Gå til innhold

Lærere, hva gjør dere når barnehagen er stengt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si at barnehagen er stengt pga planleggingsdag men skolen du jobber ved har ikke stengt. Hvordan løser dere det? Har man krav på fri? Selv (ikke lærer) så tar jo jeg enten avspasering eller en feriedag men det fungerer kanskje ikke for lærere?

Anonymkode: 589c5...836

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Ishm skrev:

Hørt om barnevakt?

Piss kommentar! Ikke alle har noen til å passe

Anonymkode: 8ec4c...1ff

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Finnes masse nettsider hvor unge ønsker å stå barnevakt. Tror du må utforske verden

Skrevet

Hos oss er det akseptert at barn er med disse dagene hvor skolen har plan.dag og barnehagen er strengt. Så har vi av og til hatt barn tilstede ved vanlig arbeidsdag også om dette er siste utvei. 

Anonymkode: eeec4...569

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk ha med barnet på skolen. Det var aldri noe problem. Hadde noe undervisning hvor barnet var med, men med papir og blyanter gikk det utmerket. Noen ganger var barnet med annen kollega, noen ganger i undervisningen.

Anonymkode: 04d37...d3c

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Ishm skrev:

Finnes masse nettsider hvor unge ønsker å stå barnevakt. Tror du må utforske verden

Ikke alle har råd?

Skrevet

Fri med lønn, så lenge samboer tar halvparten av dagene det gjelder. Kan ta fri uten lønn hvis jeg tar alle dagene. 

Anonymkode: 9e1dc...099

Skrevet

Barna blir med på skolen. Har aldri vært noe problem. 

Anonymkode: 42e89...0af

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle har råd?

Eh, neivel.. 

Har man barn, burde man ha råd til å betale en ungdom 100 kr/t i én dag altså.  

Anonymkode: 5700c...2b2

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eh, neivel.. 

En time ja. Nå var det kanskje snakk om mer enn 1 time eller? Slutt å vær så jævla nedlatende. Noen har faktisk ikke så mye penger.

Skrevet

På min skole opparbeider vi oss avspasering ved å ta vikartimer ved andre læreres fravær. Jeg bruker avspaseringen på slike dager som planlegging i barnehagen. Ellers tror jeg nok også det hadde vært ok å ta med barnet på jobb, men det blir fryktelig kjedelig for barnet.

Anonymkode: f5ece...794

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle har råd?

Mange som er fornøyd med en 50 lapp for dagen, Ikke alle krever høye sum.

som sagt! Utforsk verden, man kan avtale

Skrevet

Altså ; det gjelder jo alle arbeidstagere med barn når bhg har planleggingsdag/stengt det da. Man har jo ikke krav på fri med mindre ungene er sjuke. Slik er det å ha barn ( og det er fakta, ikke nedlatende kommentar) 

Man er nødt til å ha en back-up løsning, ting kan skje. Bhg kan brenne opp eller bli stengt pga store sykdomsuttbrudd også. Verden stopper ikke rundt småbarnsforeldre da, man må sjøl finne ei løsning. 

Anonymkode: dac9e...cb3

• Liker 4
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle har råd?

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En time ja. Nå var det kanskje snakk om mer enn 1 time eller? Slutt å vær så jævla nedlatende. Noen har faktisk ikke så mye penger.

Ts spør hva lærere gjør når barnehagen er stengt. TS spør ikke hva folk som ikke har barnevakt gjør, eller hva folk som ikke har råd til barnepass gjør.

Om du ikke liker svarene får du lage deg en egen tråd der du spør hva folk uten verken slekt, bekjente eller penger gjør.

I det minste får du lese svarene skikkelig før du hisser deg opp.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

La oss si at barnehagen er stengt pga planleggingsdag men skolen du jobber ved har ikke stengt. Hvordan løser dere det? Har man krav på fri? Selv (ikke lærer) så tar jo jeg enten avspasering eller en feriedag men det fungerer kanskje ikke for lærere?

Anonymkode: 589c5...836

De gjør vel det samme som de som jobber i barnehage gjør, når det er planleggingsdag og de må være på planleggingsdagen, mens barna ikke får komme dit - de får barnevakt eller avtaler i god til, slik at partneren kan være hjemme. 

Skrevet
1 time siden, absinthia skrev:

De gjør vel det samme som de som jobber i barnehage gjør, når det er planleggingsdag og de må være på planleggingsdagen, mens barna ikke får komme dit - de får barnevakt eller avtaler i god til, slik at partneren kan være hjemme. 

Det vil si det alle andre som har barn i barnehage eller skole gjør. Man må finne en løsning. Med barn både på skole og i barnehage, som ikke har alle planleggingsdager samtidig, er det 7-8 dager per år i vår familie. 7-8 dager hvor begge foreldre selvsagt skulle ha vært på jobb, så da må vi prøve å finne andre løsninger.

Anonymkode: 47749...81d

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, neivel.. 

Hvis barnehagen har stengt, men ikke skolene, da er vel også de fleste ungdommer på skolen da i det tidsrommet en trenger barnepass... Kanskje ikke det beste forslaget å komme med i en slik situasjon. 🤔

Jeg har ikke barn, så jeg er kanskje ikke den rette til å svare... men hvis en ikke har noen som kan passe på barnet, finnes det da kanskje type dag park? Det er vel også dagmammaer som kan passe barnet. I noen tilfeller så kan barnet være med mor eller far på jobb. 

Anonymkode: 99921...c76

• Liker 3
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet

Lærere kan jo også bli syke. Finnes vikarer

Skrevet

Besteforeldre, eller barnet ble med meg eller far på jobb. Var da bare de i timene jeg hadde undervisning, var ikke der i undervisningsfrie timer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...