AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #1 Del Skrevet 22. september 2019 Er 35 år og trener i perioder regelmessig. Man kan nok si at jeg har 6-8 kg for mye på en kropp som er 156 cm lang Når jeg trener kjenner jeg at jeg fort blir mye sterkere og kommer raskt i form. Jeg kan starte med 45 kg i knebøy den ene dagen også er jeg etter et par ganger over på 60 kg. I markløft tok jeg lett 80 kg uten å trene noe særlig på det. Det samme med vekter for armer og resten av kroppen. Utfall tar tar jeg 16 kg i hver hånd, men neste gang må jeg ha 20 for at jeg skal føle at det blir tungt nok. Problemet er atjeg aldri føler at jeg blir mindre i kroppen.... har liksom alltid et lag med fett utenpå, men er stram og fin uten cellulitter. ... Jeg jakter ikke på en fitness kropp og jeg har heller ikke tid energi til å være helt nazi på mat og trening. En balanse er fint. Men jeg syns jeg er altfor kraftig i lår, legger og armer..... Jeg kunne ønske jeg bare ble litt nettere..... Anonymkode: af4d7...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #2 Del Skrevet 22. september 2019 Du må trene mye mer kondisjon. Eventuelt HIIT trening. Anonymkode: 09628...8ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #3 Del Skrevet 22. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er 35 år og trener i perioder regelmessig. Man kan nok si at jeg har 6-8 kg for mye på en kropp som er 156 cm lang Når jeg trener kjenner jeg at jeg fort blir mye sterkere og kommer raskt i form. Jeg kan starte med 45 kg i knebøy den ene dagen også er jeg etter et par ganger over på 60 kg. I markløft tok jeg lett 80 kg uten å trene noe særlig på det. Det samme med vekter for armer og resten av kroppen. Utfall tar tar jeg 16 kg i hver hånd, men neste gang må jeg ha 20 for at jeg skal føle at det blir tungt nok. Problemet er atjeg aldri føler at jeg blir mindre i kroppen.... har liksom alltid et lag med fett utenpå, men er stram og fin uten cellulitter. ... Jeg jakter ikke på en fitness kropp og jeg har heller ikke tid energi til å være helt nazi på mat og trening. En balanse er fint. Men jeg syns jeg er altfor kraftig i lår, legger og armer..... Jeg kunne ønske jeg bare ble litt nettere..... Anonymkode: af4d7...16f Vil også legge til at jeg er helt grei med kosthold.... spiser minst mulig raske karbohydrater, drikker aldri alkohol, men i helgen spiser jeg gjerne litt mer karbomat og godteri. Anonymkode: af4d7...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodaneida Skrevet 22. september 2019 #4 Del Skrevet 22. september 2019 Løping. Kondisjonstrening. Så enkelt. Så vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #5 Del Skrevet 22. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du må trene mye mer kondisjon. Eventuelt HIIT trening. Anonymkode: 09628...8ad Men alt jeg leser sier at styrketrening er det si skal til for å få slankere kropp. At vi damer er altfor redd for å få store muskler av tung styrketrening. Anonymkode: af4d7...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #6 Del Skrevet 22. september 2019 1 minutt siden, Jodaneida skrev: Løping. Kondisjonstrening. Så enkelt. Så vanskelig. Jeg liker godt kondisjonstrening og gjerne intervall på mølla.... Men hvor mye i forhold til styrketreningen. Og skal man ta kardio før eller etter styrke. Anonymkode: af4d7...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodaneida Skrevet 22. september 2019 #7 Del Skrevet 22. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker godt kondisjonstrening og gjerne intervall på mølla.... Men hvor mye i forhold til styrketreningen. Og skal man ta kardio før eller etter styrke. Anonymkode: af4d7...16f Ingen aning. Jeg gikk ned mye underhudsfett da jeg løp 5 km annenhver dag. Overraskende fort faktisk. Det var 5km ute i litt kuppert terreng. Trente ikke styrke med vekt, men klatring ved sidenav. Klatret ikke på dager med løping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #8 Del Skrevet 22. september 2019 Hvor mye veier du? Det kan ha noe med genetikk å gjøre hvordan du er bygd. Jeg er like høy som deg men har kraftige lår og veier kun 42 og trener selv 3-4ganger i uka. Jeg har ikke direkte store lår men str passer ikke med resten av kroppen min som er spinkel... Uansett om jeg går opp eller ned. Trener eller ikke trener så er kroppsfasongen min helt lik. Anonymkode: 556f8...370 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #9 Del Skrevet 23. september 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Men alt jeg leser sier at styrketrening er det si skal til for å få slankere kropp. At vi damer er altfor redd for å få store muskler av tung styrketrening. Anonymkode: af4d7...16f Styrketrening er bra, men som du selv skriver virker det som det er et fettlag utenpå musklene. For å få vekk dette er det mange som har god effekt av kondisjonstrening kombinert med å telle kalorier. Anonymkode: 4e007...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 23. september 2019 #10 Del Skrevet 23. september 2019 Hvordan har du gått fram for å vurdere at du har 6-8 kg for mye på kroppen? Målet ditt bør være å forbrenne fett og bygge/vedlikeholde muskler i denne fasen. Det høres ut som at du har gode gener for styrke og muskelvekst, og det er jo bare bra. Da slipper du unna med kanskje mindre styrketrening enn andre. Du bør nå prøve å komme deg i et kaloriunderskudd, samtidig som du trener styrke ut ifra målet ditt. Det er ikke sikkert vekta di går så mye ned, hvis du samtidig bygger muskler, men du bør kunne se forandringer i speilet. Du kan gjøre cardio, men du trenger ikke å gjøre det. Det er matinntaket ditt som må justeres. Du kan enten prøve å bare spise mindre jevnt over, eller andre selvregulerte spisemønstre som 16:8, 5:2 eller lavkarbo. Selv har jeg god erfaring med 16:8 og 5:2. Jeg synes definitivt man bør prøve å gå ned i vekt uten å telle kalorier først, før man ev. tyr til kaloritelling fordi man ikke ellers får det til å fungere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #11 Del Skrevet 24. september 2019 Litt kondisjon, men med hovedfokus på styrke 😊 Anonymkode: 195d8...d4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå