AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #1 Skrevet 22. september 2019 Har veldig lyst til å til å legge om kostholdet og spise sunnere. Lurer derfor på hvilken mat dere alltid har i hus? Anonymkode: 11282...8c2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #2 Skrevet 22. september 2019 Masse grønnsaker! Kjøper ikke for mye av gangen, for det må være ferskt. Linser, bønner og erter på boks, det metter i salater. Har grovt brød i fryseren. Oppdelt i skiver så det tiner raskt. Har havregryn, egg og chiafrø som jeg bruker til frokost (bytter på havregrøt, egg og chiapudding). Handler alltid når jeg er mett, så jeg unngår impulshandling. Anonymkode: 4e45b...b78 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #3 Skrevet 22. september 2019 brokkoli, egg, mager kesam, havregryn, frosne grønnsaker, frossen fiskefilet, diverse hermetikk, nøtter, raps og olivenolje, soyasaus, buljongterninger. Av mindre sunne ting har jeg bremykt, knekkebrød, suppeposer, kanel, sukker, light brus og saft, kakemiks, pasta, ris Anonymkode: f1aa5...817
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #4 Skrevet 22. september 2019 Hva er sunt? Det blir vi aldri enige om. Jeg har alltid diverse frukt, diverse grønnsaker, rømme, melk, egg og biffkjøtt. Jeg er godt trent, slank og har god helse. Anonymkode: 8a2eb...533 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #5 Skrevet 22. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er sunt? Det blir vi aldri enige om. Jeg har alltid diverse frukt, diverse grønnsaker, rømme, melk, egg og biffkjøtt. Jeg er godt trent, slank og har god helse. Anonymkode: 8a2eb...533 Glemte brød/knekkebrød. Anonymkode: 8a2eb...533
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #6 Skrevet 22. september 2019 Masse frosne grønnsaker. Så bruker jeg det som tilbehør til stort sett alt Anonymkode: ca6f8...919 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #7 Skrevet 23. september 2019 Kokosolje, storfekjøtt (helst fra gressspisende), litt grønnsaker med lite karbohydrater og diverse mineraler. Sunneste mat du kan spise. Har ikke vært syk på flere år. Er 40+ ser ut som jeg er nettopp fylt 20 år. Lever lett til jeg er 100år. Bare ++ Anonymkode: bb03f...d7f 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #8 Skrevet 23. september 2019 Pasta, brød, sukker og stivelse er jo ren gift. Folk forstår ikke hvorfor de får kreft og andre sykdommer fordi dem tror på kostrådene de får. De sjekker ikke ut om det stemmer selv. Anonymkode: bb03f...d7f 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #9 Skrevet 23. september 2019 Allslags frukt og grønnsaker, mye poteter og bananer. Anonymkode: 4f6b8...d67
limonaid Skrevet 23. september 2019 #10 Skrevet 23. september 2019 Har som regel alltid egg, havregryn, frosne bær, nøtter.. smør(til steking), Bruker ingen lettprodukter.
exictence Skrevet 23. september 2019 #11 Skrevet 23. september 2019 Havregryn, linfrø, dadler, nøtter, chiafrø, linser, bønner, quinoa, frukt, grønnsaker, egg, bananer, frosne bær, jomfru olivenolje, ekte smør, 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #12 Skrevet 23. september 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Pasta, brød, sukker og stivelse er jo ren gift. Folk forstår ikke hvorfor de får kreft og andre sykdommer fordi dem tror på kostrådene de får. De sjekker ikke ut om det stemmer selv. Anonymkode: bb03f...d7f Toskeskap. Vanlig mat går helt fint an å spise. Anonymkode: 8a2eb...533 14
Radon Skrevet 23. september 2019 #13 Skrevet 23. september 2019 I skapet: hermetikk (linser, bønner, hakkede tomater, tunfisk mm), knekkebrød, havregryn, nøtter I kjøleskapet: egg, «små» grønnsaker som er lett å småspise på som cherrytomat og minigulrøtter, soyamelk I fryseren: frosne bær, frukt og grønnsaker i posjonspakker jeg har laget selv (resirkulerbare). Lett å hive i litt spinat i gryta når det alltid ligger små poser spinat klart, eller blende en smoothie. Prøver å ha kyllingfileter og blokker med frossen fisk.
sunt_fokus_ Skrevet 23. september 2019 #15 Skrevet 23. september 2019 Egg, melk, havregryn, knekkebrød, ris, fullkornspasta, hvitost, peanøttsmør, mager kesam/cottage cheese, grønnsaker, frukt, kyllingfilet/karbonadedeig.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #16 Skrevet 23. september 2019 Fryseren er alltid full av frosne grønnsaker og bær Skap alltid full av diverse linser, bønner, kikerter Gresskarkjerner, solsikkekjerner, chiafrø, sesamfrø Valnøtter, peanøtter, cashew, mandler Havre Varierer litt med hvor mye ferske grønnsaker jeg har i kjøleskapet Har litt forskjellig i hermetikk, som tomater, tomatpure, ananas, kokosmelk Og ren kakaopulver når jeg lager kakao (mer bittert enn når man bruker sukker, men mna kan venne seg til det på samme måte som kaffe. Drikker en del grønn te og kaffe for å ikke småspise mellom måltider Anonymkode: 899bf...c0e 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #17 Skrevet 23. september 2019 Har alltid noe tørrvarer som grovt og fint rugmel, solsikkekjerner, linfrø og gresskarfrø, linser av ulike typer, kikerter, lasagneplater, tagliatelle, litt ris og krydder. Litt hermetikk som hermetiske tomater, koksmelk, oliven, makrell i tomat, sardiner i olje, ansjos, leverpostei og soltørkede tomater I frysen er det karbonadedeig, kjøttpålegg, bacon og litt fisk Ferskvarer i kjøleskapet er grønnsaker av ulike typer (alltid løk, litt søtpotet eller vanlig potet, hvitløk og gulerøtter), ost, melk, egg, kvarg eller skyr, kjøttpålegg og syltetøy. I tillegg til det kommer olivenolje, fiskesaus og soyasaus. Anonymkode: 78897...bc6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #18 Skrevet 23. september 2019 Masse frosne grønnsaker og bær. Grønnsakene brukes som tilbehør eller blandes i gryter ved slutten av koketiden, sammen med pasta eller i en saus for å gjøre mat mer volumrik. Bærene spises med for eksempel kesam (med litt søtning, natreen eller sukrin sirup). Bruker mye bønner, for eksempel svarte bønner i karbonadedeigen til lasagne eller taco. Ferske grønnsaker som familien liker. Anonymkode: 44cdb...344
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #19 Skrevet 23. september 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Har veldig lyst til å til å legge om kostholdet og spise sunnere. Lurer derfor på hvilken mat dere alltid har i hus? Anonymkode: 11282...8c2 Jeg har alltid knekkebrød, melk og havregrøt i hus. Så pleier jeg alltid å ha fryste grønnsaker. Anonymkode: 9f46a...a72
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #20 Skrevet 23. september 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Kokosolje, storfekjøtt (helst fra gressspisende), litt grønnsaker med lite karbohydrater og diverse mineraler. Sunneste mat du kan spise. Har ikke vært syk på flere år. Er 40+ ser ut som jeg er nettopp fylt 20 år. Lever lett til jeg er 100år. Bare ++ Anonymkode: bb03f...d7f https://forskning.no/mat-og-helse-vitaminer-sykdommer/er-kokosolje-virkelig-ren-gift/1228694 Anonymkode: 32b7f...e0c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå