Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har lest mye på forumene her, og vet flere har opplevd MA.. vi opplevde det for 3 måneder siden, og i starten bortsett fra første ukene så har det egentlig gått greit. Men vi har begynt å prøve på nytt, og jeg kjenner at jeg er så utrolig utålmodig for at det skal klaffe igjen. Jeg tester og tester og får negativt svar :( jeg lengter så utrolig med å bli gravid igjen, og føler at sorgen fra forrige tap blir større og større egentlig for hver dag. Forloveden min ber meg roe meg ned, og bare være tålmodig. Men jeg klarer ikke...  

noen fler som føler det samme? Eller har noen råd om hvordan tiden skal bli litt lettere fram til det klaffer igjen? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på denne, opplevde MA i uken som var.

Anonymkode: b01b9...c55

Skrevet

Jeg kjenner det til en viss grad igjen. Tenkte at «nå skulle jeg vært x måneder på vei» og syntes det var skikkelig kjipt at det ikke var sånn. Men jeg tenkte at jeg tross alt hadde blitt gravid, så jeg kom helt sikkert til å bli det igjen og få et barn. Og den vi mistet var jo ikke levedyktig, og sånn er det bare noen ganger. Fikk nestemann nesten nøyaktig ett år etter påvist MA 😊 (ble gravid etter å ha fått positiv el-test, sa til mannen at i kveld blir det noe på deg :fnise:)

Anonymkode: e7078...13e

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk påvist MA i uke 10, i starten av september i fjor. Har nå termin i oktober i år. Det klaffet altså igjen i midten av januar, omtrent 4,5 måneder fra påvist MA. I mellomtiden der brukte jeg mye energi på å holde meg opptatt, vi booket og dro på en reise som vi ikke ville tatt om vi var gravide, jeg trente mye, var mye ute på restaurant og kulturtilbud med mann og venner. Jeg syns uken rundt «testing» var verst. Lengtet intenst, men det hjalp å være opptatt. Når jeg ble gravid igjen var det selvfølgelig ekstremt skummelt helt frem til uke 10-14, brukte mye penger på ultralyd.

Anonymkode: 6f6cf...b7a

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk påvist MA i uke 10, i starten av september i fjor. Har nå termin i oktober i år. Det klaffet altså igjen i midten av januar, omtrent 4,5 måneder fra påvist MA. I mellomtiden der brukte jeg mye energi på å holde meg opptatt, vi booket og dro på en reise som vi ikke ville tatt om vi var gravide, jeg trente mye, var mye ute på restaurant og kulturtilbud med mann og venner. Jeg syns uken rundt «testing» var verst. Lengtet intenst, men det hjalp å være opptatt. Når jeg ble gravid igjen var det selvfølgelig ekstremt skummelt helt frem til uke 10-14, brukte mye penger på ultralyd.

Så koselig å høre at det klaffet igjen! 

Ja er absolutt ukene rundt testing som er verst for meg også. Jeg er nå 2 dager over mensen, og testene er negative.. men tror kanskje stresset gjør at mensen uteblir :( heller ikke helt sikker på når eggløsning har vært pga surrete syklus etter MA..

jeg også føler det hjelper å være opptatt, men i det jeg legger hodet på puta så surrer tankene og stresset. Nå har jeg og forloveden booket cruise til neste uke, så håper jeg kan klare å stresse ned litt da 

Skrevet

Det kommer til å ordne seg, du blir snart gravid igjen😊 syklusen før jeg ble gravid var mensen forsinket noen dager, mulig man har et egg som har «streifet» men ikke festet seg? Jeg ble også veldig lei meg og oppgitt når mensen ikke kom på tiden. Hadde verdens vondeste menssmerter også den syklusen. Krysser fingrene for deg 😊

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med dere?

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med dere?

Det går litt greiere. Men syklusen er helt på tur, og jeg er mye dårlig form om dagen. Svimmel og kvalm. Har bestilt meg time til jordmor på onsdag, bare for å prate litt og ta noen sjekker for å se om kroppen er på vei til normalen igjen eller ikke :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i det.. Opplevde to MA etter hverandre i fjor, i uke 8 og 10. Jeg opplevde en stor sorg siste gang, og følte at det var en sorg som ikke var "godtatt" eller som jeg burde henge meg så opp i. Ble også helt opphengt i å bli gravid på nytt, og det var alt som betydde noe. Jeg følte også at jeg aldri fikk kroppen min tilbake, og at den ikke var min. Til slutt bestemte vi oss for å ta en pause fra prøvinga et halvt år, slik at jeg kunne slappe av og føle at kroppen var "Min " igjen. 

Dro på etterkontroll på sykehuset 5 måneder etter utskrapning, pga det ble en del komplikasjoner i forbindelse med uskrapningen.. Fikk da beskjed om at jeg var gravid. Fortsatt gravid og er i uke 39 nå, så venter og venter. Jeg kjenner jo egentlig nå at dette barnet er resultat av å være gravid i nesten to år, i og med at dette har tatt en så stor plass i livet mitt/vårt i 2.år nå, 

Skrevet
1 time siden, Prelunia skrev:

Jeg kjenner meg veldig igjen i det.. Opplevde to MA etter hverandre i fjor, i uke 8 og 10. Jeg opplevde en stor sorg siste gang, og følte at det var en sorg som ikke var "godtatt" eller som jeg burde henge meg så opp i. Ble også helt opphengt i å bli gravid på nytt, og det var alt som betydde noe. Jeg følte også at jeg aldri fikk kroppen min tilbake, og at den ikke var min. Til slutt bestemte vi oss for å ta en pause fra prøvinga et halvt år, slik at jeg kunne slappe av og føle at kroppen var "Min " igjen. 

Dro på etterkontroll på sykehuset 5 måneder etter utskrapning, pga det ble en del komplikasjoner i forbindelse med uskrapningen.. Fikk da beskjed om at jeg var gravid. Fortsatt gravid og er i uke 39 nå, så venter og venter. Jeg kjenner jo egentlig nå at dette barnet er resultat av å være gravid i nesten to år, i og med at dette har tatt en så stor plass i livet mitt/vårt i 2.år nå, 

Ja jeg føler også at jeg er helt opphengt i å bli gravid på nytt, og føler ikke helt at andre rundt meg forstår sorgen da ingen i min familie eller vennegjeng har opplevd det samme. 

Jeg prøver å slappe av, men er ikke helt lett. Nå ønsker jeg mest at jeg skal få tilbake vanlig syklus, slik at jeg har litt styr igjen på kroppen. 

Godt å høre at det har gått bra med deg denne gangen, at du slapp og oppleve MA tredje gang. Masse lykke til med den lille da den kommer :) gleder meg på dine vegne, og håper det er min tid snart også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...