AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #1 Del Skrevet 22. september 2019 Hei! Har lest mye i det siste om boka i overskriften, og lurer på om noen her har lest den? Sitter dere igjen med "banebrytende" informasjon, eller er det bortkastede penger? Den er også engelsk, noe som kan være problematisk for meg, da spesielt hvis boka bruker mye akademiske - og faglitterære uttrykk. Hvis du har lest boka eller ønsker å lese den, del gjerne dine tanker. Anonymkode: 39877...40b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #2 Del Skrevet 22. september 2019 Han har forresten flere bøker i samme baner, så hvis dere har innspill til disse så er det også greit å diskutere. Anonymkode: 39877...40b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #3 Del Skrevet 22. september 2019 Den finnes på norsk også og heter Medisinsk Klarsynt. Jeg leste boka i 2016 og har fulgt informasjonen siden. For min del så fikk jeg de siste puslebrikkene på plass som forklarte hvorfor jeg var syk, og også hvorfor noe mat fungerte og noe ikke. Det var en revolusjon for meg. Den er ganske lettlest, jeg slukte den på Engelsk. De andre bøkene har ikke gjort så mye forskjell for meg. Han går mer inn på ting i dem, men grunnlaget fikk jeg i Medical Medium. Den boka jeg liker best av de andre er Livsforvandlende Mat, den har så bra beskrivelse av de ulike 50 matsortene han lister opp, og også et register bak i boken der man kan slå opp plager man har og finne hva man kan spise for å bli bedre. Anonymkode: 9b663...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #4 Del Skrevet 22. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den finnes på norsk også og heter Medisinsk Klarsynt. Jeg leste boka i 2016 og har fulgt informasjonen siden. For min del så fikk jeg de siste puslebrikkene på plass som forklarte hvorfor jeg var syk, og også hvorfor noe mat fungerte og noe ikke. Det var en revolusjon for meg. Den er ganske lettlest, jeg slukte den på Engelsk. De andre bøkene har ikke gjort så mye forskjell for meg. Han går mer inn på ting i dem, men grunnlaget fikk jeg i Medical Medium. Den boka jeg liker best av de andre er Livsforvandlende Mat, den har så bra beskrivelse av de ulike 50 matsortene han lister opp, og også et register bak i boken der man kan slå opp plager man har og finne hva man kan spise for å bli bedre. Anonymkode: 9b663...4e4 Takk for svar! Så Medisinsk Klarsynt og Medical Medium er samme boka altså? Aha. Har lest mange vanvittige bokomtaler hvor boka med tilhørende oppskrifter over "livet" har gjort underverker. Man er jo selvfølgelig skeptisk, både til han som person og bøker med lignende, og tenker mer på at det er en kommersiell virksomhet. Hm. Så jeg leser at du anbefaler boka på det sterkeste? Anonymkode: 39877...40b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #5 Del Skrevet 22. september 2019 19 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar! Så Medisinsk Klarsynt og Medical Medium er samme boka altså? Aha. Har lest mange vanvittige bokomtaler hvor boka med tilhørende oppskrifter over "livet" har gjort underverker. Man er jo selvfølgelig skeptisk, både til han som person og bøker med lignende, og tenker mer på at det er en kommersiell virksomhet. Hm. Så jeg leser at du anbefaler boka på det sterkeste? Anonymkode: 39877...40b Ja jeg anbefaler den på det sterkeste, men jeg kan jo ikke si at den vil "treffe" hos alle. Det som virker som er felles med de som "tar" boka med en gang er at de har hatt en kronisk sykdom over lengre tid som legene ikke kan finne ut av, og at de kan se bakover hva som har vært triggerne, hva som har gjort det verre og bedre og hvordan dette har utviklet seg. Da vil man absolutt kjenne seg igjen, spesielt i kapittelet om Epstein Barr, og alt det andre vil gi mening også. For å generalisere litt altså. Det var en venninne som ivrig "dyttet" denne på meg om og om igjen. Jeg var også veldig skeptisk og tenkte "Å nei, enda en bok jeg må lese". Men på et tidspunkt gikk jeg på siden hans og så en video av han, og fikk absolutt ikke inntrykk av at han ville selge noe. Etter jeg hadde sett det klippet så drømte jeg om han om natta, noe som resulterte i at jeg gikk rett og bestilte boka dagen etter. Jeg har hatt uforklarlige kroniske symptomer i mange år, og akkurat før jeg fant boka så var jeg iferd med å bli dårligere, jeg fikk flere symptomer og ble mye mer sliten og sov mere, og lurte på hvor dette skulle ende. Men bare i løpet av den første måneden med å følge anbefalingene hans så ble dette siste som hadde kommet reversert, og mye annet ble bra og bedre senere. Det er ingen tvil for meg om at dette virker, og de historiene som er der ute tror jeg på uten tvil. Det er utrolig godt å se at helsa mi ikke går nedover lenger, men heller langsomt oppover, og jeg vet faktisk ikke hvor jeg hadde vært uten han. MEN, det er en utrolig dyr livsstil om man har behov for veldig mye frukt og grønnsaker for å reversere ting, og også en del tilskudd i tillegg. Frukt og grønt er jo ikke det billigste man kan spise, bare sellerijuice hver dag utgjør jo mye penger i måneden. Jeg vet at jeg hadde vært mye bedre om jeg hadde mer penger å rutte med, noe man gjerne ikke har som kronisk syk. Tilskuddene er forøvrig ikke noe MM selger, man kan kjøpe dem hvor som helst, og det er "normale" ting som B12, Ester C, sink, cats claw, sitronmelisse som man til og med kan dyrke selv, etc. Men vår verden er liksom ikke lagt opp slik at dette blir en billig livsstil. Svinekjøtt, ost og hvete derimot, det er billig... Anonymkode: 9b663...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #6 Del Skrevet 22. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg anbefaler den på det sterkeste, men jeg kan jo ikke si at den vil "treffe" hos alle. Det som virker som er felles med de som "tar" boka med en gang er at de har hatt en kronisk sykdom over lengre tid som legene ikke kan finne ut av, og at de kan se bakover hva som har vært triggerne, hva som har gjort det verre og bedre og hvordan dette har utviklet seg. Da vil man absolutt kjenne seg igjen, spesielt i kapittelet om Epstein Barr, og alt det andre vil gi mening også. For å generalisere litt altså. Det var en venninne som ivrig "dyttet" denne på meg om og om igjen. Jeg var også veldig skeptisk og tenkte "Å nei, enda en bok jeg må lese". Men på et tidspunkt gikk jeg på siden hans og så en video av han, og fikk absolutt ikke inntrykk av at han ville selge noe. Etter jeg hadde sett det klippet så drømte jeg om han om natta, noe som resulterte i at jeg gikk rett og bestilte boka dagen etter. Jeg har hatt uforklarlige kroniske symptomer i mange år, og akkurat før jeg fant boka så var jeg iferd med å bli dårligere, jeg fikk flere symptomer og ble mye mer sliten og sov mere, og lurte på hvor dette skulle ende. Men bare i løpet av den første måneden med å følge anbefalingene hans så ble dette siste som hadde kommet reversert, og mye annet ble bra og bedre senere. Det er ingen tvil for meg om at dette virker, og de historiene som er der ute tror jeg på uten tvil. Det er utrolig godt å se at helsa mi ikke går nedover lenger, men heller langsomt oppover, og jeg vet faktisk ikke hvor jeg hadde vært uten han. MEN, det er en utrolig dyr livsstil om man har behov for veldig mye frukt og grønnsaker for å reversere ting, og også en del tilskudd i tillegg. Frukt og grønt er jo ikke det billigste man kan spise, bare sellerijuice hver dag utgjør jo mye penger i måneden. Jeg vet at jeg hadde vært mye bedre om jeg hadde mer penger å rutte med, noe man gjerne ikke har som kronisk syk. Tilskuddene er forøvrig ikke noe MM selger, man kan kjøpe dem hvor som helst, og det er "normale" ting som B12, Ester C, sink, cats claw, sitronmelisse som man til og med kan dyrke selv, etc. Men vår verden er liksom ikke lagt opp slik at dette blir en billig livsstil. Svinekjøtt, ost og hvete derimot, det er billig... Anonymkode: 9b663...4e4 Se der ja. Ja. Der var det avgjort. Jeg bestiller. 😜 Har allerede en dyr livsstil fordi jeg spiser ren mat med mye frukt, grønt og bær. Ligger vel allerede på 6000kr i matbudsjett pr. måned, enda bor jeg alene. Men har mistenkt at jeg kanskje spiser feil for det! Altså feil type frukt og grønt. Svinekjøtt, ost og hvete har jeg ikke spist på 3 år... Jeg er på utkikk etter inspirasjon og motivasjon også oppi dette. Så selv om kanskje det ikke treffer meg direkte, så regner jeg med at det ligger ved historier og opplysninger som kan booste disse to punktene. Det skal faktisk ikke så mye til heller når det kommer til meg. Jeg håper at jeg må oppsøke tråden ved en senere anledning, og bøye meg i støvet og takke deg for å snu livet mitt, hvem enn du er AB...4e4. Men akkurat nå nøyer jeg meg med å takke for innleggene dine, og for anbefalingen. Anonymkode: 39877...40b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #7 Del Skrevet 23. september 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: Se der ja. Ja. Der var det avgjort. Jeg bestiller. 😜 Har allerede en dyr livsstil fordi jeg spiser ren mat med mye frukt, grønt og bær. Ligger vel allerede på 6000kr i matbudsjett pr. måned, enda bor jeg alene. Men har mistenkt at jeg kanskje spiser feil for det! Altså feil type frukt og grønt. Svinekjøtt, ost og hvete har jeg ikke spist på 3 år... Jeg er på utkikk etter inspirasjon og motivasjon også oppi dette. Så selv om kanskje det ikke treffer meg direkte, så regner jeg med at det ligger ved historier og opplysninger som kan booste disse to punktene. Det skal faktisk ikke så mye til heller når det kommer til meg. Jeg håper at jeg må oppsøke tråden ved en senere anledning, og bøye meg i støvet og takke deg for å snu livet mitt, hvem enn du er AB...4e4. Men akkurat nå nøyer jeg meg med å takke for innleggene dine, og for anbefalingen. Anonymkode: 39877...40b Det er jo fantastisk, og da har du også kuttet ut mye av nei-maten så da blir det ikke så vanskelig Det andre man skal unngå i tillegg til svin, melkeprodukter og (hvete)gluten, er egg, MSG, aspartam, oppdrettsfisk, bearbeidet sukker(av beter), mais, soya, sitronsyre, kunstig og "naturlig" smak, sitronsyre (som er fremstilt, altså ikke ekte sitrus) og rapsolje. Han forklarer hvorfor dette skal unngås i boka, og også på bloggen sin. Og så erstatter man med frukt og grønt. All frukt og grønt er helbredende, unntatt soya og mais som dessverre er så og si ødelagt av GMO-kontaminering nå. Og beter og erter bør man velge økologisk, siden det er mye GMO der også. Ellers er alt ok. Jeg kan også skrive opp hva de livsforvandlende 50 matsortene er også, dette er mat han har valgt ut som har særlig mye helbredende egenskaper, og du vil finne mange av dem igjen i Medisinsk Klarsynt: Bananer, epler, selleri, hvitløk, poteter, pærer, gurkemeie, ingefær, søtpoteter, oregano, timian, salvie, rosmarin, alle kålsorter, alt bladgrønt, alle bær (særlig de små low bush ville blåbær fra USA/Canada som er annerledes enn våre blåbær, men våre er fantastiske også), alle typer løk, atlantiske sjøgrønnsaker, appelsiner/mandariner/klementiner, druer, agurk, artisjokker, asparges, kirsebær, tranebær, kiwi, meloner, mango, papaya, avokado, aprikoser, granateple, sitron og lime, spirer og mikrogrønt, reddiker (med grønt), sitronmelisse, lakrisrot, persille, grønn koriander, cats claw, aloe vera, rødkløver, rå honning, nesle, nyper, kokosnøtt, løvetann, chaga, borrerot. Det er flere også som kommer høyt opp på lista, men han måtte liksom begrense seg i den boken. Han snakker også varmt om peppermynte, gresskar og squash, paprika, chili...han har fine oppdateringer på facebook der han ofte skriver om hvor helbredende ulike typer frukt og grønt er, så jeg vil anbefale å følge han der også. Og jeg håper inderlig at du føler trang til å takke meg senere, ikke for min del selvsagt men for din Anonymkode: 9b663...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #8 Del Skrevet 23. september 2019 Dette er boken til en kjent svindler, som påstår han har fått åpenbaringer fra en engel om hvordan man kan kurere sykdom. Han tjener penger på sårbare mennesker. Anonymkode: 9f442...fc3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #9 Del Skrevet 23. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er boken til en kjent svindler, som påstår han har fått åpenbaringer fra en engel om hvordan man kan kurere sykdom. Han tjener penger på sårbare mennesker. Anonymkode: 9f442...fc3 Hadde du lest boka, eller har du interesse å lese den? Man kan ikke defineres som en svindler, hvis det man skriver og gjør hjelper andre mennesker. Om grunnen til bedring er basert på uforklarlige ting, om revolusjonerende informasjon eller placebo har ingen som helst betydning, så lenge man kjenner bedring! Placebo er forresten en av de beste medisinene som finnes, og kan kurere nesten alle verdens sykdommer er den sterk og lang nok! Anonymkode: 39877...40b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #10 Del Skrevet 23. