AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #1 Del Skrevet 21. september 2019 Har aldri flydd før, men neste helg skal jeg ut of fly. Skal fly fra Oslo-Trondheim og skal kun ha med håndbagasje. Hva er egentlig lov å ha med av sminke? Har søkt litt rundt på Avinor ol. men finner ikke helt ut det jeg trenger å vite. Gjelder maskara og øyebrynspomade som væske? Kan man ha med ubegrenset mengde ting med væske så lenge det får plass i en 1 liters pose? Anonymkode: 7a6c1...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ana0603 Skrevet 21. september 2019 #2 Del Skrevet 21. september 2019 (endret) Alt som er skarpt er forbudt (for eksempel saks). Du kan ta med flere flasker med væske, opp til 1000 ml, men hver flaske kan ikke overstige 100 ml... parfyme, hårskum, maskara og sånne ting regnes også som væske. Endret 21. september 2019 av ana0603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #3 Del Skrevet 21. september 2019 Per sminketing kan maks være 100 ml. Det er små plastposer ved sikkerhetskontrollen, som du kan legge tingene oppi (du kan bare ha én pose med sminkesaker). Er god plass i de posene. Så du kan ikke ta med en håndkrem som er mer enn 100 ml, shampoo som er mer enn 100 ml, etc. Er flere butikker som selger sånne små plastbeholdere som du kan ta væske og kremer oppi (Normal, apotek, Jula etc.). Anonymkode: d79ac...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 21. september 2019 #4 Del Skrevet 21. september 2019 Hver enhet kan kun romme 100 ml, og alt må få plass i en pose på en liter. Regner med du har lest dette siden du har undersøkt hos Avinor, men legger det ved likevel; "Hva regnes som væske? Alt som er flytende, smørbart eller i gassform omfattes av reglene for væske. Frosne væsker regnes fortsatt som væsker. Eksempelvis vann, brus, vin, smørepålegg, gelé, krem, deodorant, parfyme, lipgloss, mascara, tannkrem, barberskum, spraybokser og gjenstander med lignende konsistenser. Beholdere som inneholder væske sammen med noe annet, for eksempel hermetisk frukt i lake, regnes også som væske." https://avinor.no/flyplass/praktisk-informasjon/planlegg-reisen/bagasjeregler/vasker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 22. september 2019 #5 Del Skrevet 22. september 2019 Jeg har den vanlige daglige sminken i en vanlig sminkepung (mascara, pudder, lipgloss osv) uten at den noen gang har vært utsatt for "gransking". Jeg tar den ikke ut av kofferten engang. I tillegg har jeg sjampo, deo osv i en ziplock-pose på en liter, og har alt dette i reisestørrelse (100 ml). Denne må ut av kofferten når du passerer. Sitter akkurat nå på G.moen og har passert gjennom security både her og i København uten vansker (+ barberhøvel som det var diskusjon om her om dagen....) God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå