Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jeg har startet på prosessen med å omskoleres p.ga av sykdom, og kom til å tenke på at det vil stå et ganske stort hull på CV siden jeg har vært sykemeldt i over et halvt år. 

Vil jo mest sannsynlig få spørsmål om dette på fremtidige intervju og lurer på om hvordan jeg skal forklare dette? Bare si at det var en lang periode med sykdom, som jeg er friskmeldt fra nå? Trenger jeg å utdype det mer? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, Thjelp skrev:

Så jeg har startet på prosessen med å omskoleres p.ga av sykdom, og kom til å tenke på at det vil stå et ganske stort hull på CV siden jeg har vært sykemeldt i over et halvt år. 

Vil jo mest sannsynlig få spørsmål om dette på fremtidige intervju og lurer på om hvordan jeg skal forklare dette? Bare si at det var en lang periode med sykdom, som jeg er friskmeldt fra nå? Trenger jeg å utdype det mer? 

Ja, det er det jeg har fått beskjed om fra min karriereveileder. Man behøver ikke gå i detalj, fordi alle vet hva det vil si å gå på en smell innimellom. Et halvt år er ikke så galt. 

Kjenner en som hadde store alkohol og voldsproblemer da han var i den forrige jobben. På intervju til ny jobb hadde hans referanse fra den gamle jobben sagt til arbeidsgiver at han hadde alkohol og voldsproblemer. Han hadde blitt konfrontert med dette, og hadde svart: ja, det stemmer, men jeg har det ikke lenger. Han fikk jobben 😂

Men hvis du skal omskoleres, dvs. studere til noe annet, så vil jeg innstendig be deg om å vurdere om du får til å jobbe en liten prosent i en deltidsstilling, bare så du ikke faller helt ut av arbeidslivet. Jeg fikk omskolering og jobbet ikke, og det har ført til at jeg til tross for nytt fagfelt sliter med å få jobb, rett og slett på grunn av svak tilknytning til arbeidslivet over mange år.

Anonymkode: 20cad...d1e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...