AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #1 Skrevet 21. september 2019 Ble litt engasjert i temaet etter at Norge ble dømt for brudd på menneskerettigheter i EMD. Min mening er at BV har handlet riktig, men det er ikke så interessant nå, jeg ville spørre om noe helt annet. Jeg har lest en sak på Dagbladet skrevet av en advokat, husker ikke navnet på han nå, men. Han sier litt om denne saken som er ferdig behandlet i EMD nå og at ytterlige 26 saker står for tur om samme tema. Videre sier han at BV har misbrukt sin makt i mange saker, begår overgrep mot familier osv. Ikke nok med det, han sier at dette er «typisk norsk» også. Jeg er ganske nøytral når det gjelder BV. Jeg tror at de gjør så godt de kan og kan selvfølgelig gjøre feil, men at en advokat sier at dette er typisk norsk og at barnevernet i Norge er ute av kontroll, var kanskje litt vel drøyt å si? Eller har han rett? Jeg aner ikke 🤷♀️ Dette har jeg vanskelig for å tro på altså. At det har skjedd en eller to ganger, ja. Muligens. Men at dette er «normalt» for norsk barnevern vil jeg ikke si at det er. Men hva vet jeg. Har dere noe tanker om det? Vi er jo småbarnsforeldre alle sammen, burde vi være bekymret for utviklingen i norsk barnevern? Jeg har alltid vært for barnevernet og kommer nok alltid til å være det, men hvorfor har denne advokaten valgt å si sånne ting? Ble litt usikker og nysgjerrig. Er det så gale i Norge liksom...? Ikke misforstå, jeg må bare poengtere en viktig ting. Jeg er IKKE redd barnevernet hvis noen lurte 😅😜 Men en falsk melding her og der kan skje den beste. Så dukker sånne advokater opp og prøver å skremme. Det som er litt ironisk er at noen (husker søren ikke hvem som sa det), men det stod i avisen at vi kvinner burde lage mere barn! 😂 Hvorfor det liksom? Slik at barnevernet kan ta de? 😂 Nei, uff da. Anonymkode: 19299...52a 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #2 Skrevet 21. september 2019 Ta det med ro. De er her for å hjelpe. Ikke alle er skikket som foreldre, men mange har evnen til å endre seg og forbedre seg som omsorgspersoner. BV er her for å hjelpe som sagt. Anonymkode: f845b...b20 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #3 Skrevet 21. september 2019 Altså, jeg er ikke ute etter bråk. Hvorfor skal jeg lese på anti-barnevern grupper? Jeg ville bare høre deres mening om det som advokaten skrev i Dagbladet. Er du uinteressert i tema, kan du kanskje bare være å svare? Enkelt, ikke sant? Anonymkode: 19299...52a 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #4 Skrevet 21. september 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta det med ro. De er her for å hjelpe. Ikke alle er skikket som foreldre, men mange har evnen til å endre seg og forbedre seg som omsorgspersoner. BV er her for å hjelpe som sagt. Anonymkode: f845b...b20 Ja det var det jeg hadde inntrykk av at de gjør også! Hører titt og ofte om de stakkars foreldre som har mistet barna sine, har sluttet å høre på dem, vi får aldri vite hva som egentlig har skjedd, ingen vil vel å innrømme at de er for dårlige foreldre. Og så får vi vite bare en side av saken. Men hvorfor skal advokatene begynne å mase om det samme nå? Anonymkode: 19299...52a 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #5 Skrevet 21. september 2019 Så 26 saker skal opp i EMD. Av hvor mange saker, tror du? Hvor mange saker har BV hatt, tror du? Jeg tror 26 er flisespikkeri. En fjær av 10 høns, osv. Det er ingen tvil om at det har skjedd feil hos Barnevernet, men hvordan hadde Norge vært uten de, mon tro? Anonymkode: f47b0...92f 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #6 Skrevet 21. september 2019 Noen ønsker ikke at sannheten om de stygge barnevern-sakene skal komme ut. Søk og les heller på FB-gruppene og dann egen mening. Hør på ofrene og de som hjelper dem. Det er store penger i barnevernssystemet og visse grupper tjener mye. Det er sannheten. Anonymkode: 73757...ff1 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #7 Skrevet 21. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så 26 saker skal opp i EMD. Av hvor mange saker, tror du? Hvor mange saker har BV hatt, tror du? Jeg tror 26 er flisespikkeri. En fjær av 10 høns, osv. Det er ingen tvil om at det har skjedd feil hos Barnevernet, men hvordan hadde Norge vært uten de, mon tro? Anonymkode: f47b0...92f Husk at ved 26 saker som skal opp i EMD, betyr at 26 ofre har klart å mobilisere seg og sine til å dra i gang en sak. Det krever mye jobbing, mot og slit. Det er garantert mange flere som ikke orker og som vi ikke vil få høre om. Man kan ikke sammenligne 26 saker med BV totale saker. Det er mange som ikke orker og dermed dør saken, uansett den store uretten de eventuelt er utsatt for. Anonymkode: 73757...ff1 5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #8 Skrevet 21. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen ønsker ikke at sannheten om de stygge barnevern-sakene skal komme ut. Søk og les heller på FB-gruppene og dann egen mening. Hør på ofrene og de som hjelper dem. Det er store penger i barnevernssystemet og visse grupper tjener mye. Det er sannheten. Anonymkode: 73757...ff1 Jeg orker ikke søke på det og høre de triste historiene. Vi får aldri vite hele sannheten og ved å bare høre på foreldrene så belyses kun en side av saken. Jeg kan ikke vite at det de forteller er sant? Man skal ikke gjøre det heller. Det finnes sikkert mange saker hvor barna blir feilaktig tatt osv, men jeg vil tro at dette løses etterhvert, ettersom saken ruller videre i systemet. Det er jo ikke barnevernet selv som bestemmer om barnet skal ut av familien. Og så er det slik at hjelpetiltak må jo være prøvd først (med mindre det er vold, overgrep, alvorlig psykopati og lignende) med i bilde. Anonymkode: 19299...52a 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #9 Skrevet 21. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så 26 saker skal opp i EMD. Av hvor mange saker, tror du? Hvor mange saker har BV hatt, tror du? Jeg tror 26 er flisespikkeri. En fjær av 10 høns, osv. Det er ingen tvil om at det har skjedd feil hos Barnevernet, men hvordan hadde Norge vært uten de, mon tro? Anonymkode: f47b0...92f 26 saker hos EMD er uansett altfor mange saker! Anonymkode: 060ca...56b 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #10 Skrevet 21. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så 26 saker skal opp i EMD. Av hvor mange saker, tror du? Hvor mange saker har BV hatt, tror du? Jeg tror 26 er flisespikkeri. En fjær av 10 høns, osv. Det er ingen tvil om at det har skjedd feil hos Barnevernet, men hvordan hadde Norge vært uten de, mon tro? Anonymkode: f47b0...92f Det er sikkert ikke så mye nei, men som en annen bruker skrev lenger nede. Ikke alle som orker å kjempe, og ikke alle saker blir godkjent til behandling i EMD. Så sånn sett er det jo bra. Da er det ingen sak. Det jeg tror at så mange saker kom opp, er fordi Norge har fått et stygt rykte på seg i europeiske land, noe som betyr at de ønsker å ta opp dette. I mange land er det veldig forskjellige meninger om hva som er barnas beste. Og mange land forsvarer foreldrene og tenker sjeldent på barna. Anonymkode: 19299...52a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #11 Skrevet 21. september 2019 I 90% av sakene tar barnevernet barna fra foreldrene pga såkalt manglende omsorgsevne, noe barnevernet fritt kan synse seg frem til selv, og barnevernet med ansatte som har 3 års utdanning står over politiet, hele rettsystemet osv. I saker som handler om seksuelle overgrep, grov omsorgssvikt osv, er barna dessverre mer overlatt til tilfeldighetene! Greia er egentlig som foreldre å be til Gud om at noen ikke misliker deg som menneske og forelder og sender en bekymringsmelding, falsk eller ekte, for da kan du fort ende opp barnløs, og uten noen rettssikkerhet overhodet! Husk, det er for staten Norge at du føder barn, ikke for deg selv, så de kan indoktrineres og bli produktive skattebetalere så fort som mulig! Anonymkode: 2dd36...6f4 8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #12 Skrevet 21. september 2019 Jeg utdanner meg til barnevernspedagog, men er veldig kritisk til systemet. Utdannelsen er for dårlig, kompetansen for lav. Når noe så viktig som disse sakene baseres og avgjøres på bakgrunn av skjønn i så stor grad som de gjør, da er kompetanse, erfaring og en grundig utdanning ekstremt viktig. Det er en grunn til at barnevernet er så omdiskutert, og det er en grunn til at utdannelsene rustes opp rundt i landet. Med én gang bvtj. diskuteres her inne på KG blir alle som er kritiske henvist til barnevernmotstandsgruppa på Facebook og avskrevet som dumme og/eller dårlige foreldre, dette ødelegger det som kunne vært en god og viktig debatt. Anonymkode: 33514...ee4 15
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #13 Skrevet 21. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I 90% av sakene tar barnevernet barna fra foreldrene pga såkalt manglende omsorgsevne, noe barnevernet fritt kan synse seg frem til selv, og barnevernet med ansatte som har 3 års utdanning står over politiet, hele rettsystemet osv. I saker som handler om seksuelle overgrep, grov omsorgssvikt osv, er barna dessverre mer overlatt til tilfeldighetene! Greia er egentlig som foreldre å be til Gud om at noen ikke misliker deg som menneske og forelder og sender en bekymringsmelding, falsk eller ekte, for da kan du fort ende opp barnløs, og uten noen rettssikkerhet overhodet! Husk, det er for staten Norge at du føder barn, ikke for deg selv, så de kan indoktrineres og bli produktive skattebetalere så fort som mulig! Anonymkode: 2dd36...6f4 Hva hvis omsorgsevnen din er helt perfekt, skal de da finne på noe annen grunn for å ta barna fra deg? Jeg har hørt litt rundt etter at denne saken ble kjent. Jeg vet ikke hvor mange saker nøyaktig, men la oss si jeg vet om 10 forskjellige saker, hvor barnevernet ikke har tatt barna til vedkommende. Hvis påstanden din stemmer da burde de jo tatt barna i de to forskjellige familiene? Du kan ikke si at man risikerer å bli barnløs hvis noen sender en falsk melding på deg. Det nekter jeg å tro på altså! Anonymkode: 19299...52a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #14 Skrevet 21. september 2019 Det finnes mennesker som er skadelige for barna sine, vi trenger derfor barnevernet. Ikke gå på barneverns sidene på Facebook, der sitter det sannsynligvis mange mennesker som er skadelige for barna dine og skriker høyt om det udugelige barnevernet. MEN, når det er sagt, så er mitt bestemte inntrykk at denne advokaten sannsynligvis har rett. Det foregår mye godt arbeid, men også mye dårlig. Det er på tide at det begrenses, bare det ikke begrenses på de barna som virkelig trenger hjelp. Min mening er at kompetansen bør heves, flere psykologer og flere jurister, og få bort sosionomene og barneverns pedagogene fra saksbehandlingen. De er mest egnet innen miljøarbeid. Gjerne bør det også være aldersgrense, på å jobbe der. Anonymkode: 870e5...898
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #15 Skrevet 21. september 2019 De ti forskjellige familiene skulle det stå. Anonymkode: 19299...52a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #16 Skrevet 21. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det finnes mennesker som er skadelige for barna sine, vi trenger derfor barnevernet. Ikke gå på barneverns sidene på Facebook, der sitter det sannsynligvis mange mennesker som er skadelige for barna dine og skriker høyt om det udugelige barnevernet. MEN, når det er sagt, så er mitt bestemte inntrykk at denne advokaten sannsynligvis har rett. Det foregår mye godt arbeid, men også mye dårlig. Det er på tide at det begrenses, bare det ikke begrenses på de barna som virkelig trenger hjelp. Min mening er at kompetansen bør heves, flere psykologer og flere jurister, og få bort sosionomene og barneverns pedagogene fra saksbehandlingen. De er mest egnet innen miljøarbeid. Gjerne bør det også være aldersgrense, på å jobbe der. Anonymkode: 870e5...898 Det kan jeg være enig i. Mener det er en ny lov ute på høring nå ang barnevernet. Håper de finner ut av det. Hvis utdannelsen er så lav og kompetansen er for dårlig, hvorfor lar myndighetene dette skje? Hvorfor er det ingen som bryr seg da? Såklart trenger vi barnevernet! Men som du sier, blir det for mye hets rundt de, så får ikke de barna som trenger hjelp den hjelpen de skulle få. Når noen sier at barnevernet tar barn uten grunn så blir jeg nesten litt sint. Hvordan går det an liksom? Enhver normalt menneske må jo skjønne at dette ikke er mulig? Anonymkode: 19299...52a
jabx Skrevet 21. september 2019 #17 Skrevet 21. september 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så 26 saker skal opp i EMD. Av hvor mange saker, tror du? Hvor mange saker har BV hatt, tror du? Jeg tror 26 er flisespikkeri. En fjær av 10 høns, osv. Det er ingen tvil om at det har skjedd feil hos Barnevernet, men hvordan hadde Norge vært uten de, mon tro? Anonymkode: f47b0...92f Av de av disse sakene som har vært i EMD så har BV fått NULL dommer mot seg på omsorgsovertakelse. De har ikke tapt en eneste sak om omsorgsovertakelse. De sakene de er felt på hittil er en der EMD fant at de ikke ga moren nok samvær, og denne der barnet ble tvangsadoptert. Ingenting som tilsier at selve omsorgsovertakelsene var feil. 7
jabx Skrevet 21. september 2019 #18 Skrevet 21. september 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: 26 saker hos EMD er uansett altfor mange saker! Anonymkode: 060ca...56b Ja, EMD burde ikke kaste bor tiden sin på idiotsaker fra barnehatere. 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #19 Skrevet 21. september 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg utdanner meg til barnevernspedagog, men er veldig kritisk til systemet. Utdannelsen er for dårlig, kompetansen for lav. Når noe så viktig som disse sakene baseres og avgjøres på bakgrunn av skjønn i så stor grad som de gjør, da er kompetanse, erfaring og en grundig utdanning ekstremt viktig. Det er en grunn til at barnevernet er så omdiskutert, og det er en grunn til at utdannelsene rustes opp rundt i landet. Med én gang bvtj. diskuteres her inne på KG blir alle som er kritiske henvist til barnevernmotstandsgruppa på Facebook og avskrevet som dumme og/eller dårlige foreldre, dette ødelegger det som kunne vært en god og viktig debatt. Anonymkode: 33514...ee4 Flott innlegg. Det er det vi bv motstandere ønsker. Vi er motstandere av dagens system. Vi er alle enig om at vi må ha ett barnevern. Men det må være ett sikkerhetsnett rundt. Og ett kontroll organ. Alt er basert på skjønn og hvilken saksbehandler du får. Jeg er utdannet farmasøyt. Gjør jeg en graverende feil i min jobb får det konsekvenser ved at jeg mister min autorisasjon som farmasøyt. Det samme burde vært i bv. Autorisasjon kanskje? Eller som ved fly ulykker en egen kommisjon som hadde kommet inn og etterforsket saken. Når et barn blir tatt fra foreldrene sine. Sine rollemodeller og sine viktigste personer i livet på feil grunnlag er skaden allerede skjedd for dette barnet. Barnevernet idag feiler i begge ender. Der bv skulle vært inne ved VELDIG grov omsorgssvikt som f.els rus, vold og overgrep er d også barn som blir sviktet fordi bv ikke grep inn. Mens i noen saker tar de barn på ytterst dårlig grunnlag som f.eks.... mulig fremtidig omsorgssvikt hvis mor har hatt med bv før, psykisk syk men er frisk ved fødsel. Å ta barn på en føde stue er ikke akutt. Der har de jo den beste ekspertise du kan få og hvor viktig er ikke mor og barn kontakten de første dagene der for tilknytning??? Aldri skjønt det der. EMD er viktig. Vi bryter menneskerettigheter i Norge. Myndigheter må ta tak i problemene og skape en debatt istedet for å gjemme seg og fraskrive seg ansvar hele tiden. Skjønner ikke hvorfor ingen politikere tar tak i problemene å gjør noe med det? Det partiet som får dette på agendaen til neste stortingsvalg får min stemne helt klart. Anonymkode: 96161...94f 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #20 Skrevet 21. september 2019 50 minutter siden, jabx skrev: Av de av disse sakene som har vært i EMD så har BV fått NULL dommer mot seg på omsorgsovertakelse. De har ikke tapt en eneste sak om omsorgsovertakelse. De sakene de er felt på hittil er en der EMD fant at de ikke ga moren nok samvær, og denne der barnet ble tvangsadoptert. Ingenting som tilsier at selve omsorgsovertakelsene var feil. Er det rart at de ikke har tapt en eneste dom ang. omsorgssovertakelse? I sakspapirene er de frie til å skrive all bullshit som faller dem inn når det kommer til skjønn og litt fantasi så klart, og dette veier mer enn hva foreldrene sier i retten fordi barnevernets "troverdighet" veier tyngst. Anonymkode: 060ca...56b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå