Gå til innhold

Ingen som spør om å leke med barnet vårt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Barnet mitt som går på småbarnstrinnet får så og si nesten aldri besøk av venner eller venner som lurer på om de kan få bli med hjem til oss. Vi har åpent hus og inviterer med andre barn hjem. Allikevel er det barnet vår som må ta initiativ til lek ellers skjer det ikke noe. Jeg ser at det er sårt for h*n og lurer på om det er starten på noe som utvikler seg i feil retning( utestengelse). Barnet mitt opplever også at det er det som må ta initiativ til lek på skolen også, men får være med. Det var ikke sånn i fjor men har begynt i år.

Hva kan vi gjøre?

Anonymkode: 7a98b...fe6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere snakket med skolen om de kan sette i gang noen sosiale tiltak for å bedre klassemiljøet i skoletiden? Snakker dere med andre foreldre?

Anonymkode: 18a3a...190

Skrevet

Hvis det ikke var sånn i fjor, er det ikke sikkert at det er sånn i år, selv om det er gått noe tid. Det er ikke gått veldig lang tid siden skolen begynte igjen, og det kan være mange ikke riktig har kommet inn i det igjen ved å ta initiativ til å invitere hjem eller til lek. Barn er ofte mer opptatt av at andre skal ta initiativ og bli sett (se meg) en at de tar initiativ selv. Det gjelder mange. Selv om dere og ditt barn er flink til å ta initiativ, er det ikke sikkert andre er like slike. 

Bare vær glad for at dere er flinke, og fortsett med det, og vær stolt av det :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...