stilling er relativt enkelt å svare på. De tjener 80% av lønnen den samme jobben har for 100%. Dersom man tjener over terskelgrensene for toppskatt, vil man få utbetalt litt mer enn 80% sv det en gjorde tidligere.

80% vil si 4/5. Man jobber da normalt fire dager i stede for fem. Det kan antakelig bli et annet regnestykke dersom hel stilling ikke er fem dager i uken grunnet nattarbeid  o.l.

• Liker 1
Skrevet

Så mye kverulering her da. TS spør da om ett spørsmål som ALLE andre her inne. Hvorfor stille spørsmål til det hun spør om? 

Jeg får utbetalt ca. 23-24 000 i mnd i 80%. Bachelor og 8 års anisnitet. 

Absolutt og anbefale 80%, føler jeg lever og ikke bare jobber :)

Anonymkode: 98d8d...627

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...