AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #1 Skrevet 22. september 2019 Hei. Jeg har en 9 dager gammel baby som de siste 2 dagene skal ha puppen konstant. Og da mener jeg HELE tiden.. Hun sovner ved puppen etter 5 min. Så hun dier effektivt i 5 min, også dabber det av med sugetakene. Merker de ikke er så effektive. Prøver alt jeg kan med å vekke henne. Masserer foten, hendene. Ingenting hjelper. Legger hun ned i sofaen, da våkner hun og legger hun til brystet igjen. Ammer litt til, hun sovner. Prøver å legge hun til å sove, da sover hun max 10 min før hun våkner helt desperat etter puppen. Illskriker og sutter på hendene. Mannen prøver å gå med henne men hun bare søker etter puppen på han. Jeg ammer konstant fra kl 19.00- 00.00 om natten. Så sover hun i 4 timer. Så er det pån igjen fra 04.00-08.00. Klarte å få hun til å sove 1 time, men da våknet hun igjen og jeg ammet konstant fra 10-15.00!!!! Det skal jo ikke være sånn?! Hva skal jeg gjøre? Føler meg så deprimert nå. Hun sover jo nesten ikke og jeg er utslitt av å amme så mange timer i strekk. Har også fått tette melkeganger i det ene brystet. Er redd jeg har fått overproduksjon takket være all denne ammingen. Hun blir jo tydeligvis ikke mett når jeg ammer konstant i timesvis. Anonymkode: ba62c...153
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #2 Skrevet 22. september 2019 Helt vanlig. Fødte for 8 måneder siden og de første 4 ukene var slik du beskriver. Kos deg med tv serier og ha alltid vannflaske tilgjengelig. Få mannen til å smøre deg matpakke. Dette er kun for en periode, ha det i bakhodet oh prøv å kose deg å bare slapp av 😊 Gratulerer med baby ❤️😍 Anonymkode: 40a04...1e6 6
Belima Skrevet 22. september 2019 #3 Skrevet 22. september 2019 Det er nok ikke uvanlig det du opplever. Ungen er 9 dager og har ikke noe rytme på noe som helst. Ikke lenge siden barnet lå god og trygg inne hos deg og nå er alt annerledes og nytt. Du er nok ikke den siste som blir smokken til et lite barn. Det blir bedre etter hvert. Gratulerer med barnet. 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #4 Skrevet 22. september 2019 Sånn er det og det varer ofte en god stund. Blir bedre etterhvert 😊 Anonymkode: 77967...825 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #5 Skrevet 22. september 2019 Lag deg en god ammekrok i sofaen. Vannflaske, snacks, matpakke.. Det føles som en evighet, men snart er du ikke "fanget" lenger. Kos deg med baby og nyt tiden ❤️ Anonymkode: ac5d3...7c8 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #6 Skrevet 22. september 2019 Gi en smokk? Anonymkode: e0370...853
Hft Skrevet 22. september 2019 #7 Skrevet 22. september 2019 Skjønner virkelig at du blir lei og frustrert! Som andre skriver vil dette gå over, men tenker at du kan be om en time på hs og evt sjekke vektoppgang. Hvis babyen har en god vektoppgang og melkeproduksjonen god, er smokk et alternativ. Nå jobber både Babyen og kroppen din med å lage en tilfredsstillende meleproduksjon. Lykke til! Det blir uansett bedre❤️ 6
Summ Skrevet 22. september 2019 #8 Skrevet 22. september 2019 Her høres smokk ut som en veldig god løsning! Jeg hadde det litt slik i begynnelsen, men så sa alle at smokken kunne ødelegge ammingen... jeg kjøpte smokk, tenkte det var greit med en opplagt mamma også, så vi testet. Barnet hadde et voldsomt sugebehov, og klarte å skille mellom smokk og pupp med en gang😎 plutselig sov jeg mange timer av gangen om natten. Evt er det mulig at du ikke har nok melk osv, men jeg ville nok prøvd smokk, måten du forklarer det på, så virker ddt slik som om det er suttebehov 2
Fugleskremsel Skrevet 22. september 2019 #9 Skrevet 22. september 2019 Uff, det der savner jeg ikke. Og skjønner hvor slitsomt du har det nå. Her varte det noen uker, så gikk det over til bare kveldsuro. Jeg satt fem-seks timer i strekk hver kveld frem til over 2 mnd. Det jeg kan si er at det går over tilslutt, og denne perioden er bare bra for din melkeproduksjon. Men! Hvis dette går helt på psyken løs så er det helt greit å gi flaske syns jeg. Ring helsestasjonen og snakk med de❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #10 Skrevet 22. september 2019 Jeg ammet også hele døgnet, og det viste seg at jeg ikke hadde nok melk så jeg måtte gi mme som tillegg. Det hjalp litt, men etter 7 måneder ammer jeg fortsatt hele natta 😬 Smokk har min aldri tatt. Anonymkode: 1863a...f4b
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #11 Skrevet 23. september 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har en 9 dager gammel baby som de siste 2 dagene skal ha puppen konstant. Og da mener jeg HELE tiden.. Hun sovner ved puppen etter 5 min. Så hun dier effektivt i 5 min, også dabber det av med sugetakene. Merker de ikke er så effektive. Prøver alt jeg kan med å vekke henne. Masserer foten, hendene. Ingenting hjelper. Legger hun ned i sofaen, da våkner hun og legger hun til brystet igjen. Ammer litt til, hun sovner. Prøver å legge hun til å sove, da sover hun max 10 min før hun våkner helt desperat etter puppen. Illskriker og sutter på hendene. Mannen prøver å gå med henne men hun bare søker etter puppen på han. Jeg ammer konstant fra kl 19.00- 00.00 om natten. Så sover hun i 4 timer. Så er det pån igjen fra 04.00-08.00. Klarte å få hun til å sove 1 time, men da våknet hun igjen og jeg ammet konstant fra 10-15.00!!!! Det skal jo ikke være sånn?! Hva skal jeg gjøre? Føler meg så deprimert nå. Hun sover jo nesten ikke og jeg er utslitt av å amme så mange timer i strekk. Har også fått tette melkeganger i det ene brystet. Er redd jeg har fått overproduksjon takket være all denne ammingen. Hun blir jo tydeligvis ikke mett når jeg ammer konstant i timesvis. Anonymkode: ba62c...153 Hadde litt lignende opplevelse med min. Hadde gulsott så orket veldig lite av gangen, virket som det krevde mye energi. Ble derfor amming omtrent hele døgnet. Det å ligge til brystet går en del dypere enn "bare" ernæring, så sannsynligvis har babyen din også et stort behov for den nærheten og tryggheten puppen gir. Så lenge hun har normal vektøkning så blir hun nok mett. Produksjonen stabiliserer seg ofte etterhvert. Vil anbefale deg å lese fagbøker om amming eller på ammehjelpen.no. Anonymkode: 8875b...3c3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #12 Skrevet 23. september 2019 Ammehjelpsgruppen på FB 😍 Bli medlem! Fint å lese om andre som opplever likt 😃 Anonymkode: c678e...738
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #13 Skrevet 23. september 2019 Antar at baby egentlig sover/dupper alle de timene. Så baby får masse søvn, mens du opplever det som ingen søvn. Ville også forsøkt smokk her. Anonymkode: 278ca...08e
Mango Skrevet 23. september 2019 #14 Skrevet 23. september 2019 Her roet det seg etter tre mnd, det var et helvette! Det viktigste jeg innså var at jeg fikk det mye bedre ved å bare godta situasjonen, og ikke høre om hvordan andre har det. Produksjonen skal opp, økedøgn, kos, trøst, små magesekker som rommer lite og krever ofte .. det går over! Finn en film eller serie som gjør at tiden går litt fortere:) 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #15 Skrevet 23. september 2019 Min første hang fast i puppen første månedene. Så veldig mye på netflix.. Hun ville ikke ha smokk, men kanskje du er heldigere? Prøv med smokk og dette går forresten over, det er en fase! Anonymkode: 2927a...a0e
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #16 Skrevet 23. september 2019 Økedøgn. Ikke bruk smokk. Økedøgn har babyer for å øke mors melkeproduksjon. Smokken vil ødeleghe for denne naturlige tingen baby regulerer helt selv. Anonymkode: e065a...024 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #17 Skrevet 23. september 2019 10 timer siden, Summ skrev: Her høres smokk ut som en veldig god løsning! Jeg hadde det litt slik i begynnelsen, men så sa alle at smokken kunne ødelegge ammingen... jeg kjøpte smokk, tenkte det var greit med en opplagt mamma også, så vi testet. Barnet hadde et voldsomt sugebehov, og klarte å skille mellom smokk og pupp med en gang😎 plutselig sov jeg mange timer av gangen om natten. Evt er det mulig at du ikke har nok melk osv, men jeg ville nok prøvd smokk, måten du forklarer det på, så virker ddt slik som om det er suttebehov Nei, dette er ikke en forklaring på suttebehov. Forklaringen er såre enkel: økedøgn. Anonymkode: e065a...024 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #18 Skrevet 25. september 2019 På 22.9.2019 den 23.33, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har en 9 dager gammel baby som de siste 2 dagene skal ha puppen konstant. Og da mener jeg HELE tiden.. Hun sovner ved puppen etter 5 min. Så hun dier effektivt i 5 min, også dabber det av med sugetakene. Merker de ikke er så effektive. Prøver alt jeg kan med å vekke henne. Masserer foten, hendene. Ingenting hjelper. Legger hun ned i sofaen, da våkner hun og legger hun til brystet igjen. Ammer litt til, hun sovner. Prøver å legge hun til å sove, da sover hun max 10 min før hun våkner helt desperat etter puppen. Illskriker og sutter på hendene. Mannen prøver å gå med henne men hun bare søker etter puppen på han. Jeg ammer konstant fra kl 19.00- 00.00 om natten. Så sover hun i 4 timer. Så er det pån igjen fra 04.00-08.00. Klarte å få hun til å sove 1 time, men da våknet hun igjen og jeg ammet konstant fra 10-15.00!!!! Det skal jo ikke være sånn?! Hva skal jeg gjøre? Føler meg så deprimert nå. Hun sover jo nesten ikke og jeg er utslitt av å amme så mange timer i strekk. Har også fått tette melkeganger i det ene brystet. Er redd jeg har fått overproduksjon takket være all denne ammingen. Hun blir jo tydeligvis ikke mett når jeg ammer konstant i timesvis. Anonymkode: ba62c...153 Økedøgn! Helt normalt! Amm så mye du klarer, jo mer du ammer jo raskere blir hun fornøyd igjen Les om økedøgn hos ammehjelpen, å forstå konseptet gjør det hele mye lettere å stå i det. Plutselig en dag står du med megaspreng fordi hun plutselig ikke ville ha de siste timene, godt fornøyd etter forrige måltid - alt for lenge! Så ila en ukes tid burde dette ordne seg. Om ikke, så vurdere å sjekke tungebåndet hennes, om hun har problemer som gjør at hun duer ueffektivt. Men vi hadde det og merket det helt fra fødsel. Hadde økedøgn i tillegg da uansett. Anonymkode: 4ded9...cd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå