Bi Skrevet 18. mai 2005 #1 Skrevet 18. mai 2005 Jenta mi er ni mnd og hun får pupp ca. tre-fire ganger om dagen. Til måltider og til tørstedrikk får hun vann. Hvor ofte trenger en ni mnd gammel baby melk? Og trenger hun morsmelkerstatning i tillegg, hvis hun bare får pupp tre ganger i døgnet?
Varja Skrevet 19. mai 2005 #2 Skrevet 19. mai 2005 Jeg tror du vil merke på barnet om hun får nok melk med de tre ammingene eller ikke. Det gjorde hvertfall jeg. Da jeg var nede i såpass få ganger i døgnet så merket jeg at hun ble utålmodig. Akkurat som hun ikke fikk nok til hvert måltid og hun begynte å våkne stadig ofere om natten, noe jeg tolket som at hun var sulten og forsøkte å få opp melkeproduksjonen. Ettersom jeg hadde vært i jobb 3 måneder allerede (da datteren var 9 måneder) så hadde jeg ikke kapasitet til å være våken annenhver time eller la henne ha økedager, og gikk over til mme isteden. Da begynte hun å sove om natten og virket ellers mett, blid og fornøyd Jeg vet at morsmelk er det beste, men på den annen side bør jo barnet bli mett! Hvis barnet ditt ikke virker fornøyd men du gjerne vil fortsette å amme, så kan kanskje helsestasjonen gi noen gode råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå