AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #1 Skrevet 21. september 2019 En venninne gjennom mange (12+) år har politiske og (u)moralske meninger som jeg ikke føler jeg kan verken forstå eller støtte. Hun stemte i valget nå på et nasjonalistparti, og er for øvrig egentlig en rasist hvis man skal kalle en spade for en spade. Jeg har gitt opp å snakke fornuft til henne. Og føler egentlig at jeg vil kutte kontakten, ikke pga valget men pga at hun så åpent skriver og deler «hatske» meninger. Jeg syns det er fælt og pinlig. Men en annen venninne mener at jeg må la henne ha sine meninger og at jeg «ikke er noe bedre» hvis jeg ikke tåler at hun mener noe annet. Jeg tenker at det er forskjell på politikk og grunnleggende verdisyn. Er det noen som er enig/uenig? Anonymkode: 4cd55...488
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #2 Skrevet 21. september 2019 Rasistiske meninger godtar jeg ikke, og ville ikke hatt slike venner. Enig med deg, man kan være uenig politisk, men ikke i grunnleggende verdisyn. Anonymkode: db17e...806
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #3 Skrevet 21. september 2019 Spørs hvor tolerant du er, om du tolererer andres meninger selvom de er helt motsatt av dine egne? Anonymkode: 9e16d...15f 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #4 Skrevet 21. september 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørs hvor tolerant du er, om du tolererer andres meninger selvom de er helt motsatt av dine egne? Anonymkode: 9e16d...15f Kunne tålt et helt annet standpunkt på mye, men føler grensen går et sted rundt at «homofile ikke bør få gifte seg lenger» og at «alle innvandrere bør dit de kommer fra».. Ts Anonymkode: 4cd55...488
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå