Gå til innhold

Hvorfor bør jeg se Dr. Who?

Anbefalte innlegg

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange kjedelige og barnslige episoder gjennom sesongene, men også noen veldig kule. Men det som er best med serien er de gjennomgående temaene, historiene som går gjennom alle sesongene; dr whos bakgrunnshistorie, båndene han får til kompanjongene, kjærlighetshistorien med River song osv. Hilsen ei som egentlig ikke er så fan av sci-fi, som begynte å se pga eksen min så på. Har likevel blitt rørt til tårer flet ganger av denne serien. 

Anonymkode: dbb7f...6e6

Serien er laget for barn så selvsagt er det barnslige episoder,  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et univers det krever litt tid og tålmodighet å komme inn i, men når man først gjør det... Wow!

Anonymkode: d062f...c19

Skrevet
På 22.9.2019 den 16.21, AnonymBruker skrev:

Du må ha vært en ganske barnslig tenåring da. siden Doctor Who er en serie som er laget for små barn.

Anonymkode: 670ef...423

Det kan den umulig være. Noen av episodene er altfor skumle for små barn.

Denne for eksempel, tror ikke vi skal klage på Pompel og Pilt hvis dette er for små barn:

https://www.bbc.co.uk/programmes/p00t60t3/p00t38fp

Skrevet
7 minutter siden, Mynlen skrev:

Det kan den umulig være. Noen av episodene er altfor skumle for små barn.

Denne for eksempel, tror ikke vi skal klage på Pompel og Pilt hvis dette er for små barn:

https://www.bbc.co.uk/programmes/p00t60t3/p00t38fp

https://www.radiotimes.com/news/2013-05-17/of-course-doctor-who-is-a-childrens-show-says-steven-moffat-but-that-doesnt-mean-its-childish/

Anonymkode: 670ef...423

Skrevet
På 22.9.2019 den 16.12, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på det samme. Jeg er geek selv, og digger gaming, fantasy og noe sci-fi. Jeg har sett noen episoder Dr. Who, men for meg virker det som standard, dårlig-kvalitets søndagsunderholdnig. Jeg ser ikke hva som gjør det så stort.

Anonymkode: e6283...673

Jeg ble skuffa over de første episodene. Lyser lavbudsjett og enkelte veldig spesielle historier. Spesielt den første med plastikkmenneskene. Jeg holdt ut noen episoder fordi det er så mange som har tipset om den, og jeg elsker sci fi. Men etter en halv sesong var jeg hekta. Sympatiske karakterer og mer eller mindre interessante historier. I sesong to er det ny doktor, og etter min mening blir de bare bedre og bedre. Etter sesong en er det ny doktor etter tre sesonger. Alle har ulik personlighet, og selv om det er uvant med ny karakter så blir man fort glad i den nye. 

Er ikke enig i at det er kun for barn. Faktisk er det veldig mye vold og mange scener som jeg tror kan skremme eller påvirke sårbare barn. Den opprinnelige serien var sendt som barne-tv, men de nyeste er like mye rettet mot voksne. 

Gi den en sjanse til. Doktor en er ganske bitter, for han kommer rett fra krigen. Den andre har mer humor og likevel en dybde som gir han mye karakter. Tredje doktoren er min favoritt. 

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Nå er det faktisk slik at selv om du synes noen episoder er kjedelige så betyr ikke det at alle vil synes det. Det er også mulig at det finnes folk som ikke liker episoder du liker. Man burde se alle episodene for man burde gjøre opp sin egen mening om man liker eller hater en episode, man burde ikke basere det på andres meninger.

Wow ok, regnet med at det var underforstått at dette er min mening. Burde vel slengt på " etter min mening" da, for at ikke du eller andre skulle tolke svaret som at dette er det jeg mener er den universelle sannhet.

Anonymkode: dbb7f...6e6

Skrevet

Hvilken sesong anbefales det å begynne med? Jeg har tenkt på å se den serien i flere år nå, men har enda ikke somlet meg til det. 🙄 

Skrevet
1 time siden, K@tt skrev:

Hvilken sesong anbefales det å begynne med? Jeg har tenkt på å se den serien i flere år nå, men har enda ikke somlet meg til det. 🙄 

Etter min mening så burde man alltid begynne med sesong 1 når man skal begynne på en serie.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...