AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #1 Skrevet 22. september 2019 Er det noen her som har erfaring m barn og audition, eks i NRK? Tenker på barn under 10 år som er blitt bedt om å komme på audition etter en søknadsrunde som aktuell kandidat til serier ol. (Trenger ikke høre om meninger rundt emnet, kun ute etter erfaringer.) Anonymkode: 29e9e...398
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #2 Skrevet 22. september 2019 Jeg var selv en gang som liten, fikk ingen rolle, men det var en spennende opplevelse. Når jeg ser tilbake på det skulle jeg ønske foreldrene mine hadde fått meg til å lese gjennom søknadsbrevet igjen en dag eller to før auditionen. Det hadde jo gått ganske lang tid fra det var sendt, så jeg husket ikke helt hva som sto i det. På auditonen tok de utgangspunkt i søknadsbrevet, så det hadde vært nyttig om jeg hadde det friskere i minne. Det er jo ikke sikkert de gjør det på samme måte nå, men det skader ikke å forberede det man kan forberede. Anonymkode: 8e208...eb6 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #3 Skrevet 22. september 2019 Ja, tok frem søknaden og så på bildet som han/vi sendte inn. Var et vanlig bilde av slik barnet ser ut, ikke oppstilt el. Står kun litt om aktiviteter i søknaden, at han liker opptre, hva han har gjort og om andre aktiviteter som fotball ol. Fikk Mail om at barnet var en aktuell kandidat og tid til audition. Sto i brevet at de ikke ville fortelle noe om rollene enda, vil ikke ha innøvde barn. Barnet skal inn i 45-60 min. Vi tar det som en opplevelse, ikke fokus om å komme på TV, er sikkert mange andre som er kalt inn til audition. Anonymkode: 29e9e...398
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #4 Skrevet 23. september 2019 Når de ber barn på audition, så vil de se et ekte barn på godt og vondt. De vil ikke ha en oversminket 7 år gammel selfiejente, eller en fjasegutt i liksomdress. Ha vanlige klær, ikke kjøp noe nytt. Si at han skal være seg selv, og lytte til de voksne. At barnet kan samarbeide med voksne og ta instruksjoner lett, er superviktig og kan make or break mellom 2 barn som er like gode skuespillere. Min erfaring er at barna får en fin opplevelse med positive og oppmuntrende voksne i norsk kulturliv. Aldri prat til barnet som om det er garantert at den får rollen. Fokuser kun på hvor gøy det vil bli på audition, og i ettertid kan den få godord og at du håper han blir valgt. Anonymkode: 2489b...8d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå