Gå til innhold

Du som spiser sunt, hvilken mat har du alltid i hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst til å til å legge om kostholdet og spise sunnere. Lurer derfor på hvilken mat dere alltid har i hus? 

Anonymkode: 11282...8c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse grønnsaker! Kjøper ikke for mye av gangen, for det må være ferskt. Linser, bønner og erter på boks, det metter i salater.

Har grovt brød i fryseren. Oppdelt i skiver så det tiner raskt. 

Har havregryn, egg og chiafrø som jeg bruker til frokost (bytter på havregrøt, egg og chiapudding).

Handler alltid når jeg er mett, så jeg unngår impulshandling. 

Anonymkode: 4e45b...b78

• Liker 3
Skrevet

brokkoli, egg, mager kesam, havregryn, frosne grønnsaker, frossen fiskefilet, diverse hermetikk, nøtter, raps og olivenolje, soyasaus, buljongterninger. Av mindre sunne ting har jeg bremykt, knekkebrød, suppeposer, kanel, sukker, light brus og saft, kakemiks, pasta, ris

Anonymkode: f1aa5...817

Skrevet

Hva er sunt? Det blir vi aldri enige om. Jeg har alltid diverse frukt, diverse grønnsaker, rømme, melk, egg og biffkjøtt. Jeg er godt trent, slank og har god helse.

Anonymkode: 8a2eb...533

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er sunt? Det blir vi aldri enige om. Jeg har alltid diverse frukt, diverse grønnsaker, rømme, melk, egg og biffkjøtt. Jeg er godt trent, slank og har god helse.

Glemte brød/knekkebrød.

Skrevet

Masse frosne grønnsaker. Så bruker jeg det som tilbehør til stort sett alt

Anonymkode: ca6f8...919

• Liker 1
Skrevet

Kokosolje, storfekjøtt (helst fra gressspisende), litt grønnsaker med lite karbohydrater og diverse mineraler.

Sunneste mat du kan spise. Har ikke vært syk på flere år. Er 40+ ser ut som jeg er nettopp fylt 20 år. Lever lett til jeg er 100år. Bare ++ 

Anonymkode: bb03f...d7f

• Liker 5
Skrevet

Pasta, brød, sukker og stivelse er jo ren gift. Folk forstår ikke hvorfor de får kreft og andre sykdommer fordi dem tror på kostrådene de får. De sjekker ikke ut om det stemmer selv.

• Liker 4
Skrevet

Allslags frukt og grønnsaker, mye poteter og bananer.

Anonymkode: 4f6b8...d67

Skrevet

Har som regel alltid egg, havregryn, frosne bær, nøtter.. 

smør(til steking), Bruker ingen lettprodukter. 

Skrevet

Havregryn, linfrø, dadler, nøtter, chiafrø, linser, bønner, quinoa, frukt, grønnsaker, egg, bananer, frosne bær, jomfru olivenolje, ekte smør, 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pasta, brød, sukker og stivelse er jo ren gift. Folk forstår ikke hvorfor de får kreft og andre sykdommer fordi dem tror på kostrådene de får. De sjekker ikke ut om det stemmer selv.

Toskeskap. Vanlig mat går helt fint an å spise.

• Liker 14
Skrevet

I skapet: hermetikk (linser, bønner, hakkede tomater, tunfisk mm), knekkebrød, havregryn, nøtter

I kjøleskapet: egg, «små» grønnsaker som er lett å småspise på som cherrytomat og minigulrøtter, soyamelk 

I fryseren: frosne bær, frukt og grønnsaker i posjonspakker jeg har laget selv (resirkulerbare). Lett å hive i litt spinat i gryta når det alltid ligger små poser spinat klart, eller blende en smoothie. Prøver å ha kyllingfileter og blokker med frossen fisk.

Skrevet

Egg, melk, havregryn, knekkebrød, ris, fullkornspasta, hvitost, peanøttsmør, mager kesam/cottage cheese, grønnsaker, frukt, kyllingfilet/karbonadedeig. 

Skrevet

Fryseren er alltid full av frosne grønnsaker og bær

Skap alltid full av diverse linser, bønner, kikerter

Gresskarkjerner, solsikkekjerner, chiafrø, sesamfrø

Valnøtter, peanøtter, cashew, mandler

Havre

Varierer litt med hvor mye ferske grønnsaker jeg har i kjøleskapet

Har litt forskjellig i hermetikk, som tomater, tomatpure, ananas, kokosmelk 

Og ren kakaopulver når jeg lager kakao (mer bittert enn når man bruker sukker, men mna kan venne seg til det på samme måte som kaffe. Drikker en del grønn te og kaffe for å ikke småspise mellom måltider

Anonymkode: 899bf...c0e

• Liker 1
Skrevet

Har alltid noe tørrvarer som grovt og fint rugmel, solsikkekjerner, linfrø og gresskarfrø, linser av ulike typer, kikerter, lasagneplater, tagliatelle, litt ris og krydder.

Litt hermetikk som hermetiske tomater, koksmelk, oliven, makrell i tomat, sardiner i olje, ansjos, leverpostei og soltørkede tomater

I frysen er det karbonadedeig, kjøttpålegg, bacon og litt fisk

Ferskvarer i kjøleskapet er grønnsaker av ulike typer (alltid løk, litt søtpotet eller vanlig potet, hvitløk og gulerøtter), ost, melk, egg, kvarg eller skyr, kjøttpålegg og syltetøy. 

I tillegg til det kommer olivenolje, fiskesaus og soyasaus.

Anonymkode: 78897...bc6

Skrevet

Masse frosne grønnsaker og bær. Grønnsakene brukes som tilbehør eller blandes i gryter ved slutten av koketiden, sammen med pasta eller i en saus for å gjøre mat mer volumrik. Bærene spises med for eksempel kesam (med litt søtning, natreen eller sukrin sirup). Bruker mye bønner, for eksempel svarte bønner i karbonadedeigen til lasagne eller taco. Ferske grønnsaker som familien liker. 

Anonymkode: 44cdb...344

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har veldig lyst til å til å legge om kostholdet og spise sunnere. Lurer derfor på hvilken mat dere alltid har i hus? 

Anonymkode: 11282...8c2

Jeg har alltid knekkebrød, melk og havregrøt i hus. Så pleier jeg alltid å ha fryste grønnsaker. 

Anonymkode: 9f46a...a72

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kokosolje, storfekjøtt (helst fra gressspisende), litt grønnsaker med lite karbohydrater og diverse mineraler.

Sunneste mat du kan spise. Har ikke vært syk på flere år. Er 40+ ser ut som jeg er nettopp fylt 20 år. Lever lett til jeg er 100år. Bare ++ 

https://forskning.no/mat-og-helse-vitaminer-sykdommer/er-kokosolje-virkelig-ren-gift/1228694

Anonymkode: 32b7f...e0c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...