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du lest boka, eller har du interesse å lese den? Man kan ikke defineres som en svindler, hvis det man skriver og gjør hjelper andre mennesker. Om grunnen til bedring er basert på uforklarlige ting, om revolusjonerende informasjon eller placebo har ingen som helst betydning, så lenge man kjenner bedring! Placebo er forresten en av de beste medisinene som finnes, og kan kurere nesten alle verdens sykdommer er den sterk og lang nok! Anonymkode: 39877...40b Forskning? Anonymkode: 5859b...f34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #11 Del Skrevet 23. september 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo fantastisk, og da har du også kuttet ut mye av nei-maten så da blir det ikke så vanskelig Det andre man skal unngå i tillegg til svin, melkeprodukter og (hvete)gluten, er egg, MSG, aspartam, oppdrettsfisk, bearbeidet sukker(av beter), mais, soya, sitronsyre, kunstig og "naturlig" smak, sitronsyre (som er fremstilt, altså ikke ekte sitrus) og rapsolje. Han forklarer hvorfor dette skal unngås i boka, og også på bloggen sin. Og så erstatter man med frukt og grønt. All frukt og grønt er helbredende, unntatt soya og mais som dessverre er så og si ødelagt av GMO-kontaminering nå. Og beter og erter bør man velge økologisk, siden det er mye GMO der også. Ellers er alt ok. Jeg kan også skrive opp hva de livsforvandlende 50 matsortene er også, dette er mat han har valgt ut som har særlig mye helbredende egenskaper, og du vil finne mange av dem igjen i Medisinsk Klarsynt: Bananer, epler, selleri, hvitløk, poteter, pærer, gurkemeie, ingefær, søtpoteter, oregano, timian, salvie, rosmarin, alle kålsorter, alt bladgrønt, alle bær (særlig de små low bush ville blåbær fra USA/Canada som er annerledes enn våre blåbær, men våre er fantastiske også), alle typer løk, atlantiske sjøgrønnsaker, appelsiner/mandariner/klementiner, druer, agurk, artisjokker, asparges, kirsebær, tranebær, kiwi, meloner, mango, papaya, avokado, aprikoser, granateple, sitron og lime, spirer og mikrogrønt, reddiker (med grønt), sitronmelisse, lakrisrot, persille, grønn koriander, cats claw, aloe vera, rødkløver, rå honning, nesle, nyper, kokosnøtt, løvetann, chaga, borrerot. Det er flere også som kommer høyt opp på lista, men han måtte liksom begrense seg i den boken. Han snakker også varmt om peppermynte, gresskar og squash, paprika, chili...han har fine oppdateringer på facebook der han ofte skriver om hvor helbredende ulike typer frukt og grønt er, så jeg vil anbefale å følge han der også. Og jeg håper inderlig at du føler trang til å takke meg senere, ikke for min del selvsagt men for din Anonymkode: 9b663...4e4 Har allerede en lang nei-liste med maten du ramser opp som man ikke skal innta. Svin, melk, gluten, soya, sitronsyre og andre tilsetningsstoffer har ikke vært i mitt kosthold på flere år. Hm. Blir spennende å lese boka. Skjønner at informasjonen kan i boka kan virke litt vulgær til tider, og basert på en god dose med blanding av skeptisisme og interesse på forhånd så kan det jo bli interessant. Men, du er nok en til som sier at boka har gjort deg godt, og har forandret livet ditt. På andre siden, har jeg ikke hørt én eneste én si at boka er fullstendig ubrukelig og basert på svada. I følge et internettbasert bookreview har over 3500 stk votert på boka. Kun 9% anmelder den til karakter 1 og 2, og nesten 50% til øverste karakter. Jeg kommer sikkert til å publisere en "bokanmeldelse" etterhvert i denne tråden Anonymkode: 39877...40b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #12 Del Skrevet 23. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Forskning? Anonymkode: 5859b...f34 Gidder ikke bruke tid på å overbevise deg. Ta å søk etter det selv, du finner lett ut at placebo er ganske kraftfullt når det slår inn! Anonymkode: 39877...40b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #13 Del Skrevet 12. oktober 2019 Okei. Da har jeg lest boka. Først. Innledningsvis ble det for mye for meg. Hans livshistorie minte meg heller om en psykisk diagnose. Men ok, jeg lot det passere. Så. Når han startet å ramse opp sykdommer, symptomer, hvorfor, hvorfor ikke, hva som gjør det osv så kunne jeg begynne å trekke linjer. Jeg har en kompleks tilstand, med forskjellige plager fra forskjellige organer, muskler osv. Jeg har også en kompleks IBS, som ingen jeg kjenner eller jeg selv har klart å forstå meg på. Jeg har jo halve symptomlista på ME og fibro-diagnosene, og det finnes jo ikke en eneste sammenheng eller en grunn til at det er slik. ALT ble godt og grundig forklart i boka. Jeg satt tidvis med frysninger, og følte at alle mine 100 spørsmål på forhånd ble besvart. I tillegg hadde alt plutselig en sammenheng, en mening, alle plagene ble kartlagt og begrunnet. OK. Jeg tok ikke av av den grunn. Men jeg ble særdeles nysgjerrig. Jeg vet fortsatt ikke hvordan jeg skal klare det. Å gå fra her jeg er nå, til normal tilstand er så urovekkende umulig for meg å forestille meg. Det er så fjernt. Iherdig skrev jeg notater underveis. Kanskje er han bare en synser, en som påstår at han kan alt, uten at det er faglig begrunnet. Men vet du hva. I mangel på gode råd fra helsevesenet, i mangel på forklaringer og i mangel på absolutt alt fra forskningen, så kjøpte jeg det. Rått. Uten betenkning. Jeg tenker heller: "hva hvis han har rett". Den sjansen skal jeg ikke misse, bare fordi jeg skal være "kildekritisk". Jeg har for lengst sluttet å være kildekritisk, fordi de virkelige store kildene ber jo folk om å akseptere tilværelsen og leve mest mulig normalt. Men normalhet fikser jo ingenting. Jeg gjorde bråvendinger i kostholdet. På dagen. Nei, på sekundet. Kjøkkenet ble utryddet. Trampa meg ned på butikken, handlelista var smokkfull av nye ingredienser. Det kostet meg flesk, men det gjør det faen meg også å være syk. I 7 dager har jeg levd etter mange av hans prinsipp. OK, jeg er i en tidlig fase. Følger den kanskje ikke 100%, men 85%. Visstnok en stabil fase nå, men det kan være tilfeldig. Jeg reagerer ikke negativt på endringene, noe jeg vanligvis gjør, og det er en viktig ting og et godt nok bevis på meg at det er greit det jeg holder på med. I løpet av uka fikk jeg også en slags "bekreftelse". Jeg som har vært iherdig å finne fram forskninger innenfor fagfeltet, har misset en som er blitt publisert i juli. Den viktigste for meg - som omfatter akkurat det hr. William skriver i sin bok. Sammenhengen mellom ME/CFS og EBV. Herregud, frysningen ble nok engang en realitet. Også nå i skrivende stund. En link her: http://simmaronresearch.com/2019/07/epstein-barr-virus-neuroinflammation-chronic-fatigue-syndrome/ Jeg betviler ikke lenger at hr. William har rett. Det kan han fint ha! Ingenting tilsier at han tar feil. Faktisk så kommer jo forskningen inn på området nå. Det tiåret som William nevner, kan begynne å nærme seg. Men jeg skal ikke vente på noe som helst. Jeg har eksperimentert med helsen og kostholdet mitt lenge nå, så noen endringer til fra eller til gjør ikke meg noe. Ettersom min tilstand er kompleks, så trenger jeg nok å beregne god tid. Kanskje et par år. Helt i orden det. Så lenge det går rette veien. Så lenge jeg vet at det jeg gjør er bra for meg. Og uansett om det fungerer eller ikke, så kan denne endringen umulig være dårlig for meg. Det er jo egentlig oppskriften på et aldeles fantastisk kosthold jeg har fått servert. Jeg trodde jeg skulle få en slags placeboeffekt av boka. Det bruker jeg ofte å få, men den går som regel fort over. Der jeg plutselig markant kjente at jeg ble bedre. Ja du vet, placeboens effekt. Det fikk jeg faktisk ikke denne gang. En slags mørk tvil hadde jeg, selv om boka var imponerende for min del. Litt absurd. Litt sånn, nei så enkelt kan det ikke være. Men jeg tenker at tiden som kommer blir ufattelig spennende for meg. Jeg kan egentlig ikke skjønne annet enn at dette skal gjøre meg godt, selv om jeg ikke klarer å bli helt frisk. Men økt livskvalitet er uansett verdt alt. Håper at andre som har lest boka kan komme med sine erfaringer. For det hadde vært spennende å høre hvordan boka har påvirket andre, om de faktiske kommentarene rundt boka er troverdige eller ikke. For der er det gull og grønne skoger, med få unntak. Anonymkode: 39877...40b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #14 Del Skrevet 14. oktober 2019 Yey, så bra at du har begynt, og bra gjort å gjøre det så drastisk! Også imponert over at du leste videre etter det du tenkte om begynnelsen Jeg var allerede åpen for ting "fra det åndelige", da det alternative ikke er fremmed for meg. Men kanaliseringer kan være så mangt. Forskjellen på han og andre som kanaliserer er at han hører dette fysisk, så infoen slipper å gå gjennom hans fysiske kropp for å komme til han. Så hvis han gjengir alt riktig og det er sant det han sier, så skal informasjonen være riktig. Noe jeg har erfart at den er. Har også erfart det med hunden min, som hadde hovne ledd og haltet tidvis. Hun ble bedre etter råd fra alternativbehandler om mat og tilskudd, og når jeg fant AW og implementerte deler av EBV-protokollen i maten hennes så ble det helt borte. Noe er jo også kjent at hjelper med leddproblemer, som gurkemeie og Ester C. Det gjelder en del av informasjonen hans, f.ex. blir cats claw brukt i borrelia-protokoller, men de vet jo ikke at det hjelper fordi det dreper virus. Veldig er bra at begynnelsen ser ut til å gå smertefri for deg! Mange som er veldig syke med ME f.ex., eller har spist mye drittmat kan ha problemer i begynnelsen og må begynne veldig sakte. Har du IBS så kan magen bli irritert av mye grønt i begynnelsen, så om du opplever irritasjon eller andre detox-symptomer, så kan du trappe ned litt, men det virker som det går greit? Noen ting man må huske på er å spise nok mat, man må spise mye og ofte og få nok kalorier. Det er litt utfordring for meg som generelt er dårlig på å spise og pleide å hente meg inn igjen kalorimessig på kjøtt og fisk. Som man kan spise selvsagt, men jeg har valgt å ikke gjøre det da det fungerer bedre for meg. Og så må man drikke nok levende vann, 3-4 liter til dagen er ikke for mye. Jeg er også interessert i å høre andres erfaringer her på KG, men jeg har aldri fått inntrykk av at noen har lest den når jeg har nevnt den, noe som er rart, siden dette er et så stort forum. Men der du kan finne erfaringer, er i facebook-gruppene. Det finnes to norske og iallefall to Svenske, en Dansk, en Europeisk, flere Amerikanske osv. osv. Jeg er med i nesten alle selv. AW legger også ut helbredelseshistorier på sosiale media, og det er flere som forteller om prosessen sin på blogg og lignende. F.ex. Homegrown Healers, Echota is Healing, Tara Tom....det er nok flere men jeg har ikke lett så grundig. Jeg syns Echota sin historie er spesielt rørende, for hun satt i rullestol og tålte nesten ikke noe mat da hun begynte. Neste stadium for henne var "tube feeding" og hun trodde ikke hun kom til å gå igjen. Hun forteller om historien sin i flere videoer, og det står under videoene hvor man kan lese mer og hvor hun deler hva hun har blitt frisk/bedre fra. Her er et intervju hun har gjort med Muneeza Ahmed som er behandler og har trent med AW. Muneeza har flere slike intervjuer: https://youtu.be/txKQ8Qx6MLQ Det du skriver om at alt fikk mening og du kunne trekke linjer, det var det samme med meg. Jeg har hatt merkelige symptomer i 20 år, som har ballet på seg, og når jeg leste boka kunne jeg se stadiene viruset hadde gått gjennom, hva som hadde gjort tilstandene bedre, verre, hvilken mat som faktisk fungerte og kunne skjønne hvorfor etc. Jeg har også testet mye kosthold, så jeg hadde mye erfaring å teste informasjonen mot bakover i tid. Forklaringene på årsaken ga også mening for meg, siden jeg hadde vært på sporet av hvordan giftstoffer virker på sykdom i lang tid. F.ex. ble jeg jo syk ganske kjapt etter jeg fjernet amalgam, og det bekrefter han jo at er en trigger. Jeg visste bare ikke om virus-komponenten. Ja dette er en spennende reise. Håper virkelig du blir bedre fremover og at dette er det riktige for deg Anonymkode: 9b663...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #15 Del Skrevet 14. oktober 2019 Magen min slo seg vrang første 4-5 dagene. Ble mye oppblåst, mye luft og litt småsmerter. Men ikke verre enn at jeg stod i det. Har faktisk merket at dette har gått seg til nå i det siste. Slet mye med forstoppelse før, så er spent på hvordan magen kommer til å ende opp etterhvert. Det føles bra ut i skrivende stund Og har ikke sett noen grunn til å trappe ned med det jeg holder på med så langt. Har også merket at dette er kalorifattig mat, og at det må mye til for å dekke behovet. En av grunnene til at jeg kunne ta endringene på strak arm, at jeg ikke reagerte så sterkt på detox'en og at jeg klarer å bare kjøre på er pga at kostholdet mitt var allerede langt inn i den retningen fra før av. Ikke helt, da det inneholdt en del glutenfrie kornprodukt og mye kjøtt og kylling, samt egg hver dag (!) (😲) , men behøvde bare å gjøre mindre endringer. Har vært litt sløv å drikke vann siste dagene, har rett og slett blitt "avglemt" fordi jeg ikke har følt behovet, men takk for påminnelsen! Er dette hemmelige eller åpne grupper på sosiale medier? Jeg er av typen som følger slike kontroversielle personligheter og livsstiler i all stillhet. Ønsker ikke å bli assosiert med "kvakksalvere" (anm: på folkemunne) for mitt eget omdømme. Så stakkarslig er jeg faktisk... Mye fordi jeg har fulgt flere, og prøvd ut mye senere år, uten hell. Så fremt jeg ikke har lyktes helt med det disse har å tilby, ønsker jeg ikke å være en del av det. For å slippe spørsmål og konfrontasjoner. Vurderte å lage meg en falsk profil for å dekke opp dette, men det lar seg ikke gjøre. Men har fulgt med en del på Twitter og Youtube. Iallefall på litt av det. Skal se på det du skrev nettopp også Takk! Ja linjer kan trekkes over hele linja. Jeg har mine plager av en ufattelig og sjelden grunn på landsbasis. Pga et medikament rekvirert av lege, som ikke er tilgjengelig i Norge. Jeg søkte opp i forskninger om EBV og nevnte medikament, og fant til min store forbauselse én studie publisert på 1990-tallet hvor dette medikamentet viser seg å hemme EBV. Altså legger det i dvale. Mine plager kom jo når jeg sluttet på medisinen etter mange år, altså hvor jeg mest sannsynlig har fått en eksplosjon av nevnte virus ettersom den har ligget i påtvunget dvale i mange år pga medisinen. I tillegg var kroppen akkurat da i en fryktelig sårbar situasjon pga medikamentsluttet. Sårbarhet/ubalanse + et oppvåknet og uhindret EBV = elendighet. Som et resultat fikk jeg diagnosen ME/fibro. Det gir mening. Og nok en bekreftelse, denne gang igjennom den virkelige faglitteraturen. AW skriver at man må følge magefølelsen når man selvdiagnoserer seg. Min magefølelse har hoppet mellom stoffskiftet, mage/tarm, binyrer, hypofysen, lymfer...og ja sikkert enda flere organer. Noe som har vært forvirrende, og fryktelig vanskelig og forholde seg til. At da AW skriver at det er EBV, så viser det seg jo at alle magefølelsene mine kan jo ha vært riktig ettersom viruset angriper helt normalt akkurat disse organene. Spesielt hvis man er hardt rammet, som jeg er. EBV er komplekst, og fører til komplekse tilstander, og rammer flere organ samtidig. Spesielt når man er så skjør for dette. Magefølelsen min har hatt rett hele veien, men jeg har bare ikke klart å slå en konklusjon. Det gir enda mer mening. Dette er iallefall den aller beste forklaringen jeg har hørt om min tilstand. Alt henger på greip, enda det var fullstendig meningsløst og utrolig komplisert. Det gir håp og tro. Spørsmål på tampen: Hvilken cats claw bruker du? Det har jeg ikke kjøpt inn enda. Takk for oppmerksomheten, og svarene her inne forresten! Anonymkode: 39877...40b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #16 Del Skrevet 14. oktober 2019 Aldri i verden om jeg kaster bort penger på den drittsekken der!! Anonymkode: 56266...62f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #17 Del Skrevet 14. oktober 2019 Anthony Williams er fantastisk. Jeg har lest flere av bøkene, ventet i flere år før jeg gjorde det, fordi jeg var redd de bare ville gi meg dårlig samvittighet. Da jeg endelig leste de opplevde jeg heller inspirasjon, og informasjonen er det jo bare å teste ut om det resonnerer for en selv. Jeg gikk ned og følte meg fantastisk på under to uker. Så