Gå til innhold

Bok: Medical Medium av Anthony William

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

VI legger ikke ansvaret over på pasienten og deres etterlatte.

Fy faen!

Anonymkode: 239af...3d3

Helsetjenesten har tunnelsyn. Alt som er bevist er fakta, men alt dem ikke vet er løgn. Det første er forsåvidt OK, men når det er så inni hampen mangelfull informasjon og hullete fakta, så kan man jo ikke sitte å benekte noe som helst. Påstår noen noe annet så er man alltid en kvakksalver, en svindler og en bedrager. Uten at hypotesene kan motbevises. Hypotesene hjelper visstnok tusenvis av pasienter, men det betyr visst ingenting. Det er fortsatt en løgn fordi det ikke er bevist! Å vite fakta er visst bedre enn helsen til pasientene. Pasientene kan fint bare vente imellomtiden. 

Helsetjenesten burde juble over Williams råd, uavhengig av hypoteser. Igjen: frukt, grønt og bær. Det kan og burde jo helsetjenesten også anbefale. Nok av forskning som er vedlagt akkurat dét, er det ikke? Servér en fibropasient en oppskrift på sunt og godt kosthold i det minste! Ikke be dem akseptere dét, bare fordi du ikke vet. Du serverer faktisk en løgn når du forteller at vedkommende må bare akseptere det, og leve som normalt, fordi det er ingenting å gjøre mot det. Det finnes råd! Men disse må du hente fra andre pasienter, som har kommet seg ut av slike tilstander. Men dere stoler ikke på disse. Det gjorde derimot jeg. Og fikk stabilisert formen ganske kjapt selv. En form som hadde dalende kurve uten bunn etter legetjenestens råd. 

Når 4 vilt forskjellige pasienter som du har diagnosert med ME/CFS kommer å forteller deg at dem alle føler på mindre fatigue og at funksjonsevnen har blitt bedre ved å hver dag spise et asiatisk eple som vokser under torva i Saharaørkenen, hvorfor ikke tenke igjennom dette? Istedenfor å si til seg selv at dette skyldes psykiske sammenhenger eller at disse 4 sikkert er feildiagnoserte? Hva hvis? Hva om? Ha i det minste et åpent sinn, folk sitter ikke der å lyver om det samme. La i det minste disse 4 spise dette asiatiske eplet som vokser under torva i Saharaørkenen. Hvor galt kan det være, når alt av blodprøver er bra? Å tilføre pasienten en psykiatrisk diagnose pga eplet er iallefall villende. Faktisk så ble visst blodprøvene bedre, men "det skyldes sikkert lab-feil eller en forbigående effekt". Eplet er det iallefall ikke. Hva hvis? Hva om? 

Du synes hypoteser fra fremmede om det dere ikke vet er farlig. Jeg synes tunnelsyn og fraværende råd er farlig. Jeg er pasient, og kjenner hypotesene på kroppen. Mange fungerer godt for meg, selv om dem ikke fungerer for deg. Handler ikke helsetjenesten om pasienten? Eller handler det om fakta? 

Jeg synes faktisk at det som er skummelt, er at helsetjenesten pga disse uavklarte sykdommene, har svekket sitt omdømme blant pasienter. Vi har kommet litt tilbake til 1800-tallet, når pasientene fikk servert kvikksølv fra legene for alt mulig for å bli frisk, enda det gjorde dem bare verre og verre. I flere tiår hadde ikke leger pasienter pga deres pålitelighet. Akkurat slik er det blitt i dag også, i pasientgruppene som ME, fibro, MS osv. Dem oppsøker ikke leger lengre, fordi dem vet dem ikke får hjelp. DET er skummelt, og ganske oppsiktsvekkende. Og da tyr dem heller til alternativ medisin, slik som på 1800-tallet. Der blir dem i det minste anerkjent, sett og hørt, og flere blir faktisk bedre. 

Anonymkode: 39877...40b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan kan du avkrefte det, når det nettopp har kommet en vitenskaplig artikkel som sier det motsatte? At det er en sammenheng mellom EBV og ME? Det viser jo at du har ingen grunnlag for å benekte sammenhengen. 

