AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #1 Skrevet 22. september 2019 Hører ofte folk si at Oslo er så rikere på kultur, men hva gjør liksom denne byen så annerledes fra resten av landet? Er det ikke bare mer at hovedstaden bare er en mer en ''internasjonal'' by? Men det samme er jo Berlin, London, Amsterdam osv? Så hvordan er dette ulikt disse byene og tusen andre storbyer? Hva gjør Oslo spesielt? Anonymkode: 0fe76...947
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #2 Skrevet 22. september 2019 spesiell * skrev litt fort her så kom litt skrivefeil Anonymkode: 0fe76...947
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #3 Skrevet 22. september 2019 Folk er mer guarda og private av seg og du kan handle på mange importsjapper. Du kan også gå på byen en hvilken som helst ukedag, og du møter ikke nødvendigvis noen du kjenner når du går ut døra selvom de bor rett i nærheten. Mye folk. Anonymkode: 4c59b...ece 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #4 Skrevet 22. september 2019 Det er vel ikke så mange som mener at Oslo er spesiell i kontinental eller internasjonal målestokk? Det har jeg aldri hørt noen påstå. I forhold til Berlin og London er Oslo selvsagt bare en provins. Når man snakker om Oslo som kulturby, er det sammenlignet med andre norske byer. Oslo har flest kulturtilbud i Norge, rett og slett fordi det er flere folk her. Det er også såpass mange innvandrere her at det er betydelig variasjon i mat, klesdrakt og bydelskultur. Anonymkode: 25c10...2f3 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #5 Skrevet 22. september 2019 Oslo er rikt på kultur men om det er positivt er en annen sak, kulturberikelsen går ikke i favør for kvinner og det tilfører heller ikke noe positivt til likestillingen og demokratiet som vi kjenner det i dag. Anonymkode: 09720...b48 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #6 Skrevet 22. september 2019 Det er i Oslo skuespillerne bor, musikerne, kunstnere etc. Det er i Oslo galleriene og landet museum er. Det er der talentene samles. Jeg påstår ikke at det ikke finnes talenter andre steder, men det er der operaen ligger. For de som ikke bor i Oslo må en reise for slike kulturtilbud. Da er det ikke store forskjellen på å sette seg på et fly til London, Køben eller til Oslo. Da faller ikke valget på Oslo for å si det sånn. Oslo kultur? Jeg er ikke spesielt begeistret for tigerstaden. De prøver for hardt, å menge seg med de andre hovedsteder, uten å ta innover seg, at de er en provins i sammenligning. Den geografiske plasseringen på kontinentet er temmelig perifer, språket vårt er ikke et stort språk, vi er helt i utkanten alle her på berget, Oslo inkludert, men det virker det ikke som de evner å ta innover seg. Det er det jeg legger i Oslo kultur, at de synes så godt om seg selv, og då dårlig om alle oss andre. De liksom lovpriser sin uvitenhet om resten av landet, manglende kunnskaper om geografi, dialekter ol. Det er på en måte som at mindre kunnskap en måtte ha, jo bedre er det. Anonymkode: 3b2f7...267 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #7 Skrevet 22. september 2019 På det (Ny)Norske teatret i Oslo kan mange av skuespillerne ikke snakke nynorsk om det så gjaldt om livet. Er det muuulig. Skikkelig nynorsk på bokmål, foråsidesånn. Ellers er det i Oslo i hvert fall kultur for å være svært proteksjonistiske med byggene sine. Nasjonalgalleriet fraflyttes fordi huset ikke er i skikk til å ta vare på de gamle maleriene; det blir ramaskrik. Bislett stadion er muggen og nedslitt og må pusses opp; det blir ramaskrik. Y-blokken må rives; det blir naturligvis også ramaskrik. Anonymkode: cd6f6...4c4 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #8 Skrevet 23. september 2019 Look a likes overalt det flaueste, synes jeg er sånn sør-amerikaner med bølger i håret og noe slikk i det for å ‘frevheve’ håret. De har ‘im sheshul’ Attitude, veldig tynne, karribean, style. Gitar.. seff gitar Noe annet er pakkiser med sånn pakkis-gange, også klesstilen deres. Den er så flau. ‘Yoyo jeg er kul, pluss at jeg er stygg, men det er min hemmelighet hihi’ Anonymkode: d9749...429
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå