Gå til innhold

Fryse kjøtt som går ut på dato

Anbefalte innlegg

Litt usikker på frysing av kjøtt og holdbarhet. Kjøpte en røkt svinekam på tilbud. Går ut på dato om noen dager. Vi hadde tenkt å spise den i morgen, men nå er vi invitert i middagsbesøk istedet. Kan vi fryse den nå og spise den etter at den er utgått på dato? 

Anonymkode: 8988e...2c4

Fortsetter under...

Det går bra. Men svin er det som har kortest holdbarhet i fryst tilstand, så den bør tas opp igjen innen 6 måneder. Desto mer fett det er i kjøttet, desto kortere holder det seg dypfryst.

Anonymkode: 3daa5...d28

• Liker 2
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går bra. Men svin er det som har kortest holdbarhet i fryst tilstand, så den bør tas opp igjen innen 6 måneder. Desto mer fett det er i kjøttet, desto kortere holder det seg dypfryst.

Trur nok TS tenker å bruke det innen et halvt år.  Dessuten er det røkt.    😊

Dessuten... det kan variere.  Jeg har spist to år gamle svinekoteletter og de var like fine.   😀

• Liker 2
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Sier du faktisk at svin har mere fett enn annet kjøtt? Det har jeg prøvd å si før her inne men ingen ville høre på det øret...

Anonymkode: 4c61f...d74

• Liker 1

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier du faktisk at svin har mere fett enn annet kjøtt? Det har jeg prøvd å si før her inne men ingen ville høre på det øret...

Anonymkode: 4c61f...d74

Jeg hører...   😉   Og vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...