Majken Skrevet 3. september 2002 #1 Del Skrevet 3. september 2002 Har vært så "dum" at jeg har fortalt mine utenlandske venner her down under om norske vafler med rømme og syltetøy. Nå vil de smake! Men vaffeljern er ikke lett oppdrive her, er ikke så veldig ivrig på å bruke penger på å kjøpe et heller..... Hvordan blir det med vafler stekt i stekepanne? Går det.....? PS: Majken er tilbakestående på kjøkkenet...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dr. ian Skrevet 3. september 2002 #2 Del Skrevet 3. september 2002 Det går sikkert an. Men blir det ikke veldig tungt å lage alle fordypningene for hånd? dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. september 2002 #3 Del Skrevet 3. september 2002 Det blir i så fall lapper da... Smaker nok ikke helt det samme, men det er sikkert mulig. Hva med å få sendt over et vaffeljern da??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 4. september 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 4. september 2002 Så får vi lage vaffellapper... uten fordypninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 4. september 2002 #5 Del Skrevet 4. september 2002 Hva med en slik smørbrødgrill, hvis den har noe neddypninger. Eller hva med å spørre en norsk familie som bor der ned. Burde ikke være umulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. september 2002 #6 Del Skrevet 4. september 2002 Ærlig talt, lage vafler uten vaffeljern :-) det må være det dummeste jeg har hørt. Men vaffeljern er ikke noe som bare selges i Norge, ta en tur innom en isenkram (jernvarehandel) og spør. Alle de store internasjonale selskapene lager vaffeljern, Philips, Wilfa, Krups ol. Flere av mine amerikanske venner har vaffeljern som er kjøpt i USA, hvorfor skal det da ikke finnes i Australia??? Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 5. september 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 5. september 2002 Men Milla, Majken ER dum på kjøkkenet. Og jeg har ikke tenktå kjøpe et vaffeljern el lignende eller få sendt et fra Norge for å lage det en gang. Da får det heller være. Det var derfor jeg tenkte å spørre noen her som vet litt mer hva de snakker om. Er lov det eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. september 2002 #8 Del Skrevet 8. september 2002 Jeg skjønner bare ikke at noen kan tro at det er mulig og lage vafler uten vaffeljern :-) men slapp av Majken, prøv heller å lage sveler (en vestlandsk spesialitet), til det trenger du bare en stekepanne, har du ikke det har du ett problem. Her er oppskriften: 5 dl hvetemel 3 ts bakepulver 1 dl sukker 4 dl kulturmelk (bland melk og rømme eng. sour-cream) 3 egg 1 dl smeltet smør (IKKE OLJE) La røren svelle i 30 min og stek små lapper i tørr stekepanne, pass på og ikke bruke for sterk varme. Server med smør og syltetøy. Snille-Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 8. september 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 8. september 2002 Du er nå snill og da . Vaflene har jeg for lengst latt seile sin egen sjø, kanskje jeg prøver sveler i steden. Har aldri hørt om det forresten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. september 2002 #10 Del Skrevet 8. september 2002 Selvsagt er jeg snill. Prøv svelene du, de er nydelig de også! Du ville uansett ikke fått noe godt resultat hvis du prøvde og lage lapper av vaffelrøre. De ville blitt utrolig tunge og seige og mest sannsynlig rå i midten. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå