Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er ni mnd og hun får pupp ca. tre-fire ganger om dagen. Til måltider og til tørstedrikk får hun vann. Hvor ofte trenger en ni mnd gammel baby melk? Og trenger hun morsmelkerstatning i tillegg, hvis hun bare får pupp tre ganger i døgnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du vil merke på barnet om hun får nok melk med de tre ammingene eller ikke. Det gjorde hvertfall jeg. Da jeg var nede i såpass få ganger i døgnet så merket jeg at hun ble utålmodig. Akkurat som hun ikke fikk nok til hvert måltid og hun begynte å våkne stadig ofere om natten, noe jeg tolket som at hun var sulten og forsøkte å få opp melkeproduksjonen. Ettersom jeg hadde vært i jobb 3 måneder allerede (da datteren var 9 måneder) så hadde jeg ikke kapasitet til å være våken annenhver time eller la henne ha økedager, og gikk over til mme isteden. Da begynte hun å sove om natten og virket ellers mett, blid og fornøyd :)

Jeg vet at morsmelk er det beste, men på den annen side bør jo barnet bli mett! Hvis barnet ditt ikke virker fornøyd men du gjerne vil fortsette å amme, så kan kanskje helsestasjonen gi noen gode råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...