Det er en tilstand dere ikke vet noe om faktisk. Og jeg kan fortelle deg å ta ifra pasienter håp og tro om et liv er ikke resepten for bedring. Du kan starte med å fortelle at et sunt kosthold bestående av mye frukt, grønnsaker og bær gjør deg godt. Det vet du jo at det gjør. Og det er jo akkurat det William sier du skal spise. Du kan gi pasientene dine håp. Du kan gjøre at dem føler seg ivaretatt med å følge dem opp. ALT annet enn å sende dem hjem med beskjed: gå å råtne for deg selv. Lykke til. 

I pasientverden så hører vi på alle råd, når råd fra dem som virkelig skal gi råd ikke er til å stole på. 

Og vet du hva? Hadde ikke jeg lagt om kostholdet slik jeg gjorde for 2 år siden, så ville jeg enda vært sengeliggende. 

Det er nettopp det. Én artikkel. Det har vært mange sånne artikler, som har knyttet ulike virae til ME. Men ingen har klart å reprodusere det. Derfor kan vi ikke lene oss på denne artikkelen og si at slik er det. Jeg har heller ikke benektet sammenhengen, men sagt at den ikke er tilstrekkelig validert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Helsetjenesten har tunnelsyn. Alt som er bevist er fakta, men alt dem ikke vet er løgn. Det første er forsåvidt OK, men når det er så inni hampen mangelfull informasjon og hullete fakta, så kan man jo ikke sitte å benekte noe som helst. Påstår noen noe annet så er man alltid en kvakksalver, en svindler og en bedrager. Uten at hypotesene kan motbevises. Hypotesene hjelper visstnok tusenvis av pasienter, men det betyr visst ingenting. Det er fortsatt en løgn fordi det ikke er bevist! Å vite fakta er visst bedre enn helsen til pasientene. Pasientene kan fint bare vente imellomtiden. 

[...]

Dette er ikke et nivå man kan holde en debatt på. Skjerp deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke et nivå man kan holde en debatt på. Skjerp deg.

Til legen.

Du likte ikke å høre sannheten? Vel. Det kan ikke jeg noe for.

Ærlig meninger svir. 

Hilsen pasient som ikke får hjelp og må ty til alternativ medisin.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hun gikk jo til lege hele veien, og AW er ikke noen mirakelmann. Selv om hun hadde en konsultasjon med han, hvordan skal han hindre at barnet hennes dør? En hjerteskjærende historie, men det er jo ikke AW's feil. Her kan man lese hva hun skriver om akkuat det:

"For months, I stressed and questioned doctor after doctor about the supplements wondering if we hurt him in any way or they led to his death. It was an excruciating time. (Thankfully, every doctor assured us it was not our fault and the supplements were not at all the cause.)
After Gavin died, Anthony William's assistant called and said he requested that we call him. I suppose he either read that Gavin died on my blog or saw it on social media. I did NOT appreciate being summoned by him when it was my son that died, after all. I never called him - and he never called again."
http://www.kateleong.com/search?q=medium#.XaSdiCjVKM8

Anonymkode: 9b663...4e4

Hun gikk til lege, det er bare 3d3 som antar at hun ikke gjorde det.

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor lyver du og sier at hun ikke gikk til lege? Hun har jo omtrent ikke gjort noe annet enn å gå til lege stakkars.

"..and a reader who suggested that I contact a "Medical Medium" by the name of Anthony Williams. I took every suggestion and every thought seriously. I sent an email to Gavin's geneticist that same day and asked her what she thought of a list of new syndromes and disorders. And I immediately contacted Anthony Williams and got an appointment almost overnight."
http://www.kateleong.com/search?q=medium#.XaSdiCjVKM8

"He had so many issues and I had to rely on nurses in the NICU, doctors attempting to diagnose him and well meaning social workers trying to make things right in my world.
I needed all of them."
http://www.kateleong.com/2013/02/#.XaSiqyjVKM8

Det står ikke noe i den bloggen om at hun gikk til lege i løpet av de 48 dagene det tok fra initial kontakt med AW til barnets død. Derimot står det at hun i månedsvis etter dødsfallet snakket med et utall leger for å få en forklaring.

HUn skriver også:

"Of course we couldn't have intervened - and of course he wouldn't have known that Gavin would die - because he's a fraud. 

[...]

I know what it feels like to be desperate. I do. And I know what it feels like to be sick and want to be well. I feel that every day. But Anthony Williams is not your answer. "

Prøver dere.å skrive om historien? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Til legen.

