AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #1 Skrevet 21. september 2019 Er veldig matlei og kvalm for tiden og orker kun kald mat, altså kjøleskapskald eller frossen... men nå begynner jeg snart å bli lei av is og yoghurt også. Frukt blir jeg kvalm av, samme med grønnsaker, spiser litt bær og druer, men vil gjerne ha noen forslag til annen mat som er god å spise kald! Jeg kjenner jeg er totalt fantasiløs med dette, noen som har tips? Anonymkode: f3368...994
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #2 Skrevet 21. september 2019 Smoothie, pannekaker? Anonymkode: 545d6...010
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #3 Skrevet 21. september 2019 Nuggets fra McDonald. Kjøper alltid en 18 pk, har alltid halvparten igjen. Neste morgen har jeg super digg frokost 🙌🏻🙌🏻 Kalde rett fra kjøleskapet er helt fantastisk 🙌🏻🙌🏻 Noe litt sunnere; pastasalat 🙌🏻 Satt å knasket godt på det en hel uke. Pasta, blanding av rømme og majones, mais, sukkererter, agurk... ja hva enn man føler for å ha i. Kjempe godt, og det skal være kjøleskapskaldt 😊😊 Og du har jo mange mang ulike muligheter for å få ulik smak og ha samme «mat» men med en haug av ulike smaker 😄 Kom nå på at du skriver at du blir kvalm av grønnsaker 😅😬 sorry. Ser du skriver du er lei yoghurt, men hva med å teste ut disse yoghurt-grøt nyhetene Skal vel ikke si høyt, men elsker pølser rett fra pakken 😅 men det kan vist være farlig har jeg hørt 😬😂 Anonymkode: b12c5...19a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #4 Skrevet 21. september 2019 Kalde poteter, flatbrød og spekemat er jo godt😊 Anonymkode: 9147e...d0e 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #5 Skrevet 21. september 2019 Avokado med litt salt og sitron. Evt lag en salat med avokado, ruccola, litt Haukeli mild chèvre (ikke så ulikt yoghurt i smak), olivenolje, salt, pepper, sitron. Eller bland avokado og appelsin (eller moden mango) og ha over en vinaigrette med sitron, olivenolje, salt og masse fersk chili. Sånn mat liker jeg når jeg har problemer med å spise. Anonymkode: 0c713...b7c 2
Rumle Skrevet 21. september 2019 #6 Skrevet 21. september 2019 Jeg har slitt mye med kvalme i perioder og kan tipse om syrlige epler i tynne skiver, det hjelper nesten alltid for meg så det kan være verdt et forsøk?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #7 Skrevet 21. september 2019 Du sa kun kald mat, men tenkte jeg kunne nevne den ene tingen som alltid fungerer for meg når jeg er kvalmen, er toro tomatsuppe. Hjemmelaget tomstsuppe er godt det og, men i en kvalmen situasjon er det alltid toro som gjelder. Tror det er noe med den salte smaken å gjøre, ikke vet jeg, men funker nå for meg . Den suppen kan jo også spises kald etter at den allerede er tilberedt Anonymkode: b12c5...19a
tirben Skrevet 21. september 2019 #8 Skrevet 21. september 2019 Gazpacho. Eller forskjellige eggretter, brokkolisalat, salmalaks, sushi, tapas med kjøttboller, champignon, diverse sauser og foccaccia.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #9 Skrevet 21. september 2019 Cottage cheese med frukt og kanel,eller med avokado og litt krydder. Anonymkode: e59eb...5d5
Camillapb Skrevet 24. september 2019 #10 Skrevet 24. september 2019 Kald pizza, kald brownies, lefseruller med pålegg du liker, lag spaghetti bolognese - la den bli kald og spis - godt! Kald omelett på ristet brød, røkelaks med kald pasta og hollandaise, nedkjølt tacokjøtteig med pasta, mais, rømme og salsa
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #11 Skrevet 25. september 2019 Brødskiver med pålegg, da, men ingen er vel så fantasiløs? Spørsmålet, og så svarene du allerede har fått, gjør meg forvirra, er du kun ute etter mat som vanligvis spises varm, men også kan spises kald? Anonymkode: 59c22...f4e
Sliten&kjørt52 Skrevet 25. september 2019 #12 Skrevet 25. september 2019 Roastbiff med remulade, sylteagurk, potetsalat og sprø løk er en favoritt på koldtbordet. Fra... https://www.matprat.no/oppskrifter/tradisjon/roastbiff/ Levd lenge på rundstykker med Roastbiff og waldorfsalat... Superkjapp og god lunsj. Gode fiskepinner, remulade på brød \ i lompe... Løk om du liker. a.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå