Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest miracle ikke innlogget
Skrevet

er det vanlig med tillegg på pinseaften i handel sektoren? bare lurer, for jeg fikk høre at v i ikke har det, mens andre igjen har det...

Gjest Anonymous
Skrevet

Kommer an på innholdet i tariffavtalen, eller om du/dere er omfattet av en tariffavtale.

Gjest miracle igjen
Skrevet

hvordan kan jeg finne ut av det egentlig? vi fikk på påskeaften etter et visst klokkeslett..

Skrevet
hvordan kan jeg finne ut av det egentlig? vi fikk på påskeaften etter et visst klokkeslett..

Tariffavtale har dere hvis et vist antall av dere er fagorganisert, tillitsvalgt skal vite sånne ting. Ta kontakt med h*n.

Skrevet

Er du organisert så følger du en tariffavtale. Evnt om bare noen på arbeidsplassen er det og firmaet gir til alle.

Om det ikke er det gjelder arbeidsmiljøloven som du kan finne på lovdata.no

Gjest gjest1
Skrevet

hvis du fikk på påskeaften burdte du vel også få pinseaften????? det vanlige er vel tillegg på denne dagen i butikkene... etter 14 tror jeg

Skrevet

Etter 13:00 er det fullt helligdagstillegg hos oss (125%). Gjelder alle "aftener" (dag før visse helligdager), f.eks. julaften, påskeaften, nyttårsaften og pinseaften.

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg får alltid tillegg på lørdager - etter ett, og et større tillegg etter fire.

Tror ikke jeg fikk noe annet enn vanlig tillegg på pinseaften.

Påskeaften er en ganske spesiell dag, med ekstra tillegg.... prøvde å lete litt men fant ikke noe om akkurat det..

Skrevet

Ang påskeaften. Dette er en såkalt inneklemt dag, mellom langfredag og første påskedag. Derfor tillegg på dene dagen.

Gjest Catwoman
Skrevet

Det er dessuten en dag som ingen kan tvinge deg til å jobbe, du kan altså velge å ta fri denne dagen, med vanlig lønn. Ihvertfall gjelder dette innenfor handelsektoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...