skjedde livet, og ting skled ut igjen (det har jo med mine tidligere mattraumer og indre problemer å gjøre), men nå er jeg på vei tilbake til å implementere. Jeg husker hvor bra jeg følte meg. Og i helgen som var startett jeg begge dager med sellerijuice. Til personen som påstår han er en svindler: Han er jo ikke det når informasjonen virker... Anonymkode: 1726e...83a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #18 Del Skrevet 14. oktober 2019 Dette er bullshit, og tale mot bedre vitende. Anthony Williams får deg til å kaste bort en mengde penger på en behandling som i beste fall er ufarlig og uten effekt. Veldig mange av påstandene hans er beviselig gale, og han går langt i å hjernevaske folk fra å søke adekvat hjelp for sine helseproblemer. Dette er farlig. Anonymkode: 239af...3d3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #19 Del Skrevet 14. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anthony Williams er fantastisk. Jeg har lest flere av bøkene, ventet i flere år før jeg gjorde det, fordi jeg var redd de bare ville gi meg dårlig samvittighet. Da jeg endelig leste de opplevde jeg heller inspirasjon, og informasjonen er det jo bare å teste ut om det resonnerer for en selv. Jeg gikk ned og følte meg fantastisk på under to uker. Så skjedde livet, og ting skled ut igjen (det har jo med mine tidligere mattraumer og indre problemer å gjøre), men nå er jeg på vei tilbake til å implementere. Jeg husker hvor bra jeg følte meg. Og i helgen som var startett jeg begge dager med sellerijuice. Til personen som påstår han er en svindler: Han er jo ikke det når informasjonen virker... Anonymkode: 1726e...83a Glimrende da. Da vet du jo at det fungerer for deg. Bra om å gjøre å være strix med rutinene. Iallefall til dem er innkjørt Håper du får gjort det om til din faste hverdag etterhvert. Er vel faktisk det som må til. Det er jo ikke en kur eller diett, men en livsstilsendring Anonymkode: 39877...40b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #20 Del Skrevet 14. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er bullshit, og tale mot bedre vitende. Anthony Williams får deg til å kaste bort en mengde penger på en behandling som i beste fall er ufarlig og uten effekt. Veldig mange av påstandene hans er beviselig gale, og han går langt i å hjernevaske folk fra å søke adekvat hjelp for sine helseproblemer. Dette er farlig. Anonymkode: 239af...3d3 Jeg får definitivt inntrykk av at du ikke egentlig ikke har lest boka. Påstandene hans er ikke beviselig gale, faktisk, han konkluderer på den siden av vitenskapen som fortsatt ikke har svar. Om William har rett eller galt vil tiden vise. Noe av det han skriver er selvfølgelig kontroversielt. Og man som leser må jo ta det som det er. Det er foreløpig ingen fasit, men det gir mening for dem som faktisk er rammet, og det oppleves bra for dem som gjennomfører det. Jeg tillater meg selv å bli hjernevasket av han, bare jeg får tilbake livet mitt. Foreløpig er skepsisen tilstede også, og jeg har ikke mistet hverken fornuft eller intelligens etter å ha lest boka. Farlig? Det er det garantert ikke. Ingenting er farlig med dette. Det er ikke en behandling han kommer med. Det er en livsstilsendring, med tilhørende usedvanlig godt kosthold. Det gir mening og er vel begrunnet. Kan ikke se i det hele tatt at jeg noensinne kan ta skade som følge av det han foreslår. Og hvis jeg kjenner meg uvel, så kan jo min sunne fornuft si at dette var ikke min løsning. Hvis du googler "frisk fra ME", "frisk fra fibromyalgi", "tok kontroll over MS'en" osv så får du gjentakende svar: Stort sett alle kuttet samme matvarer: melk, korn/gluten og egg. Du hører aldri noensinne historier som: "begynte å spise hvetebrød og drikke melk - kurerte ME'en". Aldri. Problemet til dem som ikke selv er rammet av dette er å prøve å fatte at norsk kultur og kostholdsråd faktisk ikke er bra i det hele tatt. Vi lever i et vanesamfunn med titalls uforklarlige sykdommer, og det blir bare verre og verre. En ting har alle til felles: det man bryter i munnen. Så at kosthold er koblet opp mot helse er det ingen tvil om. Anonymkode: 39877...40b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå