Gå til innhold

Bok: Medical Medium av Anthony William

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg får definitivt inntrykk av at du ikke egentlig ikke har lest boka. 

Skal stå: Jeg får definitivt inntrykk av at du egentlig ikke har lest boka. 

..Det forstod dere vel.

Anonymkode: 39877...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.9.2019 den 5.48, AnonymBruker skrev:

Dette er boken til en kjent svindler, som påstår han har fått åpenbaringer fra en engel om hvordan man kan kurere sykdom. Han tjener penger på sårbare mennesker. 

Anonymkode: 9f442...fc3

Man trenger faktisk ikke få åpenbaringer for å skjønne at mye av det han skriver om er sant og sunne fakta. Jeg selv uten hjelp av noe eller noe endret mitt kosthold, brukte 3 år på endringen, men omstilte hele kostholdet. Og det meste har jeg lest meg selv opp på. Han er ikke en svindler, men en som tjener penger på kunnskapen sin. Og er vel ikke galt det ? Folk legger jo nakenbilder og lettkledde bilder på sosiale medier og tjener penger på det, men disse nakengreiene gjør ikke livet til noen bedre, noe derimot AW sin kunnskap kan,.

Anonymkode: fe6f9...133

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg får definitivt inntrykk av at du ikke egentlig ikke har lest boka. 

Påstandene hans er ikke beviselig gale, faktisk, han konkluderer på den siden av vitenskapen som fortsatt ikke har svar. Om William har rett eller galt vil tiden vise. Noe av det han skriver er selvfølgelig kontroversielt. Og man som leser må jo ta det som det er. Det er foreløpig ingen fasit, men det gir mening for dem som faktisk er rammet, og det oppleves bra for dem som gjennomfører det. Jeg tillater meg selv å bli hjernevasket av han, bare jeg får tilbake livet mitt. Foreløpig er skepsisen tilstede også, og jeg har ikke mistet hverken fornuft eller intelligens etter å ha lest boka.

Farlig? Det er det garantert ikke. Ingenting er farlig med dette. Det er ikke en behandling han kommer med. Det er en livsstilsendring, med tilhørende usedvanlig godt kosthold. Det gir mening og er vel begrunnet. Kan ikke se i det hele tatt at jeg noensinne kan ta skade som følge av det han foreslår. Og hvis jeg kjenner meg uvel, så kan jo min sunne fornuft si at dette var ikke min løsning. 

Hvis du googler "frisk fra ME", "frisk fra fibromyalgi", "tok kontroll over MS'en" osv så får du gjentakende svar: Stort sett alle kuttet samme matvarer: melk, korn/gluten og egg. Du hører aldri noensinne historier som: "begynte å spise hvetebrød og drikke melk - kurerte ME'en". Aldri. Problemet til dem som ikke selv er rammet av dette er å prøve å fatte at norsk kultur og kostholdsråd faktisk ikke er bra i det hele tatt. Vi lever i et vanesamfunn med titalls uforklarlige sykdommer, og det blir bare verre og verre. En ting har alle til felles: det man bryter i munnen. Så at kosthold er koblet opp mot helse er det ingen tvil om. 

Nei, jeg har ikke lest boken hans. Det er ikke nødvendig. Jeg har studert medisin.

Anthony Williams har ingen helsefaglig eller realfaglig utdannelse, og kommer med påstander som kan gjøre stor skade på folks liv og helse. Jeg har lest nok til å se at dette er en ondsinnet bedrager.

Anonymkode: 239af...3d3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke lest boken hans. Det er ikke nødvendig. Jeg har studert medisin.

Anthony Williams har ingen helsefaglig eller realfaglig utdannelse, og kommer med påstander som kan gjøre stor skade på folks liv og helse. Jeg har lest nok til å se at dette er en ondsinnet bedrager.

Jeg klarer ikke å ta deg seriøs når du sier at du har studert medisin, og påstår at det han mener folk bør gjøre er skadelig. Uavhengig av grunnlaget og teorien hans. Tror ikke engang at du har studert medisin, det er bare noe du sier. 

Hva er dine helsefagkyndige råd da til f.eks en ME-pasient i medium/alvorlig grad? Gå hjem, lev med plagene, akseptér tilstanden, ikke ha håp og vent på forskningen? Lykke til?

Ingen har blitt frisk fra uforklarlige sykdommer ved å akseptere tilstanden. Med unntak av noen få - der tilstanden feider sakte ut over lang lang tid. Dem som har kommet seg, har gjort store endringer - aller mest på kostholdet - slik William foreslår. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Man trenger faktisk ikke få åpenbaringer for å skjønne at mye av det han skriver om er sant og sunne fakta. Jeg selv uten hjelp av noe eller noe endret mitt kosthold, brukte 3 år på endringen, men omstilte hele kostholdet. Og det meste har jeg lest meg selv opp på. Han er ikke en svindler, men en som tjener penger på kunnskapen sin. Og er vel ikke galt det ? Folk legger jo nakenbilder og lettkledde bilder på sosiale medier og tjener penger på det, men disse nakengreiene gjør ikke livet til noen bedre, noe derimot AW sin kunnskap kan,.

Anonymkode: fe6f9...133

Men han har jo ingen kunnskap eller relevant utdannelse. Mye av det han kaller fakta er beviselig feil, som f. eks. dette håpløse opphenget hans i at Epstein-Barrvirus står bak omtrent en hver tenkelig sykdom. Han dekker løgnene sine med å si at "dette vet ikke legene noe om." Sannheten er at han ikke vet noe om det. Slik svekker han også folks tillit til helsevesenet. Det er svært alvorlig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg klarer ikke å ta deg seriøs når du sier at du har studert medisin, og påstår at det han mener folk bør gjøre er skadelig. Uavhengig av grunnlaget og teorien hans. Tror ikke engang at du har studert medisin, det er bare noe du sier. 

Hva er dine helsefagkyndige råd da til f.eks en ME-pasient i medium/alvorlig grad? Gå hjem, lev med plagene, akseptér tilstanden, ikke ha håp og vent på forskningen? Lykke til?

Ingen har blitt frisk fra uforklarlige sykdommer ved å akseptere tilstanden. Med unntak av noen få - der tilstanden feider sakte ut over lang lang tid. Dem som har kommet seg, har gjort store endringer - aller mest på kostholdet - slik William foreslår. 

Det står deg fritt å diskutere dette med fastlegen din, eller en hvilken som helst annen lege, biokjemiker, fysiolog, ernæringsfysiolog, biolog eller veterinær for den saks skyld. De vil ikke si noe annet enn hva jeg har sagt deg.

Ja, jeg har sikkert løyet på meg studiet. Det er en typisk strategi fra slike som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han har jo ingen kunnskap eller relevant utdannelse. Mye av det han kaller fakta er beviselig feil, som f. eks. dette håpløse opphenget hans i at Epstein-Barrvirus står bak omtrent en hver tenkelig sykdom. Han dekker løgnene sine med å si at "dette vet ikke legene noe om." Sannheten er at han ikke vet noe om det. Slik svekker han også folks tillit til helsevesenet. Det er svært alvorlig.

Har du lest siste ME-forskning? Som kobler EBV direkte til ME, som også knytter flere studier om variable nivåer av T og B-celler opp mot ME, som begrunnes av EPV. Anbefaler at du oppdaterer deg. 

"Men slike som deg" trenger vel ikke faglig påfyll. 

Rådene helsetjenesten gir er ikke godt faglig begrunnet dem heller. Dem svarer sine pasienter basert på uvitenhet, ettersom dem ikke vet. Så om deres råd eller Williams råd er best, kan ikke hverken du eller jeg konkludere med. Før man selv kan konkludere gjennom personlig evidensbasert vitenskap, ettersom den faktiske vitenskapen glimrer med sitt fravær.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik svekker han også folks tillit til helsevesenet. Det er svært alvorlig.

Åja. Det er ikke pasientene det er alvorlig for. Det er helsevesenets omdømme og rykte. Han utfordrer fagfeltet, og det faller ikke i god jord. 

Da misforstod jeg. Trodde du mente at det var skadelig for pasientene, noe det selvfølgelig ikke er.

Vi lar det ligge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller nå tre inkludert meg i tråden som har implemert rådene hans over tid og fått postive resultater, og en som er i startgropen og finner at det gir mening. Visste ikke at det var så mange som hadde hørt om han på KG :) 

Anonymkode: 9b663...4e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg teller nå tre inkludert meg i tråden som har implemert rådene hans over tid og fått postive resultater, og en som er i startgropen og finner at det gir mening. Visste ikke at det var så mange som hadde hørt om han på KG :) 

☺️👍

Hvilken cats claw bruker du? Og hvor kjøpte du den? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

☺️👍

Har ikke denne en del bivirkninger ? 

