Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en øyesminkefjerner da jeg var på Asia-ferie nylig (av merket Innisfree, hvis noen lurer) og fikk en allergisk reaksjon av den. Nå har huden min blitt ekstremt tørr og irritert. Har prøvd flere øyekremer, blant annet Ole Henriksen, men det gjør det bare verre. Det eneste som lindrer litt er kokosolje (bruker det til å fjerne maskara) og en fet leppepomade (!) fra Nyx. Vet noen om noe annet som kan hjelpe? Burde jeg få noe på resept hos legen, liksom? 

Anonymkode: 40079...242

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg honning (kan fort bli klissete) eller honningsalve ❤️ fåes på apotek

Anonymkode: cbd76...05b

• Liker 1
Gjest #Rasshøl
Skrevet

Ikke bruk fet salve på huden rundt øynene. Vask morgen og kveld med lunket vann, bruk en mild øyekrem morgen og kveld. Og bruk pittelitt aloevera gelé  på natten. Bruk kalde omslag om du er hoven. Og ikke ta/plukk på huden, la den være i fred så mye som mulig. Huden rundt øynene er veldig sensitiv. 

Kontakt lege om du ikke blir bedre, eller om du blir verre. 

Skrevet

Høres ut som atopisk eksem. Bruk gjerne god fuktighetskrem/øyekrem for å unngå uttørking og sprekkdannelse, men om det er veldig plagsomt og ikke lindres av fuktighetskrem, bør du dra til legen og få en mild kortisonsalve å smøre på.

Anonymkode: 1ab61...93c

• Liker 1
Skrevet

Bruk litt Vaselin. Du trenger ikke mye for å myke opp.

Anonymkode: 04e8d...82e

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg honning (kan fort bli klissete) eller honningsalve ❤️ fåes på apotek

Anonymkode: cbd76...05b

Leppepomaden jeg har brukt har faktisk honning i seg 🤔

Skrevet
5 timer siden, #Rasshøl skrev:

Ikke bruk fet salve på huden rundt øynene. Vask morgen og kveld med lunket vann, bruk en mild øyekrem morgen og kveld. Og bruk pittelitt aloevera gelé  på natten. Bruk kalde omslag om du er hoven. Og ikke ta/plukk på huden, la den være i fred så mye som mulig. Huden rundt øynene er veldig sensitiv. 

Kontakt lege om du ikke blir bedre, eller om du blir verre. 

Av nysgjerrighet, hvorfor burde man ikke bruke en fet salve rundt øynene? Glemte å si at jeg har prøvd å bruke aloe vera også, men det virket ikke å ha noen effekt. 

Gjest #Rasshøl
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Av nysgjerrighet, hvorfor burde man ikke bruke en fet salve rundt øynene? Glemte å si at jeg har prøvd å bruke aloe vera også, men det virket ikke å ha noen effekt. 

Huden rundt øynene er alt for ømfintlig, for feit krem/salve. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruk litt Vaselin. Du trenger ikke mye for å myke opp.

Dårlig råd. Vaselinen smelter når den kommer på varm hud og vil renne inn i øynene.

Skrevet
3 minutter siden, OPIgirl skrev:

Dårlig råd. Vaselinen smelter når den kommer på varm hud og vil renne inn i øynene.

Neida, ikke hvis man ikke tar på alle elsker mary-mengder. 

Jeg gjør det selv i perioder med ekstrem tørrhet (atopiker)

Anonymkode: 4c613...d26

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville brukt hydrokortison 1% i et par dager.  Fås reseptfritt, heter mildison. Det kommer nok til å roe ned huden veldig.  Ikke farlig å bruke bare et par ganger. 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, SupaWoman skrev:

Jeg ville brukt hydrokortison 1% i et par dager.  Fås reseptfritt, heter mildison. Det kommer nok til å roe ned huden veldig.  Ikke farlig å bruke bare et par ganger. 

Visste ikke at det fantes reseptfritt! Tusen takk:) 

Skrevet
På 23.9.2019 den 8.14, OPIgirl skrev:

Jeg har brukt det i årevis, uten problem. Smører selvsagt bare på litt vaselin, det er ikke meningen at man skal påføre store klatter... Gjør det som oftest før jeg legger meg.

Som det sies: Det enkle er ofte det beste. Trenger ikke kjøpe kremer til tusen kroner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...