Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Positiv el test igår lørdag. Sex onsdag-fredag-lørdag. 

Igår kjente jeg el-smerter hele dagen, trodde egentlig det var mensen som meldte sin ankomst siden jeg slutta på p-pillen nettopp. Tok en el test som viste smilefjes. Har ømme bryst og sikkelig sexlyst. 

Jeg er 25 år, mannen min noen år eldre. 

Sist vi prøvde å bli gravide gikk det med engang.

hvor stor sjangs i % kan man tippe det er for å bli gravid? 

Noen her som har hatt sex på el-dagen hvor det ikke har gitt positiv test?

Anonymkode: 4c860...d73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir alltid kåt når jeg har eggløsning:) 

Anonymkode: 1ddb3...bf4

Skrevet

Og ja, det er mulig egget lever 24 timer 

Anonymkode: 1ddb3...bf4

Skrevet

De sier vel at det er 25% sjanse hver gang med har eggløsning. Så der har du svaret. Utenom det så kan spermen leve opptil 3-5 dager hvor den venter på egget og ernærer seg på EL slimet. Egget slippes og lever i 24 timer. 

Anonymkode: b33f4...685

Skrevet

Har truffet på EL vær måned i 7 måneder, fortsatt ingen positiv graviditetstest... 

Er 25-30% sjanse vær mnd, gjennomsnitt for hvor lang tid det tar er på 7mnd, så kan ta 1mnd eller det kan ta 14mnd, helt normalt, akkurat som alt mellom😊 de sier vel at 80-90% av friske blir gravide innen 1 år.

Anonymkode: 6515e...eda

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har truffet på EL vær måned i 7 måneder, fortsatt ingen positiv graviditetstest... 

Er 25-30% sjanse vær mnd, gjennomsnitt for hvor lang tid det tar er på 7mnd, så kan ta 1mnd eller det kan ta 14mnd, helt normalt, akkurat som alt mellom😊 de sier vel at 80-90% av friske blir gravide innen 1 år.

Så kjedelig, sikkert utrolig slitsomt når det drøyer ut i tid. 😥 

Regner med du bruker EL-tester? Hvor ofte har dere sex rundt EL? Har du blitt gravid før? Isåfall hvor lang tid tok det da? 

Hehe liten spørreundersøkelse nesten, men synes det er interessant 😊

Skrevet

20-25% sjanse hver måned hvis alt klaffer. Vi har blitt gravide på 1., 3., 1. og 3. Forsøk.  Mistet to ganger. Brukte ikke el-tester. Logget symptomer i appen Flo. Regelmessig mens. Sex annenhver dag fra mensslutt til mensstart. 

Anonymkode: 2fbb1...0f0

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kjedelig, sikkert utrolig slitsomt når det drøyer ut i tid. 😥 

Regner med du bruker EL-tester? Hvor ofte har dere sex rundt EL? Har du blitt gravid før? Isåfall hvor lang tid tok det da? 

Hehe liten spørreundersøkelse nesten, men synes det er interessant 😊

Utrolig kjedelig og slitsom ja😔

Bruker EL tester ja, sex ca annenhver dag i fertil periode, noen ganger flere dager på rad. Prøver å legge opp mer stemning og spontaniteten nå som det har drøyd, da det fort blir «mekanisk» og føles som «en plikt» og at det «ikke kommer til å funke uansett»😅

Har vært gravid før, da mens jeg gikk på p-pilla, så uhell(ikke slurv med pillene) Endte med abort... Men var en annen mann og  var før jeg fikk problemer med blandt annet endometriose, så kan ikke vite om det er Endo/operasjoner/helsa eller om det er mannen det står på.

(har forresten slitt med Endo siden ungdomsskolen, bare udiagnostisert, så hadde nok det som en faktor da også)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...