Gå til innhold

Dra på SFO etter å ha "skulket" skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rart spørsmål, men er det "lov" å dra på SFO hvis man ikke har vært på skolen den dagen? Vi skal til legen i morgen(bare rutine, ikke syk), og med time midt i skoledagen samt lang syklevei så vurderer vi bare å "skulke" skolen da det blir så stykkvis oppmøte. Men barnet er glad i SFO og vil gjerne dra dit for å leke etter skoletid. Jeg har forelesning utpå ettermiddagen, så det passer i teorien perfekt. Men jeg føler dette bryter med reglene på et vis, selv om vi betaler for fulltidsplass. Noen meninger rundt det? 🤔

Anonymkode: d536d...7ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det er jo litt rart. Men bare send melding om at dere har time hos lege og kommer til skolen hvis dere rekker. Så kommer dere til skolen litt før overgangen til sfo så blir ungen med på sfo. 

• Liker 11
Skrevet

Betaler du så har dere jo retten til det. Og om det er kun en dag så kan det vel umulig ha noe å si. 

Anonymkode: 85891...abc

• Liker 1
Skrevet

Det er vel bare å «ta fri» frem til legetimen og så sende ungen rett på skolen etterpå?

• Liker 8
Skrevet

Send ungen på skolen før og etter timen. (Om det så er 10 min i forkant eller 10 mon før skoleslutt). Hilsen lærer som finner det grådig  spesielt med  dagsfravær pg en legetime. 

Anonymkode: dd4f8...834

• Liker 19
Skrevet
8 minutter siden, Sol79 skrev:

Si det som det er.

Dette er løsningen på mange problemer. Forklar hvorfor du gjør som du gjør.

• Liker 3
Skrevet

Næææi, ikke lær ungen din at det er så lett å være vekke fra skolen😶

• Liker 9
Skrevet

Det er skoleplikt, så med mindre barnet er sykt, så skal han selvsagt gå på skolen de timene han kan.

Anonymkode: 8f4de...798

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, Fugleskremsel skrev:

Næææi, ikke lær ungen din at det er så lett å være vekke fra skolen😶

👏🏼

• Liker 2
Skrevet

Du gjør jo som du vil, men som andre har sagt: greit å ikke begynne å lære barnet at det er OK å skulke.

Anonymkode: abe9d...a03

• Liker 1
Skrevet

Jeg reagerer mest på at du velger å ha rutinelegetime på et tidspunkt som gjør en hel skoledag vanskelig. Sånt gjør man bare ikke.

Anonymkode: 9d48b...7c6

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer mest på at du velger å ha rutinelegetime på et tidspunkt som gjør en hel skoledag vanskelig. Sånt gjør man bare ikke.

Jeg har et barn som må regelmessig på legekontroll. Det er et veldig begrenset antall timer tilgjengelig. Det er ledig kapasitet kun en dag i uken, og stor påtrengsel. Dette betyr at jeg er NØDT til å ta de timene jeg får tildelt. Noen ganger er jeg heldig og får dem på "greie" tidspunkt, mens andre ganger blir det mer ukurante timer. Sånn er det bare.

Anonymkode: b961b...2a0

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hva slags legetime man skal ha. Er det til spesialist må man ta den timen man får, som regel.

Anonymkode: 7631b...114

• Liker 2
Skrevet

Send henne direkte på skolen etter legetime. 

Jeg har gjerne tatt min helt fri de dagene, vi har 45 minutters reisevei (pluss godt slingringsmonn for parkering/dårlig trafikkflyt) til øyelege. Min sliter veldig med overganger pga ADHD, og med skoleslutt kl 13.10 vil overgangene komme for tett for henne. 

Nå som hun er i tredje, tenker jeg at jeg skal forsøke å få time (helst) seint evt tidlig på dag, slik at hun rekker oppmøte. Når kontrollen er planlagt flere måneder i forveien, burde det være mulig. 

Anonymkode: c10ea...3de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...