Gå til innhold

Hvordan slutte med bleie på nattestid..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Toåringen har sluttet med bleie. Hun sluttet på nattestid samtidig, men etter en periode med feber og bhg start, så ville hun ha på bleien sin igjen. Det er greit. Nå har hun igjen sluttet på dagtid, og nekter plent å ha på seg bleie på natta. Altså, hun sover kjempedårlig og våkner av det. Men hun tisser jo 2 ganger om natta. 

Jeg tar henne til toalettet i (også før hun legger seg kl 1930) 12-01 tiden da jeg skal legge meg, men hun tisser en gang til i 3, 4 tiden tror jeg. Hun får ihvertfall uhell. Hun sover kanskje så dypt at hun ikke merker at hun må på do. Hun våkner ikke av at det blir vått i sengen engang.. (vi samsover, så jeg våkner med en gang). 

Hvordan blir man tør på nattestid egentlig..? Hva kan jeg gjøre? Er det noe som bare går seg til av seg selv? 

Anonymkode: b21e2...a2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er ikke kroppen klar til å slutte enda

Anonymkode: 003b5...8f4

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er ikke kroppen klar til å slutte enda

Anonymkode: 003b5...8f4

Hun var tørr på natten for noen mnd siden (hun våknet av at hun måtte på do) . Og nå på dagen. Er det mulig at det går tilbake altså? 

Tenker jo selv at hun kan ha på bleie, men hun nekter. 

Skrevet

Min gutt var også tørr på natta rett etter bleieslutt, men etter noen uker begynte han å tisse på natta igjen. Vi har begynt med nattbleie igjen. 

Jeg ville prøvd å ta på bleie på natta igjen altså, for det er ikke sååå mye du kan gjøre ellers... 

Skrevet
51 minutter siden, Albbas skrev:

Min gutt var også tørr på natta rett etter bleieslutt, men etter noen uker begynte han å tisse på natta igjen. Vi har begynt med nattbleie igjen. 

Jeg ville prøvd å ta på bleie på natta igjen altså, for det er ikke sååå mye du kan gjøre ellers... 

Det er alternativet ja:) Tips til hvordan man får ungen på bleie når hun absolutt ikke vil..? Hehe 😛

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er alternativet ja:) Tips til hvordan man får ungen på bleie når hun absolutt ikke vil..? Hehe 😛

Belønne med klistremerker? Det blir jo motsatt av det som er målet egentlig, men.. Man belønner helst for å få vekk bleia. Ikke så lett det der. Kan Up & go funke på natten?

Anonymkode: b0cff...c07

Skrevet

Mitt tips er å ikke stresse med det. Bare vent til barnet ikke tisser igjen på natta. Det funket supert her, barnet var 2 og noen mnd når vi sluttet på natt og dag. Ingen stress og helt i barnets tempo. 

Nummer to nå er ikke like klar. Er like gammel nå som da første sluttet med bleie, men hun sitter på do og tisser der når hun vil. 

Bruk bleie litt til er mitt tips :)

Anonymkode: 5ff1f...072

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Belønne med klistremerker? Det blir jo motsatt av det som er målet egentlig, men.. Man belønner helst for å få vekk bleia. Ikke så lett det der. Kan Up & go funke på natten?

Anonymkode: b0cff...c07

Får kanskje prøve å snakke med henne når hun er i godt humør:) 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt tips er å ikke stresse med det. Bare vent til barnet ikke tisser igjen på natta. Det funket supert her, barnet var 2 og noen mnd når vi sluttet på natt og dag. Ingen stress og helt i barnets tempo. 

Nummer to nå er ikke like klar. Er like gammel nå som da første sluttet med bleie, men hun sitter på do og tisser der når hun vil. 

Bruk bleie litt til er mitt tips :)

Anonymkode: 5ff1f...072

Ja, blir litt småstressa mtp stadig skifting på senga og hva det gjør med henne å stadig tisse på seg på natten. Bleie er jo løsningen, men hun har jo ikke kontroll :) må bare snakke med henne om at hun må ha bleie om natten.. Selvom hun nekter. 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Snakk om det tidligere på dagen, snakk positivt om det, eventuelt ta den på etter hun har sovnet? :P

Skrevet
2 minutter siden, Albbas skrev:

Snakk om det tidligere på dagen, snakk positivt om det, eventuelt ta den på etter hun har sovnet? :P

Jeg må nesten bare snakke med henne 😊 har prøvd å ta den på sånn forsiktig etter hun har sovnet, men så våkner hun etterhvert og sier "jeg vil ikke ha på bleie" og prøver å ta den av.. Så her må jeg bare prøve og håpe det endrer seg litt :)

Skrevet

Barnet er to år og "vil ikke ha på bleie" men tisser på seg hver natt. Det blir for dumt... Da bestemmer du at barnet skal ha på seg bleie helt til bleia er tørr hver morgen. 

Anonymkode: 16551...8d5

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei 

Toåringen har sluttet med bleie. Hun sluttet på nattestid samtidig, men etter en periode med feber og bhg start, så ville hun ha på bleien sin igjen. Det er greit. Nå har hun igjen sluttet på dagtid, og nekter plent å ha på seg bleie på natta. Altså, hun sover kjempedårlig og våkner av det. Men hun tisser jo 2 ganger om natta. 

Jeg tar henne til toalettet i (også før hun legger seg kl 1930) 12-01 tiden da jeg skal legge meg, men hun tisser en gang til i 3, 4 tiden tror jeg. Hun får ihvertfall uhell. Hun sover kanskje så dypt at hun ikke merker at hun må på do. Hun våkner ikke av at det blir vått i sengen engang.. (vi samsover, så jeg våkner med en gang). 

Hvordan blir man tør på nattestid egentlig..? Hva kan jeg gjøre? Er det noe som bare går seg til av seg selv? 

Begynn med å anskaffe kladder som du legger under henne når hun har sovnet, så ikke senga blir kliss våt. 

Dernest får du enten begynne å sette alarmen på klokka 03. Eller finne dry paint løsninger. Hun kjenner nok ikke at hun må på do og da kan du ikke laste barnet med finne løsninger inntil ting er tilbake på sporet. 

Anonymkode: 97827...259

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må nesten bare snakke med henne 😊 har prøvd å ta den på sånn forsiktig etter hun har sovnet, men så våkner hun etterhvert og sier "jeg vil ikke ha på bleie" og prøver å ta den av.. Så her må jeg bare prøve og håpe det endrer seg litt :)

Dry paint og bukesbleier er oppfunnet. 

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dry paint og bukesbleier er oppfunnet. 

Så det finnes fortsatt bleier.. 😂? Har du lest hi? Hva er dry paint btw? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...