AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #1 Skrevet 21. september 2019 Hei! Jeg fant for et par dager siden en kul under huden på hunden min, litt til høyre for ryggraden hans. Den er helt hard, 3-4 cm i diameter, og virker helt uproblematisk for han. Dvs jeg kan ta på den og kjenne godt etter uten at hunden min bryr seg. Den lar seg også flytte litt på. Jeg skal ringe veterinær på mandag, men lurer på om noen her har erfaring med dette? Jeg er ikke så alt for bekymret, antar at det er en fettkul eller noe sånt, men man blir jo naturligvis litt stresset likevel. Anonymkode: f89b1...201
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #2 Skrevet 21. september 2019 Min hadde sånn bak øret, akkurat samme beskrivelse som den du fant. Var fettkul 👍 Anonymkode: f81cb...41a
Chantielle Skrevet 21. september 2019 #3 Skrevet 21. september 2019 Jeg har fått fjernet kul i juret på 2 av mine.Helt ukomplisert å fjerne dem.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #4 Skrevet 21. september 2019 Hei, takk for svar Får krysse fingrene for at det bare er noe sånt da. Det virker ikke som den plager han noe i det hele tatt, så jeg ser på det som et godt tegn hvertfall. Anonymkode: f89b1...201 1
Gjest #Rasshøl Skrevet 21. september 2019 #5 Skrevet 21. september 2019 Jeg tar prøve av alle kulene jeg har funnet på min hund. De aller fleste er ufarlige, men gjør det for å være på den sikre siden. Det koster ikke mye, og er verdt det.
Gjest #Rasshøl Skrevet 21. september 2019 #6 Skrevet 21. september 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, takk for svar Får krysse fingrene for at det bare er noe sånt da. Det virker ikke som den plager han noe i det hele tatt, så jeg ser på det som et godt tegn hvertfall. Anonymkode: f89b1...201 Hvis allmenntilstanden er bra, han har appetitt, og vekten er stabil/eller at han ikke har gått ned drastisk mye i vekt er det nok ikke farlig. Men sjekk den for sikkerhetsskyld.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #7 Skrevet 21. september 2019 2 minutter siden, #Rasshøl skrev: Hvis allmenntilstanden er bra, han har appetitt, og vekten er stabil/eller at han ikke har gått ned drastisk mye i vekt er det nok ikke farlig. Men sjekk den for sikkerhetsskyld. Virker som han har det tipp topp Vi jobber litt med å få han ned i vekt, siden han har blitt litt feit (har stoffskifteproblemer), og jeg har lest at fettkuler er mer vanlig med overvektige hunder. Så jeg er ikke så bekymret, men vil jo naturligvis sjekke det, bare i tilfelle. Anonymkode: f89b1...201
Gjest #Rasshøl Skrevet 21. september 2019 #8 Skrevet 21. september 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker som han har det tipp topp Vi jobber litt med å få han ned i vekt, siden han har blitt litt feit (har stoffskifteproblemer), og jeg har lest at fettkuler er mer vanlig med overvektige hunder. Så jeg er ikke så bekymret, men vil jo naturligvis sjekke det, bare i tilfelle. Anonymkode: f89b1...201 Det er bra (det gjør jeg med snuppa mi også). Få det sjekket, det er jo ikke sikkert veterinæren vil ta en prøve heller hvis han/hun kjenner at det er en fettkul/ufarlig kul. 😊
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #9 Skrevet 21. september 2019 1 time siden, #Rasshøl skrev: Det er bra (det gjør jeg med snuppa mi også). Få det sjekket, det er jo ikke sikkert veterinæren vil ta en prøve heller hvis han/hun kjenner at det er en fettkul/ufarlig kul. 😊 Ja, jeg ringer mandag morgen, også får vi ta det derfra Han finnes ikke engstelig for å dra til veterinæren (syns tvert imot at det er kjempekjekt å få så mye oppmerksomhet), så det er heldigvis ikke noe problematisk å dra dit. Anonymkode: f89b1...201
Gjest #Rasshøl Skrevet 21. september 2019 #10 Skrevet 21. september 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg ringer mandag morgen, også får vi ta det derfra Han finnes ikke engstelig for å dra til veterinæren (syns tvert imot at det er kjempekjekt å få så mye oppmerksomhet), så det er heldigvis ikke noe problematisk å dra dit. Anonymkode: f89b1...201 Det er bra! Hunden min skjelver og hakker tenner, bare hun ser døren til klinikken. Men hun sitter/står helt rolig og lar veterinæren sjekke alt uten en lyd. Lykke til med hunden din! 😊
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #11 Skrevet 22. september 2019 Ehm, det kan hende dette er helt urelatert, men han har begynt å halte litt på den siden kulen er. Kan det være han har en nerve i klem eller noe? Jeg har ikke vært så veldig bekymret, men nå kjenner jeg litt på det likevel gitt.. 😕 Anonymkode: f89b1...201
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #12 Skrevet 23. september 2019 Kan være en muskelknute? Min har en svær kul på ene skulderen, er visstnok en muskel som er blitt ekstra stor pga en dårlig skulder på andre siden. Hun har hatt den i mange år, og er verken halt eller plaget av det.. Anonymkode: 9d6d7...edf
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #13 Skrevet 23. september 2019 jeg fant også en kul på hunden min. hun brydde seg ikke om jeg tok på den og hun var frisk og fin ellers. dro til veterinær dagen etter og fikk vite at det var kreft, hun ble operert like etter. hun er helt fin nå, men kan være lurt å sjekke sånne kuler. Anonymkode: fb387...068 1
Chantielle Skrevet 23. september 2019 #14 Skrevet 23. september 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ehm, det kan hende dette er helt urelatert, men han har begynt å halte litt på den siden kulen er. Kan det være han har en nerve i klem eller noe? Jeg har ikke vært så veldig bekymret, men nå kjenner jeg litt på det likevel gitt.. 😕 Anonymkode: f89b1...201 Har du vært hos,eller har time hos veterinær? Siden den nå har begynt å halte litt,så synes jeg du bør gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #15 Skrevet 23. september 2019 Hei, takk for alle svar 😊 Vi har en time hos veterinær i morgen tidlig, så da får vi sjekket det. Han har ikke haltet noe i dag, så kanskje det var en forbigående greie? Kanskje bare litt svimmelhet? Han hadde nettopp våknet, så kanskje han var groggy. Jeg skjønner ingenting nå, men tar det med ro. Han virker blid og fornøyd hvertfall 😊❤️ Anonymkode: f89b1...201
sølvdryss Skrevet 23. september 2019 #16 Skrevet 23. september 2019 Har oppdaget en bitteliten kul like ved øret hos min hund. Den kjennes litt hard ut, men er bevegelig (altså sitter ikke fast i noe under huden). Han har hatt den en måned ca. (mulig lengre, men da jeg oppdaget den). Sjekker den jevnlig bare for å se at den ikke blir større/endret. Tipper det er fett/talg. Skal på årlig helsesjekk senere i år, så avventer med å forhøre meg med mindre den endrer seg.
StovnerJune Skrevet 23. september 2019 #17 Skrevet 23. september 2019 Det er bare å sjekke alt av kuler så fort som mulig. Vanligvis er det harmløst, men det er ikke mulig å vite noe som helst uten å ta en prøve av kulen.
Sokkar Skrevet 23. september 2019 #18 Skrevet 23. september 2019 Vår hadde en slik i nakken. Var ufarlig 😊 Så det trenger ikke være noe galt 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå