Brunello Skrevet 22. september 2019 #21 Skrevet 22. september 2019 40 minutter siden, Ginny skrev: Han kan godt ta noe av mors del og, amming tar overraskende mye tid! 😛 TS, du kan gjøre alt utenom amming 😊 Bare det å være tilgjengelig og ta kos/byss/bleier er mye hjelp. Og ta en liten trilletur med babyen feks, avlaste der du kan 😊 Jeg har ikke skrevet noe om hvor stor del av husarbeidet han har. Det fordeler man slik at begge har omtrent lik byrde med arbeid og husarbeid. Har man et barn som sover bra, er det naturlig at den som er hjemme får gjort husarbeid på dagen.
Ginny Skrevet 22. september 2019 #22 Skrevet 22. september 2019 2 timer siden, Brunello skrev: Jeg har ikke skrevet noe om hvor stor del av husarbeidet han har. Det fordeler man slik at begge har omtrent lik byrde med arbeid og husarbeid. Har man et barn som sover bra, er det naturlig at den som er hjemme får gjort husarbeid på dagen. Det er jeg helt enig i 😊
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #23 Skrevet 22. september 2019 Det aller beste du kan bidra med er å overlevere baby til mammaen så hun slipper å reise på seg når baby er sulten, komme med drikke og snacks når hun ammer, sørge for at hun hele tiden har alt hun trenger innen rekkevidde. Finne en ekstra pute til støtte, teppe om hun er kald, lage mat, rydde og vaske om det trengs, men mest av alt bare være der som partner og støtte men forståelse for at barseltiden er tøff 😊 Anonymkode: 219b5...8c6
Skogkløver Skrevet 22. september 2019 #24 Skrevet 22. september 2019 I perioder sovnet aldri ungen etter mating. Jeg måtte amme minst 40 min på grunn av dårlig vektoppgang hver 3 time. Når jeg var ferdig vekket jeg alltid mannen, så fikk han henne til å sove igjen. Hadde det ikke vært for det bidraget hadde jeg ikke kommet meg gjennom de første 4 mnd 😅 Han gjorde selv med full jobb. Bare be fruen gi beskjed når hun trenger deg. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #25 Skrevet 25. september 2019 Åh så mange andre måter du kan bidra på! Her har jeg sovet med og ammet ungene om natta til de har vært rundt 1,5 år begge to, vært helt naturlig for oss at jeg tar den biten. Når dere har bare ett barn så kan du begynne med å stå opp med barnet når det våkner tidlig så mor får litt ekstra søvn. Ta henne frem til første dupp feks. i helgene, legg barnet om det er feks trilletur eller noe, så laget du frokost og kaffe til din kjære som dere nyter sammen mens lille våkner. Ta ekstra ansvar for babyen i helgene, så mor kan få litt babyfri, og du bonde med babyen! Det er så deilig når dere mannfolk tar initiativ til slikt! Da trenger du ikke bidra om natta enda. Den tiden kommer. Dere kan avtale at du tar barnet hver gang det får omgangssyke de neste 10 årene? Hehe, bare å stille opp! Og leke madrass hele natta gjennom utallige forkjølelser, ørebetennelser osv. Tro meg, din tid kommer! Bare å glede seg 😛 Anonymkode: 39dcc...3e5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #26 Skrevet 25. september 2019 Mye er nevnt men de første mnd var dette viktig for meg at far gjorde: - stå opp med baby så mor får sove til neste amming - skifte bleie på natt - holde huset ryddig (utrolig viktig for meg for jeg ble stresset av masse gjester i rot!) - handle inn mat (rask, sunn, fjorland, etc) - være tjener (hente vann, gulpekluter, ammeinnlegg, mat, etc) Anonymkode: 7c759...325
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå