Gå til innhold

Vennegrupper skolebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med vennegrupper på skolen? Full middag? Bare leking? Hvor lenge? Vi er ansvarlig for å invitere til vennegruppe nå i okt......de er 4stk totalt 😮

Anonymkode: 83af3...e42

Skrevet

Vi henter de på skolen kl 15.30 og går hjem sammen. Så spiser de middag hos oss. Frilek, trampolinen i hagen osv. Men jeg har tenkt ut noen brettspill som backup om det trengs. Så kommer foreldrene kl 18 på kaffe og kake. Jeg baker Toro langpanne brownies. Middagen er også enkel men stas: feks pitabrød de fyller selv, mini pizza, grøt, pannekaker ol. 

Anonymkode: efb63...d4b

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi henter de på skolen kl 15.30 og går hjem sammen. Så spiser de middag hos oss. Frilek, trampolinen i hagen osv. Men jeg har tenkt ut noen brettspill som backup om det trengs. Så kommer foreldrene kl 18 på kaffe og kake. Jeg baker Toro langpanne brownies. Middagen er også enkel men stas: feks pitabrød de fyller selv, mini pizza, grøt, pannekaker ol. 

😱😱😱😱

vi gjør ingenting av alt dette! Vennegrupper skal være enkelt! Veldig enkelt!

vi inviterer til f.eks. kl fem, foreldrene leverer. Sist serverte jeg saft og kjeks, ungene leker i halvannen time, så hentes de igjen.

Anonymkode: 4c22c...5d8

• Liker 1
Skrevet

Vi har fått VELDIG klar beskjed fra skolen om at dette skal være lavterskel, enkelt og billig. Vi tar med vennegruppa hjem fra SFO, har enkel "lag selv-pizza" med ferdigkjøpte Ali-på-hjørnet-lefser, ungene leker, og så hentes de klokka 18. Prater selvfølgelig litt med foreldrene ved henting, men inviterer ikke inn på kake.

Anonymkode: fa71f...f91

Skrevet

Selvsagt får de middag også må det være en planlagt aktivitet. En gang hadde vi baking og andre gangen laget vi figurer med trolldeig. Begge deler ble veldig populært.

Anonymkode: 5af4c...b19

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

😱😱😱😱

vi inviterer til f.eks. kl fem, foreldrene leverer. Sist serverte jeg saft og kjeks, ungene leker i halvannen time, så hentes de igjen.

Her serverer alĺe middag til barna. Det er også vanlig at foreldrene kommer innom på kaffe og kake.

Anonymkode: 5af4c...b19

• Liker 2
Skrevet

Her kommer barna etter skolen. De leker og får servert middag. Stort sett en is som dessert. Foreldrene henter. Litt småprat og av og til en kaffekopp.

Skrevet

Stakkars de som ikke har et så fint hjem, sier jeg bare.

Anonymkode: c966d...a84

• Liker 4
Skrevet

Veldig lavterskel her også, aktivitet for barna, gjerne forming, brettspill eller lignende. Enkel servering. Inviterer ikke foreldrene inn på kaffe, småprater gjerne med noen i døra. 

Anonymkode: c71a2...8b6

Skrevet

Vi bor 5km unna skolen, så henting på SFO er uaktuelt med tanke på plass i bilen. Tenker å invitere en lørdag i ca 2t(11-13). Vi har trampoline, dukkestue, huskestativ, brettspill, kortspill og datters rom.....kjenner jeg blir stresset på opplegget da huset vårt er gammelt og har oppussing behov.....men det kan jeg ikke tenke på. Ingen av barna i gruppa har vært hos oss før heller 😉

Ts

Anonymkode: 83af3...e42

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

😱😱😱😱

Men dette er jo enkelt? De leker på egenhånd og de får middag. Det er som vanlig venner hjem fra skolen bare at det er et par stk ekstra. De er sultne i 16-17tiden så det blir bare kaos om jeg skal servere bare saft og kjeks. Tror du misforstod litt, trampolinen har vi fra før av så det er ikke noe 😱

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Her bor de i alt fra stor enebolig til liten leid hybel i kjellerleilighet. Verken barn eller foreldre dømmer eller kommenterer noe. 

• Liker 4
Skrevet

Er det ikke bare vanlig vennebesøk da? Altså, spiser mat, og leker slik de selv vil leke. Jeg har alltid sett på vennebesøk som fri for meg jeg, da koser ungene seg og jeg kan gjøre det jeg vil 😛 

Anonymkode: fc655...c44

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har man et så lite pent hjem at det er et problem at barnet har tre klassekamerater med hjem fra skolen for lek en gang i halvåret, eller at to/trevoksne kommer på en kopp kaffe (avtalt på forhånd), da er det svært synd på barna syns jeg. Da er utseende på/i hjemmet det minste problemet de barna har. 

Anonymkode: 58241...dc2

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har man et så lite pent hjem at det er et problem at barnet har tre klassekamerater med hjem fra skolen for lek en gang i halvåret, eller at to/trevoksne kommer på en kopp kaffe (avtalt på forhånd), da er det svært synd på barna syns jeg. Da er utseende på/i hjemmet det minste problemet de barna har. 

(Vi tar som regel den kaffen på kjøkkenet, uavhengig av str på hus/leilighet). 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Her bor de i alt fra stor enebolig til liten leid hybel i kjellerleilighet. Verken barn eller foreldre dømmer eller kommenterer noe. 

Det er det du tror. Det snakkes nok bak ryggene til folk i det prestasjonssamfunnet vi lever i. 

• Liker 7
Skrevet

Henta på SFO ca kl 15, fordi barnet mitt gjerne ville de skulle ha god tid. Maten var f eks tomatsuppe eller minipizzaer de lagde selv av pitabrød e.l. 

Trengte aldri å aktivisere, de lekte selv inne i leiligheten eller ute på lekeplassen. Vi bor i blokk, nesten alle andre bodde i enebolig/rekkehus med hage, men gikk helt fint. Foreldre henta kl 18 og valgte om de ville komme inn på kaffe. Tilbudet var kaffe/te og kjeks, druer e.l. hos de fleste. Én gang var det boller som noen storesøsken hadde bakt. Foreldreskravlingen kunne vare en times tid og var generelt like nyttig tiltak som barnas lek.

Helt lavterskel, og så var det noen få som ikke ba tilbake, men det forbigikk vi bare i stillhet, null stress og ingen tvang.

Fint tiltak. Ungene ble kjent med klassekamerater de vanligvis ikke lekte med, og av motsatt kjønn. Forebyggende mot mobbing.

Anonymkode: 05ee0...364

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har IKKE så fint hjem, som sagt leilighet i motsetning til de andres eneboliger/rekkehus, og langt fra stilig design - heller ustilig med blanding av arvet, bare gammelt og litt nyere Ikea i alle farger og tresorter og stilarter. De fleste familiene hadde det mye mer moderne og stilig. Men var det noe problem? Nei.

Anonymkode: 05ee0...364

• Liker 4
Skrevet

Det er nok litt lokale forskjeller, sikkert også mtp hvor langt unna skolen folk bor. Her bor alle i gåavstand, så det er ikke noe problem å ha med fire barn ekstra hjem. Da har de lekt, spist en enkel middag (pølser har vært en gjenganger), gjort lekser, lekt litt mer og så kommer foreldrene på kaffe kl 18. Da har folk satt fram alt fra druer, kjeks til kake. 

Og folk bor veldig forskjellig, noen har stort hus, andre har lite plass. Noe av poenget de har lagt opp til her er at barna skal få oppleve en vanlig ettermiddag hjemme hos folk, ikke at det skal være et fancy opplegg eller at man må dra et annet sted om man har det litt trangt. 

• Liker 2
Skrevet

Synes dette er en uting!!! Det er noen som ikke kommer fra et godt hjem, og for de må dette være forferdelig!

Anonymkode: 801f3...9e2

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...