Gå til innhold

4 år, syk 3 ganger med en ukes mellomrom hver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Jeg har en 4åring. Hun var nesten ikke syk i fjor og hittil i år. Men plutselig har hun vært syk tre ganger siden oppstart i barnehagen i midten av august. Begge de to tidligere rundene har vart 4-5 dager med høy feber, ikke så mye forkjølelsessymptomer men litt. Det var 1 ukes opphold mellom de to første rundene, og nå er det 1 uke siden feberen forsvant forrige gang og nå har hun feber igjen. Altså 3 ganger febersyk på 3-4 uker! 

Hva er dette? Bør jeg være bekymret? Noen som har opplevd liknende? 

Anonymkode: ab9ac...690

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske vanlig med en runde med sykdom ved barnehage oppstart etter ferie. Mangr foreldre holder ikke barna hjemme lenge nok etter sykdom, derfor blir barn ofte syke igjen. 

Anonymkode: ee5c3...968

Skrevet

Ja, kan man karakterisere dette som én runde? Det oppleves som ganske heftig, særlig siden hun har vært lite syk det siste året.

Episodene har vært ganske like hver gang, mens denne siste foreløpig ser litt mildere ut. Kan det være et virus som bruker flere feberepisoder på å gi slipp? Jeg krysser fingrene for det.

Hvis jeg skal være ærlig så er jeg skremt inn til beinet etter et googlesøk. Da har hun nemlig kreft.. særlig fordi hun har klaget litt på vondt i beinet også den siste uken. 

Skrevet

Helt vanlig. To runder med omgangssyken, forkjølelse og nå et hals virus som har gjort at hele familien har mistet stemmen.  Sånn har det hvert siden august. Vi har de bare 50 % og hjemme hos mor har de også hvert syke. Jeg er den som aldri er syk,  men nå er jeg på andre runde med forkjølelse 🙈

Anonymkode: e1e41...0e1

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei 

Jeg har en 4åring. Hun var nesten ikke syk i fjor og hittil i år. Men plutselig har hun vært syk tre ganger siden oppstart i barnehagen i midten av august. Begge de to tidligere rundene har vart 4-5 dager med høy feber, ikke så mye forkjølelsessymptomer men litt. Det var 1 ukes opphold mellom de to første rundene, og nå er det 1 uke siden feberen forsvant forrige gang og nå har hun feber igjen. Altså 3 ganger febersyk på 3-4 uker! 

Hva er dette? Bør jeg være bekymret? Noen som har opplevd liknende? 

Helt vanlig,spsielt ved oppstart i barnehagen. 

Skrevet
35 minutter siden, DEN NAKNE GARTNER skrev:

Helt vanlig,spsielt ved oppstart i barnehagen. 

Jeg var nok litt uklar i første innlegg. Hun har gått i barnehage i 3 år, men dette har skjedd i oppstart etter sommerferien. Så hun er ikke helt fersk med barnehagebassilusker. 🙂

Blir en tøff høst hvis vi skal fortsette sånn, men så lenge det ikke er noe alvorlig så tar jeg det på strak arm. 👍

Skrevet

Vår 3-åring har holdt på siden august, 4 forkjølelser på 6 uker, han har infeksjonsutløst astma i tillegg 😑 og alle blir smittet, så når siste i huset er frisk er det ny runde, holder på å bli gal og utslitt 😂

Første året i barnehagen var også ekstremt, mens andre året var relativt rolig og vi foreldre ble sjeldent syke. Håpet jo på å trenden skulle fortsette, men nei.. 😛 

Er ikke bekymret da, det er jo ganske vanlig har jeg skjønt. 

Anonymkode: b6c22...bf9

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Feber i syden, knakk etter et par dager, kom hjem, en uke i bhg, syk med feber, par uker i bhg, omgangssyke 🥳🥳🥳

Skrevet

Takk for at dere deler, det er deilig med alt som oppleves som normalt.  

Hos oss er det kun 4 åringen som er syk med feber, men vi andre er lettere forkjølet. Kjenner jeg savner sommeren allerede. 😂 

Skrevet

Høres ikke uvanlig ut nå rett etter oppstart. Det kan jo være at hun ikke ble ordentlig frisk etter første runde og at det er det samme som blusser opp igjen flere ganger

Anonymkode: 3647f...a7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...