Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet ikke. Send et telegram til en av bankene og spør.

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg fikk en sjekk da jeg jobbet i butikk, det var i fjor. Om det ikke har vært forandringer siden da så er svaret ja.

Skrevet

Sjekkhefter finnes fortsatt ja. Men det er mest bedrifter som har dette.

Men om alle banker tilbyr dette, tør jeg ikke å si.

Det tar gjerne noen dager når man bestiller sjekkhefte, da disse vanligvis ikke blir laget lokalt lenger.

Men mange firmaer vegrer seg for å ta i mot sjekk, særlig fra privatpersoner, da man ikke har noen garanti for at det er dekning på sjekken.

Skrevet

Jada, sjekkhefte finnes enda. Min bestemor bruker det :wink:

Skrevet

det er i bruk ja.. men ikke mye akkuratt...

men jeg måtte ta i mot en sjekk på jobben senest forrige uke... på 10 000 kr.. (får håpe at det var dekning på den da).. men så lenge det er et gyldig betalingsmiddel kan man jo ikke nekte heller

Skrevet

Finnes ja. Vi har på jobb. (Men alle vet at vi har dekning da, jobber i staten jeg)

Men det er ikke vanlig. Og det er gjerne en del gebyrer på det.

Gjest Sesselja
Skrevet

I England er det faktisk fremdeles helt vanlig. Ble helt sjokkert første gang jeg fikk tilsendt sjekkhefte fra banken da jeg bodde der borte. Trodde det var et fullstendig avleggs system, men nei da.

Skrevet

I amerika er det også meget vanlig slik jeg skjønner. Å betale regningene med sjekk og sånn. Vi får tilsendt sjekker, spesuielt fra USA, som betaling for regninger på jobb. (ikke noe problem, vi får jo løst dem inn) og vi må sende sjekk som betaling for regninger de sender oss, ganske ofte. For betaling til USA er det svært ofte sjekk eller kredittkort som er mulighetne.

Men i Norge er det ikke veldig vanlig, men uansett gyldig betalingsmiddel.

Gjest Gjest
Skrevet

Mamma fikk seg bankkort ganske sent - men da ville hun ha sjekkhefte også, til tross for at nesten ingen privatpersoner bruker det lenger. Men hun hadde sett på alle de som skrev sjekker i alle disse årene så da ville hun også gjøre det :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...