Gå til innhold

Barnerommet, inspo og tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt hus og mini skal endelig få eget soverom. Jeg skal male fjell på den ene veggen, i rosa/mørk rosa og grå/greige toner med en "himmel" som er lys blå-grønn. Jeg lurer på om jeg skal ha samme farge som himmelen på de resterende veggene slik at himmelen liksom fortsetter, eller male en annen farge? Hvit er jo da den mest praktiske, men gah, jeg hater hvit. I tillegg vil jeg legge nytt gulv, men vil ikke legge veldig mye penger i det siden gulvet som er nå ser greit ut. Jeg hører at laminat er billigere enn parkett, men mamma syns laminat oppleves som så kaldt... Så jeg vurderer også teppefliser (som kan legges løse og dermed skiftes ut ved søl/uhell osv). Dette vurderer jeg også på vårt soverom for en lunere følelse 🙂

Så, ja... Innspill og tips? 😅 

Anonymkode: a3c99...751

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å male i de fargene man sover best i? 

Anonymkode: 71e0a...599

Skrevet

Ville hatt hvit i første omgang(på de resterende veggene). Veggene fylles jo opp med hyller, bilder, tegninger og kommoder. Gjør vel ingenting om de er hvite.

Ville heller hatt matter/tepper enn teppegulv. Særlig at man gidder å skifte dem ut ved behov... Synes ikke laminatgulv virker kaldt. Sikkert en gammeldags mening. Hvis gulvet ser greit ut, why bother?

Anonymkode: 413f4...fb6

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å male i de fargene man sover best i? 

Anonymkode: 71e0a...599

Som blått og grønt...? 

Skrevet

Jeg ville dratt "himmelen" videre opp i taket, å male taket i samme farge som veggen er faktisk utrolig stilig! 

Skal også ha teppefliser på alle soverom, vi har robotstøvsuger som støvsuger daglig uansett, og så lenge man støvsuger ofte nok er det ikke verre mtp allergi. Mye bedre for ungene å leke på gulvet, bedre å gå på, lyddempende osv. 

Anonymkode: 1a5c4...0c2

• Liker 1
Skrevet

Ville hatt hvit i første omgang(på de resterende veggene). Veggene fylles jo opp med hyller, bilder, tegninger og kommoder. Gjør vel ingenting om de er hvite.

Ville heller hatt matter/tepper enn teppegulv. Særlig at man gidder å skifte dem ut ved behov... Synes ikke laminatgulv virker kaldt. Sikkert en gammeldags mening. Hvis gulvet ser greit ut, why bother?

Hvitt er kaldt og sterilt, ingen grunn til hvite vegger på barnerom :) unger liker farger! 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, tenkte i grunn også at det er en gammeldags mening 🤭 Gulvet er fra byggeår (1996) og lite slitt - som jeg mener med at det ser greit ut. Det er ikke fint, og siden listene uansett skal bort så tenker jeg det er like greit å ta gulvet samtidig fremfor å vente. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville dratt "himmelen" videre opp i taket, å male taket i samme farge som veggen er faktisk utrolig stilig! 

Skal også ha teppefliser på alle soverom, vi har robotstøvsuger som støvsuger daglig uansett, og så lenge man støvsuger ofte nok er det ikke verre mtp allergi. Mye bedre for ungene å leke på gulvet, bedre å gå på, lyddempende osv. 

Lyddemping er et godt argument, du! Har leilighet i kjelleren, og det er ikke kjempegodt isolert i mellom. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lyddemping er et godt argument, du! Har leilighet i kjelleren, og det er ikke kjempegodt isolert i mellom. 

For ikke å snakke om når vi skal liste oss inn å titte om kvelden 🤭

Skrevet

Ja, tenkte i grunn også at det er en gammeldags mening 🤭 Gulvet er fra byggeår (1996) og lite slitt - som jeg mener med at det ser greit ut. Det er ikke fint, og siden listene uansett skal bort så tenker jeg det er like greit å ta gulvet samtidig fremfor å vente. 

Laminatgulv ER kaldt, det har ingenting med mening å gjøre, men fysikk :) Parkett er varmere, fordi det er treverk. Laminat er ikke det, og dermed føles det kaldere. Kork virker veldig mye varmere feks. Det handler om hvor mye varme gulvet tar opp fra føttene våre. Vi skal selv ha laminat i resten av huset, tar meg ikke råd til parkett med små barn og hund, men på barnerom der de leker mye på gulvene må jeg ha teppefliser :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For ikke å snakke om når vi skal liste oss inn å titte om kvelden 🤭

Sant :) Og når det er stoffer (gardiner, tepper osv) i et rom, så absorberes luftlyd også bedre. Feks. prat e.l. Jeg vil jo svært gjerne ha det på vårt soverom så det går ann å snakke eller ha sex uten at all lyden spres i hele huset 😛 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Laminatgulv ER kaldt, det har ingenting med mening å gjøre, men fysikk :) Parkett er varmere, fordi det er treverk. Laminat er ikke det, og dermed føles det kaldere. Kork virker veldig mye varmere feks. Det handler om hvor mye varme gulvet tar opp fra føttene våre. Vi skal selv ha laminat i resten av huset, tar meg ikke råd til parkett med små barn og hund, men på barnerom der de leker mye på gulvene må jeg ha teppefliser :) 

Åh, takk for utdypende informasjon! Det var kjekt å få det forklart, jeg har i grunn bare trodd det var noe mamma *følte*. Men da føler jeg meg ganske sikker på teppefliser, altså. Men det er en verden jeg har null peiling på - har du innspill på hvordan skille på bra/dårlig, evt er det skille der? Noe vesentlig jeg bør være obs på? Vi bør nok bestille det på nett, da det ikke er mange forhandlere av slikt her vi bor! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...