Gå til innhold

Sex i forhold som har vart i mange år. Er det for mye å kreve av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir utrolig irritert og ikke minst skuffet. Mannen nevner titt og ofte at det er lenge siden sex. Men samtidig ligger han som et slakt på sofaen, melder seg ganske ut mtp daglige gjøremål og det å «se» meg og barna i det daglige. Grinete er han også, og svært lite interessert i meg. 

Så prater han om sex. Nei vet du hva, det kan du se veldig langt etter, for noe så turn off å være sofagris og grinete gubbe. Og ikke minst er det lurt å legge inn ett komplement hvertfall til sin kjære. 

Flere enn meg som tenker sånn? Har mest lyst til å si det direkte til ham. Føler sexen blir en forpliktelse, og føler meg «brukt»

Anonymkode: ee0cb...194

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så enig, så enig! 😃

Anonymkode: efa3a...cd8

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg blir utrolig irritert og ikke minst skuffet. Mannen nevner titt og ofte at det er lenge siden sex. Men samtidig ligger han som et slakt på sofaen, melder seg ganske ut mtp daglige gjøremål og det å «se» meg og barna i det daglige. Grinete er han også, og svært lite interessert i meg. 

Så prater han om sex. Nei vet du hva, det kan du se veldig langt etter, for noe så turn off å være sofagris og grinete gubbe. Og ikke minst er det lurt å legge inn ett komplement hvertfall til sin kjære. 

Flere enn meg som tenker sånn? Har mest lyst til å si det direkte til ham. Føler sexen blir en forpliktelse, og føler meg «brukt»

Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor gamle er dere?

Anonymkode: e1e5a...bd7

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor gamle er dere?

Vi er i tidlig 40 årene/sent i 30 årene. Vært sammen i ca 10 år

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var tidlig å slutte med å ha sex, dere har mange år foran dere. 

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du holder deg seg fit og ligger ikke på sofaen med andre ord. Du er et skup for andre menn?

• Liker 2
Skrevet

Ikke feil å tenke sånn nei.

Jeg er helt lik selv og har sagt ifra en million ganger, men til ingen nytte. De gangene har prøver på kosing så forventer han fortsatt sex. Lengste perioden var vel 5 måneder, en blir jo møkk lei. 

Men jeg har dessverre ingen løsning for deg. Alt går inn det ene øret ut det andre. Har han gjort det han skal i løpet av en dag så står han der som en stolt hane å forventer belønning 😂 

Anonymkode: 21eba...698

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var tidlig å slutte med å ha sex, dere har mange år foran dere. 

Vi har ikke sluttet med sex altså, men merker at det går lengre tid mellom. Og jeg setter meg også noe på bakdørene her, da jeg ærlig talt synes han bør begynne å skjønne at sex ikke er en rutine og en forpliktelse. Man må faktisk legge igjen litt innsats 

• Liker 1
Skrevet

Bakdørene skulle det være 🙈

• Liker 3
Skrevet

Bakføttene!!! Hahaha, auto correct

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, bandit skrev:

Så du holder deg seg fit og ligger ikke på sofaen med andre ord. Du er et skup for andre menn?

For en tolkning 😂😂

Les innlegget mitt en gang til.

• Liker 1
Skrevet

For en tolkning 😂😂

Les innlegget mitt en gang til.

Slik du skriver så er tolkningen på sin plass. Det virker som du tenker at alt han gjør er feil og det du gjør er rett. Det er sjeldent slik. Kan det være en grunn til at han er grinete mon tro? Har en en grunn til å gi deg de komplimentene du ettersøker? Kanskje greit å gå litt i seg selv også?

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er noe eldre og har vært sammen omtrent dobbelt så lang tid. Vi har fremdeles et aktivt sexliv, og årsaken er akkurat det du etterlyser. 

En fyr som ligger på sofaen, ikke er engasjert i verken deg eller i fellesskap, hvem tenner på slikt? 

Å holde et forhold levende på alle måter krever faktisk litt innsats. Å gi lite, for så å klage på lite sex, det fører bare til... antagelig enda mer irritasjon, og enda mindre sex. 

Anonymkode: c6f3b...2d0

• Liker 6
Skrevet

Vi er noe eldre og har vært sammen omtrent dobbelt så lang tid. Vi har fremdeles et aktivt sexliv, og årsaken er akkurat det du etterlyser. 

En fyr som ligger på sofaen, ikke er engasjert i verken deg eller i fellesskap, hvem tenner på slikt? 

Å holde et forhold levende på alle måter krever faktisk litt innsats. Å gi lite, for så å klage på lite sex, det fører bare til... antagelig enda mer irritasjon, og enda mindre sex. 

Hva gir du selv da? Er så lei av å lese om at kvinner forventer at mannen skal gjøre ditt og datt, men selv ligger de også på sofaen med dip-flekker på toppen og lurer på hvor komplimentene blir av...

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, bandit skrev:

Hva gir du selv da? Er så lei av å lese om at kvinner forventer at mannen skal gjøre ditt og datt, men selv ligger de også på sofaen med dip-flekker på toppen og lurer på hvor komplimentene blir av...

Selvfølgelig akkurat samme innsats. Å få et forhold til å fungere krever to som jobber for det. 

Jeg er heldig som har en mann som forstår det. Jeg ser som regel kvinner som vet dette, men menn som tror det holdt med innsatsen de la inn i starten. Da var det visst de som måtte jobbe mest, i noen uker, så resten av livet bør visst kvinner gjøre gjengjeld. De har gjort sitt. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig akkurat samme innsats. Å få et forhold til å fungere krever to som jobber for det. 

Jeg er heldig som har en mann som forstår det. Jeg ser som regel kvinner som vet dette, men menn som tror det holdt med innsatsen de la inn i starten. Da var det visst de som måtte jobbe mest, i noen uker, så resten av livet bør visst kvinner gjøre gjengjeld. De har gjort sitt. 

Akkurat, det krever samme innsats men det virker ikke alltid som at kvinner her inne tenker der samme. Et forhold krever konstant pleie fra begge parter for at det skal fungere. Den som tror noe annet tar helt feil. 

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du flink til å legge inn komplimenter? Innlegget ditt er preget av en negativ holdning til gubben. Negativt bygger negativt og begge trenger å dytte inn noe positivt for å snu skuta. 

Det høres ut som om ekteskapet og familien er på full fart ned i dass. Når man har barn så er det en vei som er veldig ugrei.

Jeg foreslår samlivskurs. Begge trenger å oppgradere kommunikasjonen. Dere er nødt til å feste grep nå og gjøre positiv innsats.

At han kan se langt etter sex er bare trist. Han trenger kos, og hvor langt ønsker  du egentlig at han skal se? Til nabohuset?

Problemet sitter hos begge to, og ikke minst hos deg selv. Det virker ikke som om du ønsker å være den kosedama gubben din trenger, og han har kanskje ikke overskudd til å være den spretne mannen du vil ha. Får gubben din nok søvn og trening? Er det noe med jobben som sliter for hardt? Blir han fanget av internettet eller noe sånt? Mangler han motivasjon som familiefar?

Jeg synes du skal være tydelig og si fra om at ekteskapet er på vei til å bli ødelagt og si at dere er nødt til å ta grep og melde dere på samlivskurs. Dere har jo barn, og jeg tror barna vil tape dersom ikke dere vil vinne.

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle her henger seg opp i at han er en sofagris, men det store (og ikke sjokkerende) problemet er jo at ha ikke gjør noe av de daglige gjøremålene og at han trekker seg unna ungene også. Oj, det er så mange sånne forhold rundt om.

Også begynner noen og spørre om du gir han komplimenter og om du gjør deg attraktiv for han. Har ingen råd. Vet bare at det skal mye til for at jeg mister lysten, men en som gir ganske så blaffen blir jo bare et irriterende moment i huset.

• Liker 7
Skrevet
6 timer siden, bandit skrev:

Godt spørsmål. Hadde hun vært et skup for andre menn, hadde hun vel vært sammen med en brukandes fyr?

Anonymkode: 94f8c...290

Skrevet

Hei

Ja noe er anderledes i deres forhold, det merker og ser du. Men husk at verken du eller han kan se hva enn tenker, så dialog for å finne ut e vell en god start?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...