Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i over femten år brukt kunstige negler og bestemte meg nå for og kutte det ut.

Grunnen til at jeg i det hele tatt begynte, var at jeg biter noe helt forferdelig. Tilogmed om natta kan jeg finne på og bite.

Men nå skal jeg prøve og slutte, men trenger desperat gode råd. Har prøvd Go`negl uten hell. Venner meg til smaken.......!

Har gått til innkjøp av en god neglforsterker og neglolje, men det er jo ikke noe hjelp i det.

Har seriøst vurdert og bli hypnotisert til og slutte, men vil gjerne prøve andre ting først.

Kan dere hjelpe meg? Jeg trenger mange og gode råd fort som fy, har nesten ikke negler igjen.....Og nå har jeg begynt på huden rundt, så jeg har sår og det blør......

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Hvis jeg var deg, ville jeg begynt å tvinge meg selv til å tenke annerledes enn det du gjør nå.

Tankene fungerer som en selvoppfyllende profeti, og så lenge du tenker og uttaler at du ikke klarer å slutte, da klarer du heller ikke å slutte.

Begynn å si til deg selv at "Mitt behov for å bite negler er helt borte. Jeg er klar for en tilværelse der neglene mine er vakre og sterke fordi jeg unngår å bite negler"

Si dette til deg selv maaaaaange ganger om dagen, og du vil snart merke forskjell.

Skrevet (endret)

.....

Endret av bedheadmelissa
Skrevet

Jeg sa til venninnen min at nå har jeg sluttet og bite.. Bestemte meg der og da.. Men holdt bare i 2 uker da...

Merket fort at behovet forsvant. Bare synd jeg ikke klarte det lenger... Får vel prøve igjen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg sluttet å røyke hos hypnotisør - er røykfri på 16. dagen nå :)

Var der fire ganger, kostet 650 pr. gang. Noen mener kanskje det er dyrt, men hvis man ser på det faktum at du aldri vil trenge kunstige negner igjen så går det veldig kjapt i pluss det regnestykket.

Jeg biter også negler. Men jevnlig før, nå går det i perioder. Jeg kjøpte en svindyr neglelakk jeg, ordentlig pen, og lakket i vei. Og når jeg da tenkte på å bite så måtte jeg jo da også tenke på hvor forferdelig dyr denne lakke var - at det faktisk ble slik at jeg spiste opp pengene mine hvis jeg bet. Og det fungerte faktisk! :)

Akkurat nå har jeg kunstige negler, men det er fordi jeg skal i konfirmasjon til helgen og vil være litt ekstra velstelt.

Skrevet

Å bite negler er like umodent, uhygiensk og kvalmende som å sutte på fingeren slik småbarn gjør.

Gjest gonegl
Skrevet

åherregud,umodent,hadde du ikke noe bedre å komme med?

det er vell umodent å røyke,spise usunn mat også da?

Gjest Cuddly
Skrevet

Ren viljestyrke og selvdisiplin er det eneste som hjelper her er jeg redd...

Lakk og fiks neglene, så skal du se at du snart er kurert! Og tenk masse på hvor utrolig stygt og usmakelig det er med oppspiste negler :-x

Skrevet

Det er både usmakelig og grusomt stygt. Og for og ikke snakke om hvor vondt det er.

Dere skulle visst hvor mye dette plager meg og hva jeg virkelig har prøvd for og slutte. Viljestyrke eier jeg ikke. Den har aldri funnet frem til meg.... :cry:

Og jeg kan sitte uten og tenke over det at jeg biter....

Lakke neglene.....hvilke negler.....Har ingen negler igjen!!

Så nå kl to i dag blir det kunstige igjen. Jeg holdt ut i en hel uke. Klarer bare ikke og la vær.

Så nå skal jeg virkelig ta meg i nakken og pleie mine kunstige slik at jeg kan få flotte sterke negler under og etterhvert så er de mine egne......

Gjest Bhsiltsk
Skrevet
Det er både usmakelig og grusomt stygt. Og for og ikke snakke om hvor vondt det er.

Dere skulle visst hvor mye dette plager meg og hva jeg virkelig har prøvd for og slutte. Viljestyrke eier jeg ikke. Den har aldri funnet frem til meg.... :cry:

Og jeg kan sitte uten og tenke over det at jeg biter....

Lakke neglene.....hvilke negler.....Har ingen negler igjen!!

Så nå kl to i dag blir det kunstige igjen. Jeg holdt ut i en hel uke. Klarer bare ikke og la vær.

Så nå skal jeg virkelig ta meg i nakken og pleie mine kunstige slik at jeg kan få flotte sterke negler under og etterhvert så er de mine egne......

Alt du skriver her forteller hjernen din at det eneste som hjelper er kunstige negler. Hadde du brukt halvparten av den energien på å fortelle hjernen din det jeg skrev i mitt første innlegg, ville du sakte men sikkert sluttet å bite negler. Det jeg får ut av innlegget ditt er at du ikke VIL slutte.

For det å slutte med en vane, betyr arbeid. Du er ikke villig til å legge noe som helst arbeid i å få fine negler, så da får du bare gå rundt å tro at du ikke kan slutte med neglespising, da.

Gjest Cuddly
Skrevet

Du sier du ikke tenker over det... da må du smøre "go'negl på, da blir du minnet på det!

Og isteden for å si bare at du ikke klarer det, burde du gjøre det motsatte - ha litt tro på deg selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...