AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #1 Skrevet 21. september 2019 Jeg selger unna en del leker på finn.no. De er brukt av 2-3 barn og bærer naturlig nok litt preg av det. De er ikke stygge på noen måte, men har litt småriper, litt maling er slitt av her og der og et par deler er litt slarkete. Er det nødvendig å påpeke dette i annonsen når det står at tingen er brukt? Hadde den vært "som ny" hadde jeg presisert det, men ellers mener jeg det er åpenbart at en brukt leke er litt slitt? Hva tenker dere? Kjøpere er alltid velkomne til å komme og se på tingene først altså. Anonymkode: cda7c...ec1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #2 Skrevet 21. september 2019 Ja det synes jeg absolutt du skal nevne. Noen leker ser så godt som ubrukt ut og noen er veldig slitt. Vær ærlig i annonsen. Anonymkode: 08a71...1ab 3
MorTil2 Skrevet 21. september 2019 #3 Skrevet 21. september 2019 Det står ganske tydelig på finn.no at det oppfordres til å gi så ærlige beskrivelser av det man selger som mulig. Pleier å skrive om evnt feil og mangler, og gjerne ta et bilde av ripen osv. Å forvente at interessenter skal bruke tid på å komme og se, for så å oppdage uventet slitasje, syns jeg blir feil. 6
Irja Skrevet 21. september 2019 #4 Skrevet 21. september 2019 Jeg opplyser om flekker, riper osv. Tar bilde av det 👍🏻 Da vet kjøper om tilstanden, og kan selv avgjør om h*n er intr
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #5 Skrevet 21. september 2019 Ja, jeg opplyser alltid om slike ting, og sørger for at det vises på bilder. Det tar ett minutt ekstra å ta noen ekstra bilder og skrive et par setninger, og sparer kjøpere for bomtur og deg for styr. Noen kjøpere forventer "som nytt" selv om det står "brukt", og da er det fint å ha med de ekstra bildene og setningene. Anonymkode: faf0e...da3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #6 Skrevet 21. september 2019 Ja si fra at det har noe bruksmerker eller slitasje som følge av bruk over tid osv. Anonymkode: 0d919...418 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #7 Skrevet 21. september 2019 Jeg har ikke solgt leker, men solgt en del hesteutstyr. Jeg pleier da skrive "noe bruksslitasje", "godt brukt" eller "normal bruksslitasje". Og har det vært skader på utstyret, men det fortsatt er brukbart, så har jeg tatt bilde av skader og nevnt de aktuelle skadene i annonsen. Skal du selge en bamse for eksempel, ta med "den har fått noen runder i vaskemaskin" eller "har mistet ett øye som er sydd på igjen", eller barbiedukke som har fått hårklipp "den har fått en runde hos selvutnevnt frisør" eller lignende beskrivelser Anonymkode: bcac8...6f3 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #8 Skrevet 21. september 2019 Jeg nevner også at det er normal bruksslitasje for at de ikke skal forvente feilfrie ting. Riper eller hakk passer jeg på at synes på bildene. Anonymkode: 95e2d...321
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #9 Skrevet 21. september 2019 Ta bilder som viser slitasjen og skriv «brukt av 2 barn og har endel riper etc etter det». Mer beskrivelse behøves ikke, så lenge du sørger for å ta ordentlige bilder. Jeg synes folk er så sløve på det. Vi har alle mobiler med utmerkede kamera og det tar sekunder å knipse et fra alle retninger og av hver leke, heller enn ett gruppebilde av «leker» tatt umotivert ovenfra og ned og viser absolutt nada av hva en selger. Anonymkode: fd921...9ea
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #10 Skrevet 21. september 2019 Jeg skulle selge noen brukte leker på finn. Var helt ærlig, men ingen respons. Akkurat som på jobbintervju når man er ærlig, ingen jobb. Det jeg fant ut etter å ha spurt hvorfor de ikke ville kjøpe av meg, var at de trodde tingene var veldig dårlig stand når jeg hadde måttet påpeke det i annonsen. Da de en fikk se de ripene som var på leken, så synes han det var rart jeg hadde nevnt noe, for han hadde kjøpt de med engang om jeg ikke hadde nevnt noe om riper. Folk er veldig dirty, så hvis din standard er høy, så bør du ikke legge ut detaljer om evt riper og slikt. Folk er vandt til å få både drittlukt og ødelagte deler med på kjøpet. Anonymkode: cdaf7...5fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå