Gå til innhold

Føflekk som har endret seg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en føflekk på ryggen som har endret seg i form og størrelse. Jeg er usikker på hvor lenge jeg har hatt føflekken der, men la merke til at den hadde blitt større for ca 3 mnd siden. Hadde glemt den litt bort, men tok et bilde av den i dag og synes den har endret seg på de tre siste mnd også. Burde jeg få den sjekket? Det første bildet ble tatt for ca 3 mnd siden, det siste i dag (Det er ulik farge på bildene pga lyssetting, la også ved det siste bildet for å vise ca str). 

Screenshot_20190923_013602_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20190923_014322_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20190923_015229_com.android.gallery3d.jpg

Anonymkode: 2da71...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lett for tilfeldige nettbrukere å si noe om, vi er ikke leger.

Gå til legen, du.

Anonymkode: 4b686...29a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du stolt på det om en fremmed kommenterte her at dette ikke er noe å bry seg om? Det tror ikke jeg. Hadde du blitt skremt om noen kom med en anekdote om en prikk lik føflekk som viste seg å være kreft? Mest sannsynlig.

Så hva ønsker du med tråden? Er du veldig redd og bekymret? Mangler du noen å snakke med? Legen kan hjelpe deg med begge deler :)

Anonymkode: bba68...de8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei jeg har en føflekk på ryggen som har endret seg i form og størrelse. Jeg er usikker på hvor lenge jeg har hatt føflekken der, men la merke til at den hadde blitt større for ca 3 mnd siden. Hadde glemt den litt bort, men tok et bilde av den i dag og synes den har endret seg på de tre siste mnd også. Burde jeg få den sjekket? Det første bildet ble tatt for ca 3 mnd siden, det siste i dag (Det er ulik farge på bildene pga lyssetting, la også ved det siste bildet for å vise ca str). 

Screenshot_20190923_013602_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20190923_014322_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20190923_015229_com.android.gallery3d.jpg

Du må ALLTID gå til legen ved forandringer av føflekk. Selv om du er usikker. Vil ikke skremme deg, men min søster fikk nylig påvist føflekkkreft, pga endringer på føflekk.. Som hun ventet lenge med å sjekke. Ring legen så fort du har tid i dag, og bestill en time! 

Anonymkode: 33056...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den ser ok ut. Men du sjekker den uansett. Jeg har hatt mange som har endret seg. Jeg har gått til legen med alle sammen, og det har aldri vært noe galt med dem. Selv om jeg stadig får nye og gamle som endrer seg så fortsetter jeg å sjekke selv om det aldri har vært noe galt og jeg tenker egentlig at da er det jo heller ikke noe galt med den siste forandringen. Så, du må gå til legen, du skal ikke spørre om dette på kg. Det er som oftest ikke noe galt, men sjekk likevel. Bestill deg en time imorgen, og oppdater oss om hvordan det gikk. 

Anonymkode: 7beec...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for sparket bak. 

Var hos legen i dag og han mente det mest trolig ikke er en ondartet føflekk men han mente at det er lurt å fjerne den da han ikke kunne vere helt sikker. Skal ta den bort om ca tre uker. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for sparket bak. 

Var hos legen i dag og han mente det mest trolig ikke er en ondartet føflekk men han mente at det er lurt å fjerne den da han ikke kunne vere helt sikker. Skal ta den bort om ca tre uker. 

Ts

Husk at føflekkene skal sendes inn til kontroll! Noen fastleger mener at det ikke er nødvendig, i såfall stå på ditt og krev at den skal sendes til patologen! Og lykke til😊

Anonymkode: 84fc6...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...