Du likte ikke å høre sannheten? Vel. Det kan ikke jeg noe for.

Ærlig meninger svir. 

Hilsen pasient som ikke får hjelp og må ty til alternativ medisin.

Jeg liker ikke tåpelige debatter. Det har ikke noe med "sannhet" å gjøre. Det du skriver er så langt fra noen verifiserbar virkelighet at det knapt er noe poeng i å begynne.

Du må gjerne mislike helsetjenestene. Men du bør vite hva du snakker om. Her sprer du bare tull og løgn. Det er ikke greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nettopp det. Én artikkel. Det har vært mange sånne artikler, som har knyttet ulike virae til ME. Men ingen har klart å reprodusere det. Derfor kan vi ikke lene oss på denne artikkelen og si at slik er det. Jeg har heller ikke benektet sammenhengen, men sagt at den ikke er tilstrekkelig validert.

AW sier at det kommer til å bli validert. Lurer på hva du sier om det skjer ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke tåpelige debatter. Det har ikke noe med "sannhet" å gjøre. Det du skriver er så langt fra noen verifiserbar virkelighet at det knapt er noe poeng i å begynne.

Du må gjerne mislike helsetjenestene. Men du bør vite hva du snakker om. Her sprer du bare tull og løgn. Det er ikke greit.

Vet du hva. Jeg tror jeg traff ganske godt der. Akkurat slik jeg beskrev det, kan mange føle seg hjemme i. Kanskje ikke du, ettersom du sitter på andre siden av bordet. Det er slik det er blitt. Dessverre!

Jeg kan si at det er mye du har skrevet som jeg også synes ikke er greit og er tull og løgn, men jeg har ikke den opp-ned holdningen når jeg skriver. Utover det har jeg ingen flere kommentarer til deg. Ta i det minste noe av dette til etterretning. Men det er kanskje for mye å be om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er allerede på god vei dit også ;) Tror det er mange som får vondt i legehjertet sitt da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du skal snakke om faglig påfyll eller oppdateringer.

Rådene helsetjenesten gir er vitenskapelig fundert, og basert på internasjonal faglig konsensus. Alt er etterprøvbart og reproduserbart, og ekstremt solid dokumentert. Det er ingen leger som svarer sine pasienter med "uvitenhet." Hvorfor lyver du om dette? Hva vil du oppnå med det?

Faktum er at du forsvarer en mann som er komplett uutdannet i medisin- og helsefag, og lyver om helsetjenesten og deres vitenskapelige grunnlag for å forsvare en subjektiv sannhet. Det er veldig alvorlig!

Ikke gjør deg dummere enn du er. Når man som Anthony Williams stadig innprenter folk om at helsevesenet ikke har oppdatert kunnskap, ikke kjenner til medisinske "sannheter," og at hans eget kvakksalveri er det eneste som kan gjøre deg frisk, så fører det til at folk ikke oppsøker riktig helsehjelp når de trenger den. Det handler overhode ikke om helsevesenets "omdømme og rykte" og det vet du.

VI har etterprøvbar vitenskap som bekrefter at denne påstanden er helt gal. Han har ingen utdannelse eller argumentasjon eller labforsøk til å understøtte disse spinnville påstandene. Hvorfor i all verden tror du på dette?

Jeg tror ikke en gang han vet hva et antistoff er, eller hvordan immunforsvaret virker.

Han er en uutdannet kvakksalver som er flink til å snakke for seg, og fører folk ut i uhelse og livsfarlige forestillinger og vranglære. Det er ikke bare min påstand. Han tar helt beviselig feil, og han vet det selv.

Fyren er en kynisk drittsekk.

Nei!

Anonymkode: 660fe...bc8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Da kommer jeg til å reagere akkurat slik jeg vanligvis gjør når noen som ikke har peiling på medisin gjør et gjennombrudd innen medisinsk forskning....

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er allerede på god vei dit også ;) Tror det er mange som får vondt i legehjertet sitt da.

Hvis hypotesen er velfundert, er det slett ikke merkelig om den kan verifiseres, men det er ikke fordi en uutdannet tulling har sagt noe om det, men fordi noen har gjort jobben sin skikkelig. Og som sagt - én enkeltstudie beviser eller bekrefter ingen ting. 

Det er mange her som kunne hatt godt av litt forskningsmetodikk. Særlig Anthony Williams. Da hadde han sluttet å lyve og utnytte folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kommer jeg til å reagere akkurat slik jeg vanligvis gjør når noen som ikke har peiling på medisin gjør et gjennombrudd innen medisinsk forskning....

Hvis hypotesen er velfundert, er det slett ikke merkelig om den kan verifiseres, men det er ikke fordi en uutdannet tulling har sagt noe om det, men fordi noen har gjort jobben sin skikkelig. Og som sagt - én enkeltstudie beviser eller bekrefter ingen ting. 

Det er mange her som kunne hatt godt av litt forskningsmetodikk. Særlig Anthony Williams. Da hadde han sluttet å lyve og utnytte folk.

Se bortifra hans teorier og hypoteser da.
Hvorfor har du egentlig problemer med å anerkjenne og ta inn over deg at metodene hans har hjulpet mange tusen mennesker? 

Er det fortsatt galt? Eller synes du at det er kjempebra? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Se bortifra hans teorier og hypoteser da.
Hvorfor har du egentlig problemer med å anerkjenne og ta inn over deg at metodene hans har hjulpet mange tusen mennesker? 

Er det fortsatt galt? Eller synes du at det er kjempebra? 

Fordi det ikke finnes noen evidens, og fordi det lille han gir av teoretisk underlag for "behandlingsmåtene" hans beviselig er galt. Det er ikke litt feil en gang. Det er som å hevde at sykdom kommer av miasma, og at man blir blind av å onanere.

Hvis noen er blitt friske, er det neppe på grunn av metodene hans. Kanskje på tross av. Det er vel derfor han er opptatt av at man skal gå til lege parallelt med hans egen "behandling." Det hadde vært fint om han klarte å bestemme seg for om han stoler på medisinere eller ikke. Det virker som om han snur kappen fullstendig etter vinden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det ikke finnes noen evidens, og fordi det lille han gir av teoretisk underlag for "behandlingsmåtene" hans beviselig er galt. Det er ikke litt feil en gang. Det er som å hevde at sykdom kommer av miasma, og at man blir blind av å onanere.

Hvis noen er blitt friske, er det neppe på grunn av metodene hans. Kanskje på tross av. Det er vel derfor han er opptatt av at man skal gå til lege parallelt med hans egen "behandling." Det hadde vært fint om han klarte å bestemme seg for om han stoler på medisinere eller ikke. Det virker som om han snur kappen fullstendig etter vinden.

Der svarte du på innlegget mitt som du "hatet". 

Å behandle fakta kommer foran pasientbehandling.

Hvis jeg som pasient oppsøker deg og sier at jeg føler meg bedre pga den mangosalaten ernæringsrådgiver Webber anbefaler at jeg spiser, så kan jo ikke du underkjenne min følelse og bedring pga det. Det har du faktisk ikke evidens engang selv for å gjøre. Du burde oppfordre meg og heie på meg, heller enn å avvise meg, så fremt det er innenfor slike små områder som å vri kostholdet om til et sunnere kosthold. 

Jeg anerkjenner helsetjenesten når det kommer til akuttbehandling, enten medisinsk eller kirurgisk. Men når det kommer til behandling av "mystisk" sykdom så er helsetjenesten faktisk ubrukelig. La meg som pasient få være så ærlig med deg, uten at du rakker ned på meg. Det er på tide at dere også får høre det. Dere kommer med en diagnostikk basert på menneskeskapte indiser og "lykke til" som behandling. Det er faktisk ikke godt nok, men det tror jeg også at du vet selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som i hovedsak er i mot denne mannen da?

legestanden og dens like? 

Anonymkode: f0713...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg leve etter hva denne mannen sier, så hadde jeg dødd svært raskt. En ting er at dere sier at dette virker for meg. Men å presentere det som en kur, og mirakel som alle kan bli friske av, blir jo bare helt tull. 

Regner med at det er ganske mange, som har prøvd dette uten noe bedring og. 

Jeg har selv mange kroniske sykdommer, men har en dyktig lege, og møtt mange flinke spesialister. Hører mer på de, enn en gal mann.

Anonymkode: ca9db...611

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem er det som i hovedsak er i mot denne mannen da?

legestanden og dens like? 

Anonymkode: f0713...01f

Ja. Mens pasientene er stortilfredse og jubler hemningsløst over metodene og deres individuelle resultat. 

Pasientenes meninger teller visst ikke. 😷

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle jeg leve etter hva denne mannen sier, så hadde jeg dødd svært raskt. En ting er at dere sier at dette virker for meg. Men å presentere det som en kur, og mirakel som alle kan bli friske av, blir jo bare helt tull. 

Hm... Har du lest boka egentlig? Det er ikke en kur eller et mirakel han presenterer. Hvis du har dét inntrykket etter å ha lest boka, så har du misforstått noe vesentlig. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Det fungerer nok ikke for absolutt alle. Det er også en viss fare for at noen bare har fulgt planene hans sånn halvveis, og dermed går glipp av den nødvendige effekten. Metoden er radikal for mange, ettersom man må kutte melk, brød og egg. Og det ender da med at mange bare gjennomfører det hele halvveis uten resultat. 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv mange kroniske sykdommer, men har en dyktig lege, og møtt mange flinke spesialister.

Veldig bra at du har det. Langt ifra alle er like heldige. Håper også du opplever økt livskvalitet som følge av behandlingene. Ikke alle for dét heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der svarte du på innlegget mitt som du "hatet". 

Å behandle fakta kommer foran pasientbehandling.

Hvis jeg som pasient oppsøker deg og sier at jeg føler meg bedre pga den mangosalaten ernæringsrådgiver Webber anbefaler at jeg spiser, så kan jo ikke du underkjenne min følelse og bedring pga det. Det har du faktisk ikke evidens engang selv for å gjøre. Du burde oppfordre meg og heie på meg, heller enn å avvise meg, så fremt det er innenfor slike små områder som å vri kostholdet om til et sunnere kosthold. 

Jeg anerkjenner helsetjenesten når det kommer til akuttbehandling, enten medisinsk eller kirurgisk. Men når det kommer til behandling av "mystisk" sykdom så er helsetjenesten faktisk ubrukelig. La meg som pasient få være så ærlig med deg, uten at du rakker ned på meg. Det er på tide at dere også får høre det. Dere kommer med en diagnostikk basert på menneskeskapte indiser og "lykke til" som behandling. Det er faktisk ikke godt nok, men det tror jeg også at du vet selv. 

Hva i all verden mener du med det du uthever? Pasientbehandling må være trygt fundert på fakta. Ikke på uutdannede folk som har fått spirituelle gaver, og motsier vitenskapelig etterprøvbare fakta.

Ernæring er bra og viktig. Dietter er derimot ofte noe som kan komme i veien for god helse, med mindre det finnes gode grunner til at man skal ha en bestemt diett.

Det du ikke synes å forstå, er at en behandling må ha evidens for at den faktisk fungerer. Man kan ikke ta utgangspunkt i påstander av typen "dette virker for meg." Da vet man ikke hva som virker, hvorfor det virker, om det virker, eller om det er trygt.

Diagnostikk handler ikke om menneskeskapte indisier, men om målbare fysiologiske parametre, og nitidige algoritmer. Hvis du skal kritisere medisinfaget, bør du faktisk vite hva du snakker om, og ikke argumentere mot noe som ikke har noe med virkeligheten å gjøre.

Hvorfor argumenterer du som om medisinere hevder at de kan kurere alt og forstår alt? Er det vanskelig for deg å akseptere at vi faktisk ikke har alle svarene, og ikke kan hverken behandle eller kurere alt? Hvordan tror du vi er kommet frem til den kunnskapen vi faktisk har

Og hvorfor tror du at noen som ikke har den fjerneste utdannelse innen faget plutselig skal ha fåt et redskap til å kunne behandle tilstander som ingen kjenner årsak til, og som det ikke finnes effektiv behandling for? Vet du i det hele tatt hvordan forskning foregår? Forstår du at man må jobbe etter et forsvarlighetsprinsipp?

Du er rett og slett helt urimelig når du argumenterer med premisser som ikke finnes.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv mange kroniske sykdommer, men har en dyktig lege, og møtt mange flinke spesialister. Hører mer på de, enn en gal mann.

Anonymkode: ca9db...611

Det har ingen, aldri, noen sinne sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...