Gå til innhold

Kan forlovelsesring være en enkel ring med perle i stedet for stein som diamant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har begynt å spørre litt om hva slags forlovelseringer jeg liker stilen på  (wohooo! 😄 ), og jeg har sett litt selv på hva som finnes. Jeg må innrømme at jeg liker enkle ringer med f.eks en perle i stedet for stein best, men de er ofte ikke i kategorien "forlovelsesring" på sidene jeg har sett på. Er det veldig uvanlig å ha forlovelsesring uten diamant?

Anonymkode: 77c2a...1d1

Skrevet

Trodde det lun var i USA man drev med forlovelsesringer med diamanter jeg....

Anonymkode: 26bae...8fb

• Liker 7
Skrevet

Det vanligste her til lands, i alle fall tradisjonelt, er at forlovelsesringen ser ut som en giftering. Dvs en glatt gullring. Det er ingenting i veien for å velge det; de ringene er jo ofte veldig enkle og rene. Diamantringene har kommet for fullt de senere årene, men man MÅ slett ikke velge det. En perlering vil være et utradisjonelt valg, men det viktigste er at du liker den og vil bruke den. Hvis dere kaller det en forlovelsesring, så ER det jo en forlovelsesring. :) 

• Liker 9
Skrevet

Du kan bruke hva enn du vil, selvfølgelig. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg får lyst til å svare, at ja, det må være en diamant der. En svær diamant! 

Men det må jo ikke det, jeg har en safir på min. Er jeg ikke forlovet på ordentlig da? Jeg valgte en ring jeg likte. Så har jeg enkel giftering i tillegg, bruker begge to hele tiden. 

• Liker 1
Skrevet

Tror du kan bruke alt. Kjenner en som kjøpte ring på Adelsten, så alt kan vel bare gå opp derfra😂

Anonymkode: 5ff1f...e1e

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde helt glatt ring i gull. (Frem til den falt av og nå ligger på bunnen av ett vann, og ble erstattet med en ring fra wish til 8 kr).

Anonymkode: f622c...7fb

Skrevet

En forlovelsesring kan være akkurat sånn som man vil.

Jeg er gift for andre gang. Første gang var ringen den samme som gifteringen, den glatte i gull. Nå har jeg en kjempesøt ring som mannen min fant på bruktbutikk, den er i gull med tre små hjerter på. Den var som laget til meg 😊 Bruker både den og gifteringen min nå 😊

Anonymkode: d2332...5dd

• Liker 1
Skrevet

En forlovelsesring kan være akkurat som man ønsker. Min forlovelsesring er veldig utradisjonell, og ikke funnet i kategorien "forlovelsesring". Jeg er veldig fornøyd, er tross alt jeg som skal leve med den😊

Anonymkode: d853d...f33

• Liker 2
Skrevet

Ingen jeg kjenner har forlovelsesring med diamant. Men kanskje jeg tilhører feil generasjon? Trodde det var vanligst med glatte ringer. 🤔

Om det er diamant eller en dyr stein,så vil jeg tro at man bruker forlovelsesringen til giftering også. Vet det er noen som gjør det på det viset. 

Lykke til med forlovelsen 🙂

Anonymkode: 9c913...d52

• Liker 2
Skrevet

Tenker at man selvsagt gjør som man selv vil☺️ men, det kan jo være litt å tenke over at ringer med perler er mer utsatt for slitasje enn de med f.eks diamanter. Perle er «levende», og tåler f.eks dårligere å være med på håndvask med såpe. Og de er ofte også limt fast på ringen, istedenfor diamanter som er festet med klør til ringen. Så, hvis du ønsker å bruke den hele tiden vil jeg iallefall ha tenkt litt på akkurat det☺️

Anonymkode: 92564...4e7

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at man kan ha akkurat hva man vil. Jeg har hatt to forlovelsesringer. En i hvitt gull med mønster og en i titan med diamant. 

Skrevet

Jeg har glatt forlovelsesring. Sånn jeg ser det er det mest praktisk. Vet mange slitet med at ringen snur seg, og at steinen da blir liggende på innsiden av hånden. Jeg har praktisk arbeid, så jeg er glad den er glatt.

Anonymkode: d569d...01f

Skrevet

RIP

Anonymkode: fc99f...6a6

Skrevet
On 9/25/2019 at 8:27 PM, AnonymBruker said:

Tenker at man selvsagt gjør som man selv vil☺️ men, det kan jo være litt å tenke over at ringer med perler er mer utsatt for slitasje enn de med f.eks diamanter. Perle er «levende», og tåler f.eks dårligere å være med på håndvask med såpe. Og de er ofte også limt fast på ringen, istedenfor diamanter som er festet med klør til ringen. Så, hvis du ønsker å bruke den hele tiden vil jeg iallefall ha tenkt litt på akkurat det☺️

Anonymkode: 92564...4e7

Det er sant, på alle mine øredobber, anheng osv. med perle har perlen falt av etter hvert.

Anonymkode: d2332...5dd

Annonse
  • 11 måneder senere...
Skrevet
På 25.9.2019 den 0.12, AnonymBruker skrev:

Ingen jeg kjenner har forlovelsesring med diamant. Men kanskje jeg tilhører feil generasjon? Trodde det var vanligst med glatte ringer. 🤔

Om det er diamant eller en dyr stein,så vil jeg tro at man bruker forlovelsesringen til giftering også. Vet det er noen som gjør det på det viset. 

Jeg har "diamant"ring (ikke ekte diamant) som forlovelsesring og "vanlig" giftering på samme finger :) smak og behag tenker jeg, og selvfølgelig hva man tar seg råd til

Anonymkode: 8d2f0...95a

Skrevet
På 25.9.2019 den 0.12, AnonymBruker skrev:

Mulig vi tilhører forskjellige generasjoner ja, for alle jeg kjenner som har forlovet seg de siste årene har hatt forlovelsesring med diamant, inkludert meg selv - så jeg opplever at det er veldig vanlig nå. Planlegger å bruke forlovelsesringen med gifteringen bare så det er sagt :)

Men til TS, det er jo helt opp til deg. Jeg var lenge inne på tanken å si at jeg ønsket en forlovelsesring med safir (men ombestemte meg, har derfor ikke det i dag). Det er ingen fasit på hvordan forlovelsesringen din må være. Det viktigste er at forlovelsesringen er en du liker. 😄

Anonymkode: 8768c...b43

• Liker 1
Skrevet
På 22.9.2019 den 19.27, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min har begynt å spørre litt om hva slags forlovelseringer jeg liker stilen på  (wohooo! 😄 ), og jeg har sett litt selv på hva som finnes. Jeg må innrømme at jeg liker enkle ringer med f.eks en perle i stedet for stein best, men de er ofte ikke i kategorien "forlovelsesring" på sidene jeg har sett på. Er det veldig uvanlig å ha forlovelsesring uten diamant?

Anonymkode: 77c2a...1d1

Fineste jeg har sett er ei bekjent som har en dråpeformet stein i stedet. Har ikke klart å finne en slik ring i noen butikker. Har vurdert å bare kjøpe meg en selv fordi den var så fin.

Anonymkode: 7eaf7...9a7

Skrevet
På 22.9.2019 den 19.29, AnonymBruker skrev:

Trodde det lun var i USA man drev med forlovelsesringer med diamanter jeg....

Anonymkode: 26bae...8fb

Som du har hørt om, andre land har også hatt dette, og nå har det kommet til Norge.

Anonymkode: 02020...b43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...