Gå til innhold

Plutselig vektoppgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg prøver å slanke meg, og det har stort sett gått greit. Jeg har gradvis gått ned i vekt, og holder meg til kalorigrensen jeg har satt. Jeg har fulgt «dietten» hele den siste uken, men i dag veide jeg 1,2 kg mer enn på onsdag til tross for at jeg har spist det samme som tidligere. Hvordan er dette mulig?? Utrolig demotiverende. 

Anonymkode: d3fc9...1c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du kvinne? De fleste varierer i vannvekt i løpet av menssyklusen. 

Anonymkode: 351c1...d75

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du kvinne? De fleste varierer i vannvekt i løpet av menssyklusen. 

Anonymkode: 351c1...d75

Er kvinne, men har ikke mensen lenger grunnet p-stav. 

Anonymkode: d3fc9...1c3

Skrevet

Hiver meg på det med syklus, og du har nok en hormonell syklus som kan påvirke vekta selv om du ikke har menstruasjon vil jeg tro.

Andre ting som kan påvirke er; når på dagen du veier deg (evt mat i magen), hvor mye salt du har spist, om du har vært dehydrert og så drukket masse vann etterpå som kroppen tviholder på (som f.eks etter alkoholinntak), fordøyelse (hvor mye du har i tarmen), styrketrening (muskler holder på vann), og karbohydratinntak (kroppen holder på mer vann da også).

Kunne sikkert funnet enda fler grunner. Poenget er uansett; ikke fortvil for så lite som 1,2 kg, det er helt normalt at vekta svinger selv om det ikke har noe med fett på kroppen å gjøre. Vektnedgang må vurderes over tid. Anbefaler å ikke veie deg så ofte. 

- Elisabeth :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...