Gå til innhold

Dater en eiendomsmegler og en kiropraktor. Hvilken jobb er mest status?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet at det ikke er sånn veldig status egentlig.. men er ett av de litt bedre?

Anonymkode: 70e97...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest DEN NAKNE GARTNER
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet at det ikke er sånn veldig status egentlig.. men er ett av de litt bedre?

Anonymkode: 70e97...070

Nei.Begge to er mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forskjellig hvor suksess man kan ha i de to yrkene da, så vil si det kommer an på. 

Anonymkode: 042b7...c44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne aldri datet en eiendomsmegler. Aldri. Ikke finansmann eller pengeyrke av noe slag.

Anonymkode: 14ade...193

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde droppet eiendomsmegler. 

Jeg har hatt en del med eiendomsmeglere å gjøre og ansvarsfraskrivelse er noe alle de har til felles. Mennesker som løper fra ansvar er en no-go for meg.

Anonymkode: 498ce...a8b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at jeg har bestemt det slik, men jeg har oppdaga at status følger inntekt. Så en eiendomsmegler med en viss grad av suksess får bra status på grunn av inntekten. Og folk har heller ikke bedre vett enn å beundre den smakløse, dårlig sittende dressen heller. 

Det er utdanning for begge, kiropraktikeren en master, femårig, som gis i utlandet, bygger gjerne på et ettårsenhet i Norge, og et år praksis, i alt sju år. Eiendomsmeglere kan ta bachelor i eiendomsmegling på BI, men trenger det strengt tatt ikke. Men noe høyere utdanning trengs for autorisasjon.

Men så er det jo sånn da, at folk beundrer deg mer jo mindre utdanning du har. Du skal ganske mye opp i lønn før folk slutter å kommentere "tjener du ikke mer med den utdanninga? Du må være bra dum! N.N. tjener jo hundre tusen mer enn deg, og han er i praksis analfabet, droppa ut av ungdomsskolen osv."

Så alt ialt kommer eiendomsmegleren bedre ut.

Eneste problemet jeg ser, er at meglerne har en god del ettermiddagsjobb: visninger. Så jeg vet ikke hvordan man ser på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig viktig? Dropper man virkelig drømmepartneren fordi han ikke har "riktig status"?

Begge er mennesker, som en nevnte over her. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg ville valgt kiropraktikeren. Et mer interessant yrke (syns jeg), der han hjelper mennesker. Eiendomsmeglere er så opptatt av penger, og kjøp og salg av boligere er et utrolig kjedelig tema.

Anonymkode: eda96...cac

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SPOCA said:

Er det virkelig viktig? Dropper man virkelig drømmepartneren fordi han ikke har "riktig status"?

Begge er mennesker, som en nevnte over her. 

Drømmemannen min ville aldri valgt et så overfladisk yrke som eiendomsmegler. Rett og slett meningsløst yrke. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Drømmemannen min ville aldri valgt et så overfladisk yrke som eiendomsmegler. Rett og slett meningsløst yrke. 

Det må man jo gjerne mene, men jeg synes det er veldig rart å droppe drømmemannen fordi han har feil yrke.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta han med mest penger og dårligst hjerte🙄 Nei, vet du hva, den dagen status er mer viktig for meg en kjemi, da blir jeg heller evig singel. 

Anonymkode: 4dec3...d6e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langvarig forhold så velger man jo kiropraktor, da slipper man unna mye problemer når alderen tar på.

Anonymkode: b2715...78c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...