Gå til innhold

Hvordan får jeg sperret min journal hos DPS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går jeg frem i å sperre min pasientjournal hos DPS? Kontakter jeg behandler? Kontoret? Må jeg sende noe til noen? 

Jeg ønsker å sperre hele min journal for alle som ikke er min nåværende behandler. Ved for eksempel gruppeterapi så ønsker jeg å vite hvem og hva som har tilgang til min journal. Ingen andre enn min nåværende behandler har behov for å se min journal. Jeg er oppegående nok til å gi viktig informasjon til de som trenger det ved behov, om det så er i somatikken eller fastlegen. Ingen andre enn min nåværende psykolog/psykiater har behov for å se min journal i sin helhet, punktum. Ikke noe å diskutere. 
Ved eventuelt akutt eller planlagt innleggelse så kan jeg, som jeg har forstått det, gi andre midlertidig tilgang. Jeg vil gi tilgang til de som trenger den, men jeg ønsker å bestemme hvem og hva og når. 

Jeg ønsker å gjøre dette, ikke noe å diskutere. Jeg forstår konsekvensene av å sperre den. Jeg har mine grunner. 

Anonymkode: 7a25d...feb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diagnosen din skulle ikke tilfeldigvis være paranoid av et slag? 

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, Rotehodet skrev:

Diagnosen din skulle ikke tilfeldigvis være paranoid av et slag? 

Gi deg! Jeg har mine grunner og det har ingenting med det å være paranoid å gjøre!!

• Liker 4
Skrevet

Kontakte «min journal» kanskje? De kan sikkert gi deg veiledning i hvordan du går fram? 

Anonymkode: a3495...246

Skrevet

Du må gi samtykke til alle som eventuelt trenger å hente informasjon fra journalen din.

Skrevet

Det er jo ingen som gidder å lese i journalen din bare på gøy.

Anonymkode: c81de...50c

• Liker 3
Skrevet

Gud du høres ut som en slitsom pasient. 

Anonymkode: 6fa39...7a3

• Liker 5
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontakte «min journal» kanskje? De kan sikkert gi deg veiledning i hvordan du går fram? 

Anonymkode: a3495...246

Ifølge et google søk så står det at de gjelder for "Oslo universitetssykehus og Sykehuset Østfold", har ikke tilhørighet til noen av de og finner ingen for min kommune. 

TS

Skrevet
16 minutter siden, Sillyline skrev:

Du må gi samtykke til alle som eventuelt trenger å hente informasjon fra journalen din.

Ikke så komplisert å gjøre det slik at den ikke er låst når jeg er innlagt for eksempel. Behøver ikke å måtte gi samtykke til en og en person før hver innsyn. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...