AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #1 Skrevet 22. september 2019 Jeg begynte etter sommeren i ny jobb i et forretningsadvokatfirma, og det er rimelig pen dresskode. Nå er det kaldere i været og strømpene må på. Som nyutdannet med relativt trangt budsjett, lurer jeg på om det er slik at jeg må legge litt penger i strømper? Har stort sett brukt Lindex sine stayups og strømpebukser fra Pierre Robert, men er det slik at en trent øye kan se at det er billigstrømper? Må jeg kjøpe penstrømper fra Wolford, falke og sånn? Trenger egentlig kun litt nøytrale, tynne strømper i sort og nude. Anonymkode: 01cb0...bfe
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #2 Skrevet 22. september 2019 Det duger lenge med strømper fra Pierre Robert og Lindex. Bruker fra de selv også, og det er neimen ikke noen som har kommentert de. Viktigste er at de er hele, så lurt å ha reserve. Anonymkode: 0d8f2...b32 1
Vantage Skrevet 23. september 2019 #3 Skrevet 23. september 2019 Hei, gratulerer med ny jobb aller først Det er jo ikke slik at du absolutt må ha dyre strømper, det duger helt ok med rimeligere strømper. Men , når det er sagt, så kan vi (i allefall jeg ) ofte se forskjell på litt mer eksklusive strømper og de fra matbutikken. De litt mer eksklusive fra f.eks Wolford vil være jevnere i maskene og mest sannsynlig vare flere vask og holde seg penere enn de rimeligere utgavene. Tips er å kjøpe mange par stayups i samme farge fra samme merke. Hvis en strømpe rakner så har du jo fremdeles den andre og kan lage nytt par når neste rakner osv. Mitt favorittmerke er Wolford, de varer nesten evig bare de vaskes på riktig temperatur i vaskepose og jeg kun bruker sko som er snill med strømpene. Etter å ha vært kunde i mange forskjellige nettbutikker, så handler jeg stort sett bare fra www.thetightspot.com nå. De har bra priser, bra utvalg og ofte salg. Hvis du holder deg under 350.- grensen pr handel, så er det fraktfritt og mva-fritt, og da går det an å fylle strømpebeholdingen ganske så bra på kort tid uten å bli ruinert. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #4 Skrevet 23. september 2019 Jeg bruker mye strømpebukser, og Wolford er helt klart mitt favoritt merke. Og fordi de holder seg mye lenger, enn billigmerkene gjør. Så i lengden blir de billigere. Anonymkode: c9f65...e5b 2
Thyra Skrevet 23. september 2019 #5 Skrevet 23. september 2019 Er det ikke mulig å bruke bukser på et advokatkontor?? Dressbukser, blazere og pene bluser må da kunne gå under pen dresskode?!?
Djungelvrål Skrevet 23. september 2019 #6 Skrevet 23. september 2019 Sjekk Lindex og kjøp 5-15 denier tykkelse. Mye penere en 20 denier.
Miss-Grey Skrevet 23. september 2019 #7 Skrevet 23. september 2019 Tror at Lindex og Pierre Robert vil være helt OK - men personlig ville jeg ha gått for en matt eller halvmatt variant, ikke de med mye skimmer. Ville også holdt meg unna den billigste varianten de selger på matbutikker (tror de jeg sikter til heter «La Mote»). De sitter ikke pent på noen, og man kan se at de er i aller laveste prisklasse. Hvis du senere får lyst til å kjøpe dyrere strømper, anbefaler jeg i første rekke Falke. Wolford har noen bra modeller, men jeg synes at kvaliteten varierer veldig. Det finnes også et merke som heter Oroblu som er i omtrent samme prisklasse som Falke og Wolford, men de har jeg ikke så gode erfaringer med. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå