Gå til innhold

Er dette psykisk vold? Straffe bamsen til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En dame i USA prøvde å se hva som skjedde om hun "banket" bamsen til sin toåring hvis han ikke ville spise. Jeg ble helt skremt selv, og jeg er voksen. Jeg kjente et skikkelig ubehag i brystet når jeg så videoen. Hadde dette vært grunn til å kontakte barnevernet i Norge? Det er jo en trussel egentlig. Moren sa at hun ikke gjør det mer fordi det virket bare den ene gangen, og at hun tror ikke det ville vært bra for sønnen. 

Anonymkode: 378e0...233

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette er psykisk vold! 

• Liker 11
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En dame i USA prøvde å se hva som skjedde om hun "banket" bamsen til sin toåring hvis han ikke ville spise. Jeg ble helt skremt selv, og jeg er voksen. Jeg kjente et skikkelig ubehag i brystet når jeg så videoen. Hadde dette vært grunn til å kontakte barnevernet i Norge? Det er jo en trussel egentlig. Moren sa at hun ikke gjør det mer fordi det virket bare den ene gangen, og at hun tror ikke det ville vært bra for sønnen. 

Det er psykisk mishandling ja. Men kvinnen selv innser tilsynelatende at det ikke er en god måte å gjøre det på.

• Liker 5
Skrevet

Ja det er det !

Barnet er ikke utviklet nok kognitivt til å forstå forskjellen mellom liksom og lek.

Som igjen påvirker stress nivået i hjernen, og kan sammenlignes med en voksen person som er vitne til tortur/vold/utpressing.

Fordi at bamsen er noe barnet føler omsorg for/tilknytning til, og kan være skadelig for barnet på lang sikt.

Heldigvis for barnet, så stoppet moren med dette..

Anonymkode: 5f196...2cb

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Ja, det er helt klart  psykisk mishandling.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja. Men det er veldig mye som er helt lovlig i USA, som ville ha medført straff i Norge når det kommer til barneoppdragelse. 

Skrevet

Bra det ikke bare er jeg som syns det. :(  Når voksne mennesker blir skremt av det hun fjør (meg!), så er det selvfølgelig skummelt for en toåring å se mamma banke bamsen din. 😢 Helt grusomt at noen foreldre gjør sånt. Jeg blir så lei meg.

• Liker 3
Skrevet

Denne moren burde fått veiledning, helt klart. 

Anonymkode: b347d...3af

• Liker 4
Skrevet

Det var kødd. Hun skulle bare se denne ene gangen hva som skjedde.  Barn tåler mye.

Men ikke greit hvis dette er slik hun oppdrar han.

Anonymkode: ab952...a0d

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, n_97 said:

Ja. Men det er veldig mye som er helt lovlig i USA, som ville ha medført straff i Norge når det kommer til barneoppdragelse. 

Og "tilfeldigvis" har USA som eneste land i verden ennå ikke ratifisert barnekonvensjonen.

Anonymkode: f50c5...7bd

• Liker 2
Skrevet

Én gang gjør ingenting :)Så det går helt fint med dette barnet om det får en normal oppdragelse. Ikke noe grunn til å kontakte bv. 

Gjør noen sånne ting flere ganger mot et barn, blir det mer alvorlig.

Anonymkode: 92daf...811

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Flere ganger er mishandling. Én gang, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...