Anonymkode: f0713...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Du avslører jo at du ikke har lest noe særlig hvis du tror det er bare EBV han skriver om. Og tilliten til helsevesenet er ikke avhengig av hva folk velger å spise og å gjøre med helsen sin utenom helsevesenet, det er jo avhengig av hva helsevesenet kan gjøre for folk. Vi har jo tillit når det gjelder beinbrudd, infeksjonssykdommer, operasjoner som fjerning av svulster osv. Helsevesenet har mye bra å tilby, og jeg som kjenner flere som bruker rådene til AW, vet at de absolutt ikke slutter å gå til lege.

Faktisk kan jeg fortelle at en av behandlerne som AW selv har trent og som er den som er mest profilert, gikk nylig til lege og fikk antibiotika for et edderkopp-bitt, og hun er AW ut til fingertuppene. Hun brukte også hans informasjon og mener hun ble raskere frisk på grunn av det, så her finnes det ingen konflikt. Han sier også selv at man må bruke legemidler når det er nødvendig, og at de kan være nyttige. Han fraråder aldri å gå til lege, han råder derimot til å ta med informasjonen til legen sin og fortelle hva man gjør. Han er så langt fra imot leger, han har også sagt flere ganger at han vet hvordan det er å jobbe ute i felten hver dag med syke mennesker og at han beundrer dem enormt. Det er ikke legenes feil at de kommer til kort når det gjelder mange kroniske tilstander.

MEN nå kan faktisk ikke helsevesenet hjelpe ved ME og MS, så hva er det man skal ha tillit til da?

Hvis du mener at det er farlig for meg å følge hans råd, jeg som ble gradvis dårligere før jeg fant han, og gradvis bedre etter at jeg fant han, skal jeg gå tilbake til å gomle egg, melkeprodukter, gluten og rapsolje fordi du sier at det er farlig å kutte ut disse tingene? Hvor tror du jeg havner da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

☺️👍

Jeg kjøper Now Foods sitt pulver på iHerb. Lager noen ganger te av det, og rører noen ganger pulveret ut i litt av smoothien min og vann. Jeg spiser ikke kapslene. Now Foods er ikke et fantastisk merke, så jeg kan ikke anbefale noe annet av dem, men akkurat det tilskuddet virker ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei den har egentlig ikke det, men det er et kraftig antivirus, så man kan få reaksjoner av at det dreper mye virus på en gang. Samme kan skje med sitronmelisse, sink, timian osv. Man må bare begynne forsiktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Kan sende blodtrykket og aktiverer immunforsvaret. Om det siste er en bivirkning eller en fordel gjenstår å se. I store mengder kan du vel oppleve mageaktivitet som kvalme og diaré. 

Gravide skal ikke spise denne, og folk som går på blodfortynnende. 

Men dette er jo "typiske" bivirkninger som står på absolutt alt av krydder man kan finne. 

Skulle gjerne sett en oppdatert bivirkningliste på hvetekorn, melk eller egg også ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja. Kan sende blodtrykket og aktiverer immunforsvaret. Om det siste er en bivirkning eller en fordel gjenstår å se. I store mengder kan du vel oppleve mageaktivitet som kvalme og diaré. 

Men dette er jo "typiske" bivirkninger som står på absolutt alt av krydder man kan finne. 

Skulle gjerne sett en oppdatert bivirkningliste på hvetekorn, melk eller egg også ;) 

Ja det gjelder selvsagt mange urter at man skal være forsiktig med å bruke dem når man er gravid, og at man må sjekke med tilstander og medikamenter man tar osv. Sånn sett kan man si at den og mange andre har bivirkninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke det om skjer ved auto-immune sykdommer? At man aktiverer immunforsvaret til å angripe seg selv ? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten jeg som er 9b663...4e4 , så send gjerne PM om det er noe. Vet ikke hvor lenge denne tråden blir stående..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det ikke det om skjer ved auto-immune sykdommer? At man aktiverer immunforsvaret til å angripe seg selv ? 

AW mener at kroppen ikke angriper seg selv, at det er virus som angriper kroppen og dette registrerer som antistoffer. Han sier at det at kroppen angriper seg selv var en av teoriene de hadde, og at de nesten tilfeldig havnet på akkurat den teorien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skriver og presiserer William mye om i sin bok, tilhørende hver sykdom/tilstand. :) 

Man må selvfølgelig være varsom i bruken av urter. Cats claw er forresten det første og eneste urteret jeg kommer til å prøve, forutenom "vanlig" mat og krydder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...