Gå til innhold

musikk i kirke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva musikk skal dere har i kirken? vi lurer litt på en trompetist eller saksofonist i tillegg til orgel. noen forslag til sanger. Ellers noen som har forslag til fine salmer en kan bruke, som er lette for forsamlingen å synge? Forsanger? Noen som ellers planlegger noe " underholdning" i kirken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har veldig lyst å få noen til å synge brudemarsj fra Lødingen til inngangsmarsj, solosang: Josh Groban You raised med up, og en som spiller Brazz Brothers Bruremarsj på trompet som utgangsmarsj.. Men om det blir, er en annen sak... :wink:

Skrevet

vet du kor en kan få hørt bruremarsj fra Lødingen og Brazz brothers bruremarsj. har hørt så mange si at de er fine, men jeg finner de ikke???

Skrevet

Brudemarsj fra lødingen kan du høre på orkdalsmenighetene sine sider, men det er kun orgel og uten vokal. Brudemarsj fra lødingen er det Halvdan Sivertsen som synger.. tror ikke det er noen plass på nettet du kan høre sangene uten å måtte betale for de eller laste de ned ulovlig. Men et tips kan jo være å gå på bibliotek og låne CD`ene. Er på Brazz brothers sin cd Norwegian Air, og Kjærlighetslandet til Halvdan Sivertsen.

Skrevet

Vi skal ha det helt enkelt i kirken. Kun orgelmusikk og salmer.

Men det kan være fint med solistinnslag! Trompet er fint og litt høytidelig i kirken.

Skrevet

Vi hadde det helt enkelt i kirken, men valgte å ha det litt uvanlig til inngang og utgangs marsjen. Til inngangen ble det spilt Amazing Grace og til utgangen Maries Wedding, begge på sekkepipe.

Har vært i mange bryllup hvor det har vært innslag med Solist og det er utrolig flott! Minerva hadde forøvrig en utrolig dame til å synge i kirken når hun giftet seg :-)

Skrevet

Vi skal ha en profesjonell fiolinist som skal spille to soloinnslag. I tillegg skal han akkompagnere orgelet på inngangs- og utgangsmusikk. Jeg har ellers alltid drømt om å ha fiolin i kirken når jeg gifter meg, har sett det på mange Hollywood-filmer... :wink:

Skrevet
Vi hadde det helt enkelt i kirken' date=' men valgte å ha det litt uvanlig til inngang og utgangs marsjen. Til inngangen ble det spilt Amazing Grace og til utgangen Maries Wedding, begge på sekkepipe.[/quote']

Sekkepipe er utrolig kult! :-)

Hjelper når smarte slektninger gifter seg med profesjonelle operasangere! Hadde aldri hørt henne før, stolte på slektas anbefalinger. Og de hadde helt rett! Ble akkurat det 'lille ekstra'! :-D

P.S. Jeg skulle gjerne hatt f.eks. Birkalåten som inngangsmarsj, men fikk beskjed av organisten om at orgelet i kirken var i så slett stand at det ikke ville bli pent.

Lurt å sjekke med kirken hva orgelet tåler, om akustikken er spesielt dårlig egnet for noen typer instrumenter osv!

Skrevet

Da vi giftet oss for snart 3 år siden hadde vi inngangsmarsj fra en Midstsommernattsdrøm og utgangsmarsj av Brazz Brothers spilt på trombone og piano.

Foruten 3 vakre salmer hadde vi også "Say a little prayer" og "I only want to be with you". sunget av en solist (svigerianna mi)...

Vi fikk masse positive tilbakemeldinger... og var veldig fornøyde selv....

Lykke til med valget av musikk til alle!

Skrevet

Minerva: Jeg har også fått tips om at jeg bør bruke Birkalåten som utgangsmarsj, men jeg har ikke hørt denne selv.....

Vet du om noe plass der jeg kan finne den. Har fått pianonotene til den, men spiller kun sax selv og fikk ikke noe godt inntrykk av låta når jeg prøvde å spille den.......

Gjest Helline
Skrevet

Vi skal ha strykekvartett i stedet for orgel. Gammel steinkirke, så det blir fint!

Skrevet

Vi skal ha orgel inn/ut (mendelsohn og purpose), mens min onkel skal spille trompetsolo av "You raise me up" (J. Groban)...muuulig min kusine skal synge! :wink:

Tror det kan bli flott!!!

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vanlig kirkeorgel, og så har vi et kor på 10-15 personer som forsangere på salmene.

Skrevet

Vi skal ha fiolinist og han skal spille to sanger fra Secret Garden og Gabriels Obo (fra The mission blandt annet)

Kanskje en fjerde sang også, men det vet vi ikke hvilken blir enda.

Gjest Praxis
Skrevet

Vi skal ha Gabriels Oboe til inngang (på fiolin, og med komp), 2 musikkinnslag (Fields of Gold, Eva Cassidy-versjonen, og Hallelujah). Uthang usikker. Tips?

Skrevet

Vi skal ha et solistinnslag.One hand, One heart (fra West side story) for sang og orgel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...