AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #1 Skrevet 23. september 2019 Jeg skal i gang med prøverør om 3 måneder, men har fått beskjed om at 10 kg må bort først. Det betyr at det må jobbes veldig hardt. Jeg har en venninne som har gjort det samme, og som frarådet det. Hun gikk på hard diett et par måneder før prøverørsforsøket, og endte opp med å ikke få ut ett eneste egg. Hun mener selv at eggene ikke har fått næring når hun er på diett. Jeg spurte sykehuset om dette men de mener det ikke stemmer. Hva tror dere? Noen med erfaring? Anonymkode: d5541...0fe
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #2 Skrevet 23. september 2019 Hmm det blir bare spekulasjoner egentlig, men å gå på streng diett tror jeg kan sjokkere kroppen din til å ikke fungere optimalt også da med tanke på syklus. Men om du gjør det under «normale» forhold. At du endrer på kostholdet å spiser litt mindre og sunnere så tror jeg du bare har fordeler av det Anonymkode: 69799...d7a 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #3 Skrevet 23. september 2019 Hvis du må ned 10 kg, og grensa på prøverør er en bmi på 33, er ikke ti kg så mye. I hvert fall ikke på 3 mnd. Det kreves ingen kjempehard diett for en med fedme å gå ned ti kg på 3 mnd. Anonymkode: c14dd...e81 2
Deseo Skrevet 23. september 2019 #4 Skrevet 23. september 2019 Jeg har vært gjennom 3 runder med ivf. En negativ og 2 spontanabort. Tok en utredning og viser seg at jeg er/har insulinresistent. (Har pcos) Dette mener legen kan være en stor årsak til spontanabortene. Jeg har en bmi på 31.7 og legen anbefalte meg å gå ned 8-12 kilo før neste forsøk med uttak. Ingen must, men sterk anbefaling. Han ga meg Metformin og regnet med at på ca 3-4 måneder burde jeg gå ned dette. Gått en måned og har gått ned 2 kilo med "streng" diett så er nysgjerrig på hvordan dette vil gå 🙈
Deseo Skrevet 23. september 2019 #5 Skrevet 23. september 2019 (endret) Btw. Dersom legene mener at det ikke stemmer med det som skjedde med venninna si, ville jeg heller ha stolt på de enn meningene til venninna di med mindre hun vet hva hun snakker om 😉 Endret 23. september 2019 av Deseo 1
Gjest Hummel34 Skrevet 23. september 2019 #6 Skrevet 23. september 2019 Les bloggen til Ingrid Lone, hun ble først gravid når hun gikk med de kiloene. Husker hun skrev om hvor tungt det var å få beskjed om at hun måtte noen kilo ned i vekt - men først da hun ble gravid. Hadde forsøk på ivf før. jeg er helt sikker på at det venninnen din sier ikke stemmer. 10 kg på 12 uker er ikke usunn diett. Tenk på andre land, de har mye mindre mat, de lever på generelt laver kalorimengde enn oss, og de er mer fruktbare enn oss. når du reduserer kaloriinnhold og særlig karbohydrater får kroppen din mulighet til å jobbe med hormonbalansen din i stedet for å bruke all sin energi på å pumpe ut insulin fra bukspyttkjertelen. Jeg har selv vært gjennom ivf og ble først gravid da jeg tok tak i mitt eget kosthold og levesett. Og jeg hadde en bmi på rundt 26-27. Et sunt kosthold med rent kjøtt og grønnsaker har aldri tatt knekken på eggproduksjon. Spiser du derimot masse fastfood og godis da øker produksjonen av mannlige hormoner i takt med vekta. Syns det er naivt å tillegge din venninne kunnskap om dette når det finnes så mye faglitteratur på området. Hvis du sjekker hva Storken i Danmark skriver om kosthold før innsett knuser det i grunn din venninnes teori (så fremt dere ikke snakker om dietter på 300 kalorier i døgnet osv, men en kg ned i uka er forsvarlig og sunn vektnedgang)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå